Att äga en sporthoj betyder inte att man kör sporthoj.

Men orka... Låt folk göra vad de vill med sina hojar/pengar, finns det inget annat att slösa tankeenergi på än folk som gillar att flasha dyra grejer?? Vi har väl olika intressen och syften med det vi gör. Det gemensamma brukar vara att det är så j-a roligt.

Ungefär som att jämföra körsträckor; -Ähh du har bara åkt 150 mil i år, du e ingen riktig hojåkare...

Själv drivs jag av ett brinnande intresse och skiter i vilket, om folk åker bana eller inte med sina hojar.

foppa skrev:
Tanken var att de skulle upplevas som patetiska.

Varför någon gillar något (t.ex. en sporthoj) går väll inte att klassa som rätt eller fel. Gilar någon att sitta i garaget och sniffa på hojen kanske han tycker att det är värt pengarna.
De hojar jag ägt har givit mig stor gläje. Allt från lugna turer med vänner, stillsamt puttrande under varma sommardagar till bankörning. Jag har hitils aldrig funderat på annat än just sporthoj. Som jag ser det har de så mycket mer än "gränspressandet" att erbjuda.
Är man intresserad av motorcyklar, skall man väll få köpa den modell man tycker -ser bra ut, är skön att köra, luktar gott, eller vad man nu "tänder" på.

Trots att jag har flickvänn, kör vi främst missionären. Jag vet att många andra använder sina flickvänner på mycket mer extrema sätt. Vissa gör det flera timmar i sträck, vissa i grupp.
Bara för att jag nu valt att köra lite mer stillsamt här hemma, kanske ni funderar... varför har han en tjej??? han utnyttjar ju inte hennes fulla kapacitet... tycker ni kanske jag skall skaffa mig en gubbe istället ;)

Jag förstår.
Mitt första inlägg kanske var lite för stötande, jag har försökt vara mer konstruktiv vartefter tråden går, men du kanske inte läste igenom allt?
I vilket fall så kan ju jag säga vad jag tycker är rätt eller fel, det behöver däremot inte alls vara rätt för nån annan.
Jag tycker det är lite konstigt när man köper en sporthoj ENBART för att köra lugna turer alt possera på sveavägen, och ville gärna höra lite vad som motiverar dessa personer.

Ditt sexliv får du sköta precis som du vill, men det låter onekligen lite trist det där :)

/N

Last edited:
Chii skrev:
Vet inte hur jag ska formulera om det men oavsett vad du sysslar med blir du aldrig trött på wannabe folk?
Jag e ju wannabe stuntförare (jag vill ju bli bättre)
Jag har varit wannabe bakhjulsåkare (nu kan jag det)
Alla e ju wannabe om man inte kan ngt tillräckligt bra, eller har jag fel :va

Sedan kan man vara en jobbig wannabe eller en "vanlig" wannabe...

Den jobbiga tror att han kan det han inte kan!!!
Den vanlige drömmer/försöker vara så bra :hihi

Jag tror faktiskt alla e lite wannabe´s

Banåkarna vill vara lika bra som rossi
Stuntåkarna vill vara lika bra som Kyle Woods
Gatåkarn vill bara vara bra :3freak (eller en mix av dom ovansående)

(blev det konstigt nu?)

.../Yoshi

foppa skrev:
Trots att jag har flickvänn, kör vi främst missionären. Jag vet att många andra använder sina flickvänner på mycket mer extrema sätt. Vissa gör det flera timmar i sträck, vissa i grupp.
Bara för att jag nu valt att köra lite mer stillsamt här hemma, kanske ni funderar... varför har han en tjej??? han utnyttjar ju inte hennes fulla kapacitet... tycker ni kanske jag skall skaffa mig en gubbe istället ;)

:rofl :tummenupp

Det resonemang som vissa stöder sig på bör ju i förlängningen leda till motorcyklarna förstatligas, för att sedan delas ut till dem vars kapacitet som förare motsvaras cyklarnas. Från var och en efter förmåga, åt var och en efter behov.

Vänta det där känner jag igen från någonstans...

Yoshi_gixxeRR skrev:
Jag e ju wannabe stuntförare (jag vill ju bli bättre)
Jag har varit wannabe bakhjulsåkare (nu kan jag det)
Alla e ju wannabe om man inte kan ngt tillräckligt bra, eller har jag fel :va

Sedan kan man vara en jobbig wannabe eller en "vanlig" wannabe...

Den jobbiga tror att han kan det han inte kan!!!
Den vanlige drömmer/försöker vara så bra :hihi

Jag tror faktiskt alla e lite wannabe´s

Banåkarna vill vara lika bra som rossi
Stuntåkarna vill vara lika bra som Kyle Woods
Gatåkarn vill bara vara bra :3freak (eller en mix av dom ovansående)

(blev det konstigt nu?)

.../Yoshi

JA och jag håler delvis med dig, Men om man köper hojjen för at se cool ut så är det FEL andledning att köra hoj och den som gillar att köra köper den av RÄTT andledning. Övriga är bara en produkt av macho kulturen som sporthojsåkandet drar till som likt flugor runt skit, Godnatt
:trött :trött

Nej vafan, nu får la jag mä kavla upp ärmarna...

Jag såg Faster idag för första gången och jag tycker John Hopkins summerar det hela ganska bra vid ett tillfälle. När man kör på sin egen gräns och allt flyter, när man och maskin blir ett, det är det man jagar när man gränslar hojen. Många av oss iaf. To nirvana and beyond.

Vi som jagar detta ser endå till annat också. Jag har själv svårt för miniblinkers, små regskyltar o annat skit. Det är körandet som står i fokus för min del. Det är dock inte alla som jagar detta. De flesta gillar att se på hojen, posera nere på stan eller vid den dära korvmojjen ni vet. So what? Skitsamma. Dom kör vi ju ifrån strax efter 70-skylten endå ju.. Orka bry sig liksom.

Man kan kanske se det så här. De som kör en sporthoj men till en stor del gillar o pose:a är i risk-kategorin för att senare i livet hamna i customhojköpartankar. Vi andra Rossivillvarare kommer aldrig att riskera detta. Hoppas jag. :)

P.S. Faster rokcar så jävla stenhårt. :yoparty

isse skrev:
Jag förstår.
Mitt första inlägg kanske var lite för stötande, jag har försökt vara mer konstruktiv vartefter tråden går, men du kanske inte läste igenom allt?
I vilket fall så kan ju jag säga vad jag tycker är rätt eller fel, det behöver däremot inte alls vara rätt för nån annan.
Jag tycker det är lite konstigt när man köper en sporthoj ENBART för att köra lugna turer alt possera på sveavägen, och ville gärna höra lite vad som motiverar dessa personer.

Ditt sexliv får du sköta precis som du vill, men det låter onekligen lite trist det där :)

/N

...Jag vill fortfarande veta vad på/i hojen som slits av lugn körning, enligt dig?

Yoshi_gixxeRR skrev:
Ingen som har sagt att du siktar liiite för högt :rolleyes: :hihi

.../Yoshi
Haha, precis det där som gör att vi inte får fram några talanger från Sverige ;)

Äh vafan, kan han så varför skulle inte jag kunna? Eller du för den delen!? :tummenupp

Olof Eriksson skrev:
Haha, precis det där som gör att vi inte får fram några talanger från Sverige ;)

Äh vafan, kan han så varför skulle inte jag kunna? Eller du för den delen!? :tummenupp

Jag försöker ju köra så långsamt som möjligt.
Så för min del så verkar det rätt kört :hihi

Till dig säger jag: lycka till o hoppas du lyckas!!!

.../Yoshi

isse skrev:

Skulle inte du köra farsan porsche om du fick erbjudandet när du var 18bast med nytaget kort? Skulle ialf jag

Folk köper vad man tycker är fräsch och roligt. Det är väl roligt att ha något av det värsta även om han/hon inte kan utnyttja det?

Förstår inte riktigt poängen att irretera sig över att andra har fina/bra grejer.

Folk köper det värsta av allt för att de kan. Hur många går inte runt i svin dyra Gore tex kläder, dyraste löpardojjorna med R90-ställ, värsta datorerna står och dammar igen med winamp i bakgrunden.

Vilka av dessa isklättrar i bergen, tar milen på < 40min, eller renderar 3d program.

Iofs kommer alla på stan tro han/hon är lika snabb som dig på banan :tomten

oakbeach skrev:
Förstår inte riktigt poängen att irretera sig över att andra har fina/bra grejer.

Du citera mig men har inte förstått min tråd eller mina inlägg, läs om.

Chronic skrev:
...Jag vill fortfarande veta vad på/i hojen som slits av lugn körning, enligt dig?

Mycket o hinna med puh.
Jag kan bara tala efter min egen erfarenhet, och det jag läst här och i andra forum, samt hört av bekanta osv.
Som jag förstått det mår inte en motor bra att att alltid köras på låga varv, och med lite motsånd.
Vidare så finns det en risk att andra fel på motorcykeln inte visar sig förens under lite press, såväl motor som chassi. Desto för du upptäcker detta desto bättre eftersom det då fixas under garantitiden.

/N

Last edited:
isse skrev:
Du citera mig men har inte förstått min tråd eller mina inlägg, läs om.

/N

Nog förstod jag.
Du undrar varför folk som inte maxar skiten ur sin sporthoj köper en sporthoj och vad de får ut av det.

Kanske du som inte förstod mig istället.

oakbeach skrev:
Nog förstod jag.
Du undrar varför folk som inte maxar skiten ur sin sporthoj köper en sporthoj och vad de får ut av det.

Kanske du som inte förstod mig istället.

Var irriterar jag mig över att andra har fina grejjer?

Men visst jag undrar varför man köper en sporthoj om man aldrig tänkt ta ut den på en bana och provar sina vingar, det är korrekt.

/N

Last edited:
Som en gubbe på 43 år (kan knappt räkna så långt) och nybliven återfallsknutte med sporthoj borde jag kanske känna mig träffad. Men för mig fanns inga alternativ till sporthoj, farten lockar och jag vill ha skydd i form av kåpor. Jag kan inte utnyttja den till max och vågar knappt luta den i kurvor, men jag njuter av varje sekund på den. Jag köpte sporthoj för att de är de snyggaste hojarna och roliga att köra. Tyvärr hinner jag aldrig posera med den eftersom familj och husbygge tar så mycket tid men jag njuter av att stå i garaget och titta på den och tänka på nästa tur med den.

Med ålderns rätt så orkar jag inte heller bli upprörd över sådana här trådar, låt folk göra det dom blir lycklig av så länge det inte drabbar någon annan.

Inom överskådlig tid så kommer jag att fortsätta köra sporthoj och jag kommer aldrig att kunna utnyttja dessa fullt ut, men jag njuter ändå.....

isse skrev:
Var irriterar jag mig över att andra har fina grejjer?

Men visst jag undrar varför man inte köper en sporthoj om man aldrig tar ut den på en bana och provar sina vingar, det är korrekt.

/N

Nä, det har du inte skrivit. Sorry :fyllisar

Själv köpte jag sporthoj för att jag ville lära mig köra sporthoj...

Halogen skrev:
Får inte folk bestämma själva vad de gör med sina saker längre? Och vem bestämmer vad som är rätt och fel sätt att utnyttja en pryl på? Vad är det här för jävla fascistfasoner egentligen.

Är inte det kommunistfasoner egentligen?

Back