Att bo i lägenhet - Anekdottråden

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Att bo i lägenhet måste vara ett ämne som genererar ett oräknerligt antal roliga/märkliga historier.

Följande har hänt mig den här helgen:

Jag stod vid fönstret i vardagsrummet och förberedde allt vad lakan, påslakan och örngott heter inför renbäddning av sängen.
Allt jag hade på mig var ett par kalsonger.
När jag står och vrider och vänder på påslakanet får jag se i huset tvärsöver två våningar nedanför att en kvinna i sen 20-årsålder står i sitt kök och fnular.
Hon står med ryggen mot mig endast iförd en T-shirt, vilket lämnar en fin oklädd rumpa att fästa ögonen på.
Medan jag står där och observerar, dyker en tanke upp i huvudet; "Det var en minimal string, det där. Eller har hon inga trosor på sig över huvud taget?"
Som svar på tal böjer hon sig framåt för att plocka upp något från golvet, och sedan vänder sig 180 grader.
Jag tvärstannar i mitt arbete och konstaterar: "Det hade hon inte, nej..."
Där står jag som träffad av blixten, oförmögen att med blicken släppa den fägring som är den kvinnliga kroppen, hypnotiskt långsamt arbetandes med mitt påslakan.
Kvinnan går ut från sitt kök och försvinner in i ett rum där persiennerna är neddragna.

Det är då jag upptäcker någonting annat.
I lägenheten ovanför syns ett halvt ansikte längs kanten på en av gardinerna.
Jag stirrar på det och ser det långsamt glida in bakom kanten så att bara ett öga och ett öra sticker fram.
Jag kommer nu att tänka på att jag själv står i enbart kalsonger fullt synlig i fönstret.
Stirrar tillbaks en stund, sedan höjer jag handen och vinkar.
Kvartsansiktet försvinner då med ett ryck helt och hållet in bakom gardinen.
En minut senare dyker en kvinna upp med en disktrasa i handen, på måfå borstandes diverse möbler i lägenheten, synligt visslandes och uppträdandes extremt blasé.
Kvinnan sneglar skamligt mot fönstret och kastar snabbt undan blicken när hon ser att jag fortfarande står där och sneglar i full gång med kuddhantering.

Jag skulle vilja tacka kvinnorasen för helgens underhållning. :rofl

Slaska på med egna anekdoter. Du vet att du har några du vill dela med dig av. :tummenupp

Jag har en chaj i huset rätt över, som ofta springer runt i alla olika klädersformer..
Näck, enbart trosor, enbart bh ibland även påklädd osv osv.
Till dessa outfitsen brukar hon även stå o vad jag tror klippa tånagler i köksvasken. Och detta kan vara rätt trevligt o titta på spec när hon e naken.

Nu bor jag i en trappuppgång med Agda Johansson och andra halvdöva damer 80+ så kvinnlig fägring får man själv bjuda in till lägenheten...

Jag bor 1tr upp och har endurocykeln i lägenheten så varje träning innebär att mc efter tvätt skall bäras upp i lägenheten. Då trappan är svängd brukar detta resultera i flitigt användande av invektiv. Då tittar givetvis tant Agda ut genom dörren:

- Den ser tung ut den där mopeden. Skall jag ringa kvartsersvärden så du får hjälp med den?

- Tack för omtanken men jag klarar det själv.....

Det bodde 3 stycken unga damer tvärs över en tidigare lägenhet jag hade. Och dom hade varken blommor, gardiner eller persienner i fönstren och dom gillade att stå o byta om framför en stor spegel och gärna springa runt nakna efter duschen. Mina polare ville gärna komma över och beskåda med jämna mellanrum oxå. Tjejerna visste om att dom hade blickar på sig och dom gillade det!

Last edited:
Det bodde 3 stycken unga damer tvärs över en tidigare lägenhet jag hade. Och dom hade varken blommor, gardiner eller persienner i fönstren och dom gillade att stå o byta om framför en stor spegel och gärna springa runt nakna efter duschen. Mina polare ville gärna komma över och beskåda med gämna mellanrum oxå. Tjejerna visste om att dom hade blickar på sig och dom gillade det!

Vad mysigt. :)

Jag tycker mest man blir förbannad på den höga koncentrationen av idioter man utsätts för när man bor i lägenhet.

Just nu bor jag i ett mellanting mellan studentkorridor och lägenehet.

Jag längtar hem till villan, utan grannar, med bastu, garage och nära till sjön mer och mer för varje dag.

Jag jobbade lite på ett bygge en gång och tvärs över gatan var ett kontor som var mörkt och tomt kanske fyra dagar i veckan. Men när chefen(eller vad han nu var) dök upp på kontoret så tittade han konstant på porrfilm, alltid sug-scener.

Och det gick som en löpeld genom hela bygget varje gång. "Nu är han igång igen" ropade gubbarna. Sedan hängde halva bygget ut genom fönstrena och tittade.
Ibland tittade det in kvinnor på kontoret, men chefens filmer fortsatte bara rulla vidare. För han trode ju att ingen såg vad han gjorde... :D

Byggubbarna tyckte ju det var spännande och försökte ta sig in i kontorsbyggnade för att utreda vad "chefen" egentligen var för en person men tyvärr lyckades dom aldrig medans jag var där.

Man kanske skulle ha en lägenhet istället..låter som ni har rätt kul.
Hus har vissa nackdelar. Detta är en av dem :näsblod

Jag har en granntant som sitter i sin stol och tittar ut genom fönstret hela dagen, inge fel på det om det inte vore för att hon ser rakt in i min sov alkov och när jag kommer från badrummet.. :zpy

Så jag har persienerna nere konstant :(

Sen är ordföranden i huset ett kapitel för sig.. Kan lugnt påstå att han e knåpp..

Haha..
Här händer inte så mkt, men i en lägenhet ja bodde i för kanske 5 år sen va spännande ibland, höll vid ett tillfälle på att juffla som bäst i soffan som var vänd med soffryggen mot fönstret, så när vi gick på ridandet så ser exet några i lägenheten tvärs över gården, de ser oss i samma veva o alla 4 stannar helt plötsligt upp o kollar på varandra tills vi alla inser vad som försegick :D
Vet än idag inte om de trodde att vi hade glott på dom ett tag o därför satte igång eller om dom rentav sett oss o satt igång, men skratta gjorde vi :D

kan ni sluta va fönstertittare......:gnissla

Man kanske skulle ha en lägenhet istället..låter som ni har rätt kul.
Hus har vissa nackdelar. Detta är en av dem :näsblod

nackdelar??
det är sånt jag vill kunna göra, gå ut i underkläder och hämta morgontidningen eller nåt man glömt i bilen utan att folk glor.....:tummenupp

Last edited:
kan ni sluta va fönstertittare......:gnissla

nackdelar??
det är sånt jag vill kunna göra, gå ut i underkläder och hämta morgontidningen eller nåt man glömt i bilen utan att folk glor.....:tummenupp

Jag har det sämsta av två världar, jag bor i radhus!
Ingen av fördelarna, alla nackdelar.

Det bodde 3 stycken unga damer tvärs över en tidigare lägenhet jag hade. Och dom hade varken blommor, gardiner eller persienner i fönstren och dom gillade att stå o byta om framför en stor spegel och gärna springa runt nakna efter duschen. Mina polare ville gärna komma över och beskåda med jämna mellanrum oxå. Tjejerna visste om att dom hade blickar på sig och dom gillade det!
Åh så trevligt! :tuttar

Åh, det här måste du givetvis förklara.
Inte kommer du undan med det där lilla.

Man har allt jobb och alla utgifter som kommer med att äga ett hus, men man delar vägg med grannen och han har slagborr-fetish, man kan inte ställa skrotbilar på gården och man måste klippa gräset innan maskrosorna blommar...

Dessutom, som en jättebonus så ingår huset i en jävla samfällighet.

Samfälligheter består av dysfunktionella människor som vill bestämma över alla andra, men aldrig får göra det annars.

Här bestämde samjävlafälligheten att vi skulle uppgradera kabeltv-nätet, vilket för evigt skulle binda alla hushåll till com-jävla-hem, för alltid.
Det grävdes nya kablar genom alla trädgårdar och drogs in nya kablar till alla hus.
Någon fiberkabel för Internet skulle dock inte grävas in, för det där Internet var det ingen som var speciellt intresserad av, dessutom kan man ju köpa com-jävla-hems skitinternet.

Nu är hela kvarteret för evigt bundet till det skitföretaget, vi betalar flera hundra i kvartalet var för deras tjänster (basutbudet på TV) plus flera hundra för att betala av utbyggnaden av nätet...

Jag har egen parabol och ADSL från bredbandsbolaget, men måste ändå betala till com-hem....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT