Att börja snusa........

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har funderat på att börja snusa ett tag nu, men det är så förbannat svårt. Nyårslöftet är redan åt helvette. Hur ska jag göra??

Det tog ett halvår att komma igång ordentligt med rökningen, och jag känner fortfarande att jag vill skippa en cigg då och då. Tror dock att jag kommer kunna röka livet ut nu. En gång rökare alltid rökare säger dom ju.....

Starstriker skrev:
Jag har funderat på att börja snusa ett tag nu, men det är så förbannat svårt. Nyårslöftet är redan åt helvette. Hur ska jag göra??

Det tog ett halvår att komma igång ordentligt med rökningen, och jag känner fortfarande att jag vill skippa en cigg då och då. Tror dock att jag kommer kunna röka livet ut nu. En gång rökare alltid rökare säger dom ju.....

:rofl

Snusare/Rökare bör nog ej läsa den här tråden

Starstriker skrev:

Titta har nu Jonathan! Har har du som du efterlyste ett exempel pa ironi som bade ar kul, och har avsedd effekt, dvs att fa den som bor kanna sig traffad ( i detta fall mej ) lite fanig.

Kort och gott: kul och traffande. Prova sjalv nangang :)

southwick skrev:
Titta har nu Jonathan! Har har du som du efterlyste ett exempel pa ironi som bade ar kul, och har avsedd effekt, dvs att fa den som bor kanna sig traffad ( i detta fall mej ) lite fanig.

Kort och gott: kul och traffande. Prova sjalv nangang :)

Hmm.. Men jag har väl aldrig gjort nåt misslyckat försök med ironi på dig :confused:

Jag har börjat med ganska svaga nikotintuggummin. Tänkte tugga en vecka och sen öka styrkan. Tuggummina tillsammans med seriös rökning borde ju öka nikotinbehovet? :confused:

Om jag senare helt sonika slutar med tuggummina så borde ju ett visst snussug infinna sig?

Har även funderat lite på nikotinplåster, men jag tror det blir för svagt. Någon som vet om det finns nikotinbandage? :rolleyes:

Starstriker skrev:
Jag har börjat med ganska svaga nikotintuggummin. Tänkte tugga en vecka och sen öka styrkan. Tuggummina tillsammans med seriös rökning borde ju öka nikotinbehovet? :confused:

Om jag senare helt sonika slutar med tuggummina så borde ju ett visst snussug infinna sig?

Har även funderat lite på nikotinplåster, men jag tror det blir för svagt. Någon som vet om det finns nikotinbandage? :rolleyes:

Kanske täcka in kroppen med nikotinplåster ?
Lägg en 1000 st med klistersidan uppåt och rulla dig naken!

Jonathan skrev:
Kanske täcka in kroppen med nikotinplåster ?
Lägg en 1000 st med klistersidan uppåt och rulla dig naken!

Det blir för dyrt. Det skulle vara billigare om jag kunde börja snusa direkt, säg en dosa om dagen.

Någon som känner till något bra nybörjarsnus? (Inget tjejsnus, för jag vill känna mig lite tuff när jag snusar.)

Starstriker skrev:
Det blir för dyrt. Det skulle vara billigare om jag kunde börja snusa direkt, säg en dosa om dagen.

Någon som känner till något bra nybörjarsnus? (Inget tjejsnus, för jag vill känna mig lite tuff när jag snusar.)

Tuggtobak kan vara en bra övergång. Man får då även ett stort behov av att spotta. Finns i många olika smaker och förpackningar.

Lycka till!

Hahahaha, vilket roligt nyårslöfte.

Köp en dosa general, och tryck upp en stor jävla ihopbakad prilla under läppen(eller om du nu ska ha portion). Ta en i underläppen också för att få ut mer effekt.
Sen åker du till apoteket och köper nikotintuggummi som du trycker in i truten, och plåster som du applicerar(kan man skriva så) på din hud.

Samtidigt som du röker :dricka niccokick, kanske????

wippe skrev:
Hahahaha, vilket roligt nyårslöfte.

Köp en dosa general, och tryck upp en stor jävla ihopbakad prilla under läppen(eller om du nu ska ha portion). Ta en i underläppen också för att få ut mer effekt.
Sen åker du till apoteket och köper nikotintuggummi som du trycker in i truten, och plåster som du applicerar(kan man skriva så) på din hud.

Samtidigt som du röker :dricka niccokick, kanske????

Det är ju det här som är problemet. Jag måsr ju dåligt när jag inte snusar, och lik förbannat kan jag inte börja. VIll inget hellre än köra upp en stagig pris, men det funkar inte. Det är för starkt och smakar dessutom illa. Det här kommer bli min död känner jag om jag inte börjar i tid..........

A_NN_A skrev:
Tuggtobak kan vara en bra övergång. Man får då även ett stort behov av att spotta. Finns i många olika smaker och förpackningar.

Lycka till!

Tuggtobak is da shit. Kolla bara på Clintan, han kan spotta tuggtobak han!

Ska bli lika tuff som honom när jag blir stor! :banana

jag började med Catch och sen när man slutat må illa av den så gick jag upp tills målet med ettan Lössnus var uppnått :tummenupp
det tar dock ett par års snusande innan man vänjer sig vid att ha utlaggda snusar på nattygsbordet.

Köp ett par plåster å tejpa petterniklas å ballen utav bara fan :gnissla

Ta en såndär "badmössa med hål i" som de använder när de gör slingor. Fyll den med snusen ur en stock Ettan å pula upp den i röven.

Då kan kroppen själv suga i sig det den behöver likt en ros i en blomsterträdgård!

crashtestdummy skrev:
det tar dock ett par års snusande innan man vänjer sig vid att ha utlaggda snusar på nattygsbordet.

Lägga ut är väl ändå lite fegt :confused: Det är väl okej om den råkar halka ut i sömnen men inte lägger man väl ut frivilligt utan att lägga in en ny direCkt??

Ännu en dag och jag har fortfarande inte lyckats. Jag tycker att prillan direkt efter frukosten är den absolut svåraste. Kroppen bara ber om att få slippa nikotin så jag lyckas verkligen in få in nån prilla. Testade en liten mint-catch, men jag pallade bara inte. Fcik trösta mig med två Right utan filter, men det är ju fusk.

Ang. utläggning av prillor, tror ni inte att det är bra att svälja dom istället om man verkligen vill bli immun mot nikotin?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph