Att bli gocartbaneinstruktör
Man(Trixter) tog upp detta hur man skulle kunna bli instruktör på gocartbana, på sista körningen ute på Hälla. Om vi ska fortsätta med körningarna som vi gjort och KANSKE utöka så krävs det mer instruktörer. Att utbilda sig till grundinstruktör innebär att man får instruera på gocartbana.
Som grund/gocartbaneinstruktör får du möjlighet att hjälpa till på andra banor.
Du har möjlighet att hjälpa till på storbanekurser. (Här är jag inte säker i vilken omfattning)
Du har möjlighet att delta på fortbildningar på storbanor.
Du får erbjudanden från SMC-Riks (dessa tänker jag inte tala om, då vill alla bli instruktörer
)
Du får tillgång till våra (instruktörernas) speciella forum.
OCH DET BÄSTA AV ALLT DU FÅR HJÄLPA TILL MED ATT FÅ ETT BÄTTRE UTBILDAT HOJKOLLEKTIV
Detta är vad som står på SMC:s sida om hur man blir grund/gocartbaneinstruktörer:
Det är SMCs mål att genom likriktning av instruktörsutbildningen få en högre, men framförallt en jämnare kvalitet på våra kurser.
Har du vad som krävs för att bli instruktör?
1. Har behörighet för MC (körkort)?
2. Gott handlag med att hantera din motorcykel?
3. Har du genomgått en fortbildning så du vet vad det är frågan om?
4. Har du rätt attityd för att vara ett föredöme?
5. Tycker du det är kul att lära ut?
6. Är du utåtriktad och inte rädd att prata med okända människor?
7. Du är medlem i SMC
Har du fått ja på alla frågorna funderar du säkert på att detta kan vara något för mig!
Kontakta ditt distrikt och den som är MCT ansvarig och anmäl ditt intresse. Du får sen vara med och hjälpa till och det görs en bedömning av dig om du är lämpad som instruktör. När du varit med och provat på kommer det att ges tillfälle att genomgå en utbildning där du förses med mer kunskap för att kunna bli en självgående instruktör!
Om detta verkar intressant så kontakta mig på robbew@bredband.net eller
Catrin som är MCT-ansvarig i Västmanland på mct@smcvastmanland.se
Man(Trixter) tog upp detta hur man skulle kunna bli instruktör på gocartbana, på sista körningen ute på Hälla. Om vi ska fortsätta med körningarna som vi gjort och KANSKE utöka så krävs det mer instruktörer. Att utbilda sig till grundinstruktör innebär att man får instruera på gocartbana.
Som grund/gocartbaneinstruktör får du möjlighet att hjälpa till på andra banor.
Du har möjlighet att hjälpa till på storbanekurser. (Här är jag inte säker i vilken omfattning)
Du har möjlighet att delta på fortbildningar på storbanor.
Du får erbjudanden från SMC-Riks (dessa tänker jag inte tala om, då vill alla bli instruktörer

Du får tillgång till våra (instruktörernas) speciella forum.
OCH DET BÄSTA AV ALLT DU FÅR HJÄLPA TILL MED ATT FÅ ETT BÄTTRE UTBILDAT HOJKOLLEKTIV
Detta är vad som står på SMC:s sida om hur man blir grund/gocartbaneinstruktörer:
Det är SMCs mål att genom likriktning av instruktörsutbildningen få en högre, men framförallt en jämnare kvalitet på våra kurser.
Har du vad som krävs för att bli instruktör?
1. Har behörighet för MC (körkort)?
2. Gott handlag med att hantera din motorcykel?
3. Har du genomgått en fortbildning så du vet vad det är frågan om?
4. Har du rätt attityd för att vara ett föredöme?
5. Tycker du det är kul att lära ut?
6. Är du utåtriktad och inte rädd att prata med okända människor?
7. Du är medlem i SMC
Har du fått ja på alla frågorna funderar du säkert på att detta kan vara något för mig!
Kontakta ditt distrikt och den som är MCT ansvarig och anmäl ditt intresse. Du får sen vara med och hjälpa till och det görs en bedömning av dig om du är lämpad som instruktör. När du varit med och provat på kommer det att ges tillfälle att genomgå en utbildning där du förses med mer kunskap för att kunna bli en självgående instruktör!
Om detta verkar intressant så kontakta mig på robbew@bredband.net eller
Catrin som är MCT-ansvarig i Västmanland på mct@smcvastmanland.se
Last edited: