Assen MotoGP

Snabbe

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Ksd
Hoj
Yamah FJR -08
Jaha om 14 dagar är man på plats. Tycker det skrivs lite här MC-tävlingarnas Mekka. Är det några som ska dit ? Var bor ni, vilken camping ? Det mesta i läktarväg verkar redan vara slut, t.o.m. på "Stekkenval-läktaren"
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Vi ska ner. Kör nog torsdag morgon.
Väljer inte läktarplats, utan tar en tre dagars biljett troligtvis för vanliga "fria" åskådarplatserna.
Var vi ska bo vet vi inte säkert, men blir nån camping iallafall
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jag kan rekommendera er att inkvartera er på campingen Witterzomer. Den är lugnast & ligger ca 3km från banan med enkel väg att gå dit.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Det finns en lokal fotbollsklubb som arrangerar camping under MotoGp-helgen. Tror den heter ACV eller nåt sånt. Var riktigt lugnt där förra året iaf. :tummenupp
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ok. Låter intressant då vi har småbarn med. Var ligger det lite mer geografiskt?

Man kör igenom vägen med alla "värstingcampingar" och fortsätter ca 1km efter sista vilda campingen så ligger Witterzomer på vänster sida.

Mer info hittar du på deras hemsida: http://www.witterzomer.nl/

Den är en av de lugnaste campingarna, för det är ett jävla liv på 99% av alla campingar, samt att den är nära banan, har fräscha toaletter, affär & är billig.
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag kan rekommendera er att inkvartera er på campingen Witterzomer. Den är lugnast & ligger ca 3km från banan med enkel väg att gå dit.
Det är väl den minst stökigaste campingen, tyvärr blev vi invaderade av galna aspackade tyskar som eldade allt dom hittade i oljetunnor.

Ju närmare banan man campar desto grisigare är det :fyllisar
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Man kör igenom vägen med alla "värstingcampingar" och fortsätter ca 1km efter sista vilda campingen så ligger Witterzomer på vänster sida.

Mer info hittar du på deras hemsida: http://www.witterzomer.nl/

Den är en av de lugnaste campingarna, för det är ett jävla liv på 99% av alla campingar, samt att den är nära banan, har fräscha toaletter, affär & är billig.

Tackar!

http://www.assen.nl/Pics/internet_n...jd/TT_Assen_2007/Kampeerkaart TT-festival.pdf

Camping nummer 5 och 15 är lugna campingar. Sudosa, ca 3 km från banan, men inhägnat så bara camparna har tillträde. Stort restaurangtält på området, ordning o reda, barnvänligt. Enda nackdelen är att det är kalltvatten i duscharna, men det klarar en Viking !!

Tackar!
Finns det el på campingarna eller? Tänkte på kylskåpet i husbilen..
 
Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Hur ligger den jäntemot banan? Långt bort eller?

Minns inte exakt, men det var nog 2 km att gå till banan ungefär, och något kortare in till centrala Assen.

Adressen har jag i alla fall:
Locatie: Kortbossen 1, sportvelden "sportpark Stadsbroek" Assen
Telefoon: 0592-355155
 

dexxent

R.I.P #58 1987-2011
Gick med
2 Dec 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Yamaha FJR1300-06
Ni som varit på Assen tidigare, hur fungerar biljett-hanteringen runt naturläktarna?
Köper man dom biljetterna på samma ställen som läktar-biljetter?

Går i valet och kvalet efter helgens motoGP, där man liksom blev lite sugen på att se Rossi och grabbarna på riktigt, om jag ska ta mig ner till TT Assen 27 juni.

Hjälp mig gärna med tips och råd, för tiden lär vara knapp när och om jag väl kommer ner :)

Den preliminära planen är att ta hojjen på torsdag efter lunch och köra så långt jag orkar i stort sett och sedan ta resten av sträckan till Assen på fredag.
Race på lördag och efter det, direkt hem igen enligt samma koncept som på vägen ner. Tufft men fullt möjligt. Det som skulle få mig att tänka om är om vädret verkar kunna bli för olämpligt.
Ska jag anstränga mig och sträckköra så får det allt lov och vara bra väder!
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ni som varit på Assen tidigare, hur fungerar biljett-hanteringen runt naturläktarna?
Köper man dom biljetterna på samma ställen som läktar-biljetter?

Går i valet och kvalet efter helgens motoGP, där man liksom blev lite sugen på att se Rossi och grabbarna på riktigt, om jag ska ta mig ner till TT Assen 27 juni.

Hjälp mig gärna med tips och råd, för tiden lär vara knapp när och om jag väl kommer ner :)

Den preliminära planen är att ta hojjen på torsdag efter lunch och köra så långt jag orkar i stort sett och sedan ta resten av sträckan till Assen på fredag.
Race på lördag och efter det, direkt hem igen enligt samma koncept som på vägen ner. Tufft men fullt möjligt. Det som skulle få mig att tänka om är om vädret verkar kunna bli för olämpligt.
Ska jag anstränga mig och sträckköra så får det allt lov och vara bra väder!

Du köper biljetterna vid entrén. Läktarbiljetter samt naturläktarbiljetter.
På tidsträning & kval kan du gå runt banan & sitta där du känner för det, på racet så får du hitta en bra plats på gräsvallarna om du inte köper en läktarplats. Sträckköra går bra, vi drog de 105 milen som det är från oss på en dag...i bil iofs:)
 

Snabbe

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Ksd
Hoj
Yamah FJR -08
Om du kommer från Bremenhållet, så precis när du kommer in i Holland (tror det är gamla gränsstationen) väg A280/A7 så ligger det en bensinmack på höger sida, där står en bil som säljer stå och sittplatsbiljetter. Annars så köper du på plats i biljettluckorna, ståplats är inget problem att få tag i.
 

dexxent

R.I.P #58 1987-2011
Gick med
2 Dec 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Yamaha FJR1300-06
Tack för tipsen, nu känns situationen betydligt bättre inför en ev. resa.

Här är den tänkta resvägen, ca 120 mil enkel Södertälje - Assen.
 

Bifogat

  • image_map_TT Assen_090614.gif
    image_map_TT Assen_090614.gif
    51.2 KB · Visningar: 308

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Hur funkar det med säkerheten för packning och dylikt... även för hojen?

För det här låter ju onekligen intressant... :)
 

dexxent

R.I.P #58 1987-2011
Gick med
2 Dec 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Yamaha FJR1300-06
Jag har kuskat runt lite med hojj och bil i Europa och om jag antar att du menar hur det är att lämna prylarna på hojjen under racet?
Jag reser fullväskad (3 st) och räknar kallt med att låsa in i väskorna så mycket som möjligt och bära med mig det som ev. blir över.

Jag kör över 1000 mil om året och ofta blir det camping, men just i detta fall får jag nog överväga en annan packningsstrategi.

Sedan är jag godtrogen och räknar med att dom flesta människor är snälla...

Visst är det intressant?
Jag är grymt sugen, vet inte riktigt vad det är som får mig att ännu inte ha bestämt mig. Dock måste jag cleara ledighet från jobbet tor em och hela fredagen. Annars är det här ett "upptåg" helt i min smak :tummenupp
"Skjut inte upp till i morgon vad du kan göra idag" - En variant på "Carpe diem", fast då mera åt att "fånga tillfället" :)
 
Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top