ATAC system, Hjälp!

philsson skrev:
Det enklaste hade varit om man fick skrivet på ett papper.. "gör såhär så får du bäst effekt" :hihi det hade jag gillat..
Som du säger så låter det som att det skulle ge bättre effet att plocka bort atac systemet.. (hur omständigt det nu är)
Men innan sa du att om pipan var avsedd för det så skulle det gå bättre att behålla ATAC systemet.. det är det jag inte vet.

Jag gissar att det skall vara med ATAC. Det vore osannolikt att de säljer ett system utan stora röda lappar (typ) som förklarar vilkoren. Men man vet ju inte förens man vet. Skicka ett mail till Gianelli o fråga för att bekräfta. Skulle iofs inte bli förvånad om de anser det så självklart att de knappt förstår din fråga.
 
#Olsson# skrev:
Jag gissar att det skall vara med ATAC. Det vore osannolikt att de säljer ett system utan stora röda lappar (typ) som förklarar vilkoren. Men man vet ju inte förens man vet. Skicka ett mail till Gianelli o fråga för att bekräfta. Skulle iofs inte bli förvånad om de anser det så självklart att de knappt förstår din fråga.
Det kan ju mycket väl hända.. men först tänkte jag fråga dig om det var omständigt att strypa ventilen.. blir endå mellan nu till sommaren. Vill inte satsa på nåt nu om det skulle kosta en massa.. bara om det är nåt enkelt och billigt som ger mycket. annars kan det kvitta.
 
philsson skrev:
Det kan ju mycket väl hända.. men först tänkte jag fråga dig om det var omständigt att strypa ventilen.. blir endå mellan nu till sommaren. Vill inte satsa på nåt nu om det skulle kosta en massa.. bara om det är nåt enkelt och billigt som ger mycket. annars kan det kvitta.

Bara att skruva loss paketet och sedan på med nya pipor.
 
#Olsson# skrev:
Bara att skruva loss paketet och sedan på med nya pipor.
Pipor= avgassystem?.. bra.. det har jag ;) puh.. inga utgifter..
men om jag tar bort Atac ventilen så går ju avgaserna ut rakt ut genom högersidan på cylindern. :3freak .. "not good"
 
philsson skrev:
Pipor= avgassystem?.. bra.. det har jag ;) puh.. inga utgifter..
men om jag tar bort Atac ventilen så går ju avgaserna ut rakt ut genom högersidan på cylindern. :3freak .. "not good"

Då låter du de med fördel - sitta kvar :tummenupp
 
#Olsson# skrev:
Då låter du de med fördel - sitta kvar :tummenupp
Skulle tro att det är det smartaste alternativet.. :hihi Vet inte hur det funkade på din NS400R. ( vill föresten ha en sån) men på min NS125 så styrs ATAC ventilen mekaniskt. Går ju i för sig koppla isär så att den inte kan röra ventilen.. :rolleyes: men då är den ju för viss del lös.
Jag kör nog på ATAC systemet tror jag.. får hoppas att det inte är ATAC på nästa hoj..
Vad tror du föresten om denna?.
http://www.blocket.se/view/3777872.htm?caller=jkl_s&l=0&c=1&city=0
 
philsson skrev:
Det är det jag inte har haft tillfälle att kolla.. inte sett dom i verkligheten.. trodde bara dom tillverkades till 88.. men se jag hittade en 92a ;) kollade på google.. ska tydligen finnas fler :3freak

Så råkade jag hitta en moppe också.. NS50F skulle toppa 90 original.. vätskekyld mm skivbroms. (redan på den tiden) om man gämför med senare moppar så var det mycket modernaren.. :P hehe.. men ful också. aja det hör inte till saken.
här har ni en bild jag hittade på en NS 92.. ser lite annorlunda ut.. ni ser nog skillnaderna.. Lite andra kylvingar och framskärm




En 93:a tillockmed


Bara för att klargöra, Ns125f:en tillverkades bara till 1988 och ns'en på bilden är den engelska modellen därav kylvingarna.
 
Huck skrev:
Bara för att klargöra, Ns125f:en tillverkades bara till 1988 och ns'en på bilden är den engelska modellen därav kylvingarna.
Ok.. tackar.. jag trodde nästan att kunskaperna började svika en när jag hittade info om den. måste varit att kortet var taget 93 eller nåt.. läste nog slarvigt. :hihi
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top