Athena 190cc till nsr

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Aprilia SXV550
tänkte köpa 190cc till nsr:en och skippa avgasporten, mina erfarenheter är att avgasportar bara ställer till problem :huvet
nån mer som har 180-190cc cylle utan avgasport som vet hur motorkaraktären blir med dom på?
ganska billig, 339€ kostar den :)
 

Bifogat

  • 4aa10b849039deba87137bd9e64a314f.jpg
    4aa10b849039deba87137bd9e64a314f.jpg
    25.6 KB · Visningar: 164
Messiah skrev:
tänkte köpa 190cc till nsr:en och skippa avgasporten, mina erfarenheter är att avgasportar bara ställer till problem :huvet
nån mer som har 180-190cc cylle utan avgasport som vet hur motorkaraktären blir med dom på?
ganska billig, 339€ kostar den :)

vadå har inte 190cc avgasportar? :va
 
Krille-666 skrev:
vadå har inte 190cc avgasportar? :va
nej "ohne auSlasterung" lr. nåt står det, ser du på cyllen så finns det ingen öppning för RC-ventilen.....Jag tycker det är bara fördelar mad det :) den lär ju ha bättre botten än orginal iaf.
 
Messiah skrev:
nej "ohne auSlasterung" lr. nåt står det, ser du på cyllen så finns det ingen öppning för RC-ventilen.....Jag tycker det är bara fördelar mad det :) den lär ju ha bättre botten än orginal iaf.

ja men det kanske menas att man får sätta dig egna själv?
 
Om cylinder är utformad vid utblåset som om att en avgasport var stängd så får du ju bara bottendrag, om den är utformad som porten var öppen så får du ju enbart toppdrag.
Tänk också på att motorn blir varm bra mycket snabbare eftersom kylsystemet bara är gjort för 125cc och varven den ger.
 
Twice skrev:
Om cylinder är utformad vid utblåset som om att en avgasport var stängd så får du ju bara bottendrag, om den är utformad som porten var öppen så får du ju enbart toppdrag.
Tänk också på att motorn blir varm bra mycket snabbare eftersom kylsystemet bara är gjort för 125cc och varven den ger.

Exakt, största problemet med min crm är att den blir kokhet av min Malossi 180cc cylinder, crm har dessutom mindre kylare än nsr. Om jag skulle köpa en ny bigbore skulle jag nog satsa på Polini 155cc istället som ger ungefär samma effekt som Malossi på topp, kanske inte samma bottendrag men den blir kanske inte lika varm troligen.. beror väl på vad man har för munstycke/förgasare.
Dessutom säljer väl addemoto Polini 155cc fortfarande? Eller har dom slutat med den också?
 
Fyxim skrev:
Exakt, största problemet med min crm är att den blir kokhet av min Malossi 180cc cylinder, crm har dessutom mindre kylare än nsr. Om jag skulle köpa en ny bigbore skulle jag nog satsa på Polini 155cc istället som ger ungefär samma effekt som Malossi på topp, kanske inte samma bottendrag men den blir kanske inte lika varm troligen.. beror väl på vad man har för munstycke/förgasare.
Dessutom säljer väl addemoto Polini 155cc fortfarande? Eller har dom slutat med den också?

Ska du byta till bigbore ska man nog som du säger inte ta 180-190 utan runt 150max och se till att den ger mer vrid på botten. Det är ju dom högre varven som gör att motorn kokar snabbare.
 
Har någon tänkt på om ramen skulle hålla för så höga kubik?!
 
Vanish skrev:
Antar att du testat en 190cc på en 125:a och sedan sett att den inte blir ramsne?

ramsne är en gammal moppemyt, kanske blev en puch florida ramsne när man trimma upp den i 5hk men inte fan en nsr
 
låter ju bra isf, men det är fortfarande inte nsr..jag vet inte själv därför jag undrar ifall ni har nå koll på sånt!
 
Vanish skrev:
låter ju bra isf, men det är fortfarande inte nsr..jag vet inte själv därför jag undrar ifall ni har nå koll på sånt!
Snälla nån, det är ju fan en total omöjlighet att den blir ramsne med ett 190cc kit! :kocko
Sålänge du inte sätter den i en bil eller betongvägg.
 
Twice skrev:
Snälla nån, det är ju fan en total omöjlighet att den blir ramsne med ett 190cc kit! :kocko
Sålänge du inte sätter den i en bil eller betongvägg.

Varför så otrevlig när jag undrar?? Några andra här verkar inte heller helt säkra på saken. Snacka om att peka ut en som kanske inte är så kunnig som "vissa" andra verkar vara!
 
Twice skrev:
Ska du byta till bigbore ska man nog som du säger inte ta 180-190 utan runt 150max och se till att den ger mer vrid på botten. Det är ju dom högre varven som gör att motorn kokar snabbare.

Fler cc = Lägre varvtal.
 
EBS skrev:
Fler cc = Lägre varvtal.
Beror helt på villken karaktär motorn har och hur cylindern är portad m.m!
Längesen jag såg en yamaha dt på 50cc varva högre än en yamaha yz 125 :7peta
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top