Kongo
Men gasa sa jag!!!
..med att åka Berg och dalbana! Var i GBG i veckan och jobbade, passade på att i Onsdags gå på Liseberg och testa lite B.o.dbanor.. Nu ska även nämnas att jag är skitskraj för höjder, en riktig mes när det gäller det , men gillar ju fart så jag brukar samla mod och åka iaf..
Började med Bergbanan, som jag alltid gillat och fått skönt "pirr" av.. -Inget pirr, visst lite skönt, men inget speciellt.
Testade Balder för första gången , DEN var däremot asskön
över krönen, men så fort tyckte jag inte att det gick.
Laddade ORDENTLIGT inför Kanonen som har så hårt marknadsförsts, man startar genom att bli "utskjuten" och sedan rakt uppför ett krön och ner i 90 grader... Accet ska vara 0-75km/h på 2 sek. och när man stod och väntade så såg det ut att dra iväg som fan..
Väl på plats med mycket fjärilar i magen och den där känslan" Fan, vad har jag gett mig in på?" infann sig, en kort nedräkning, man tog spjärn och väntade sig "A ride of a lifetime..."
Men.. INGET "Pirr", man var över krönet, innan man visste ordet av, och sen var man väl upp och ner en liten stund och sen var åkturen över....Accet gick fan inget fort alls!
Det enda som gick fort var åkturen som var sketkort...
Så Balder var skönast, Kanonen var , åtminståne enl. mig, helt överreklamerad, och Sporthoj är den bästa "Ride'n" man kan få...
//Kongo
Började med Bergbanan, som jag alltid gillat och fått skönt "pirr" av.. -Inget pirr, visst lite skönt, men inget speciellt.
Testade Balder för första gången , DEN var däremot asskön
Laddade ORDENTLIGT inför Kanonen som har så hårt marknadsförsts, man startar genom att bli "utskjuten" och sedan rakt uppför ett krön och ner i 90 grader... Accet ska vara 0-75km/h på 2 sek. och när man stod och väntade så såg det ut att dra iväg som fan..
Väl på plats med mycket fjärilar i magen och den där känslan" Fan, vad har jag gett mig in på?" infann sig, en kort nedräkning, man tog spjärn och väntade sig "A ride of a lifetime..."
Men.. INGET "Pirr", man var över krönet, innan man visste ordet av, och sen var man väl upp och ner en liten stund och sen var åkturen över....Accet gick fan inget fort alls!
Det enda som gick fort var åkturen som var sketkort...Så Balder var skönast, Kanonen var , åtminståne enl. mig, helt överreklamerad, och Sporthoj är den bästa "Ride'n" man kan få...
//Kongo

, skulle vara livrädd då ja.... 
WOW...