Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är det den som pro sbk använder?När vi köpte i somras kostade aspen 32:-/l och wp 109 oktan 39:-/
Vi köpte wp i 200 liter fat..
stcc.se skrev:Aspen HP Plus som är
enhetsbränslet 2008 för PRO Superbike
Är det den som pro sbk använder?
När vi köpte i somras kostade aspen 32:-/l och wp 109 oktan 39:-/
Vi köpte wp i 200 liter fat..
enligt
http://www.stcc.se/fileadmin/user_u...8/PRO_Superbike_enhetsbraensle_testutfall.pdf
Till literpriset på 14,50:- adderas en logistik, miljö samt kontrollkostnad för bränsleprover på 2:- litern. Bränsle prover har vi automatiskt för att ingen ska kunna fuska. På priset tillkommer Svensk moms, Fn. 25%.
http://www.stcc.se/fileadmin/user_u...lementen_2008/Enhetsbraensle_PRO_SBK_2008.pdf
Vem köpte ni VP-soppan av? Det florerar mycket soppa som inte bara är otillåten enligt SVEMO-reglementet utan också olaglig att inneha/sälja.
På tal om det så vore det trevligt om SVEMO kunde ta fram en lista med bränslen som är godkända.
Är det något problem att förstå vad som är godkänt nu då? En lista blir genast inaktuell och någon kommer att klaga på att deras bränsle inte är med.
Samma sak med listor på hojar som får köra SP, det är väl inte svårt att räkna ut det heller.
Å deras svar blev alltså att..?jag har i alla fall ringt aspen idag. så nu kan ni hitta en annan tråd att bjäbba i![]()
Efter Sviestad är det väl rätt uppenbart att folk åker omkring med bränsle som inte uppfyller kraven och jag vägrar tro att det enbart är folk som medvetet är ute efter att fuska. Bränslevrantörerna är ju inte direkt behjälpliga i sin marknadsföring för att visa på vilka bränslen som är godkända.
Jo den stjärnan vet säkert vad han gjorde fel men om jag kommer ihåg rätt så togs 8 prov förutom den killen varav 3 var positiva. Förhoppningsvis är viljan att följa reglementet större än så i startfältet....Så du tror inte de vet att de fuskar ens när de står och tankar i parc fermé?
Å deras svar blev alltså att..?
Det där lät intressant !PÅ en 125/250R så tjänar du en hel del om du kör VP109 oktan istället för Aspen 102. Svårt att avgära i siffror för mig dock.
Jag har inte mätt skillnaden i en bänk men du har säkert ett korrekt svar. Delge oss gärna mer information än en fråga.Det där lät intressant !
vad tjänar du på det menar du om du inte har siffror![]()
/R
Jag har inte mätt skillnaden i en bänk men du har säkert ett korrekt svar. Delge oss gärna mer information än en fråga.![]()
Nej tyvärr så har jag inte gjort några jämförelser mellan dessa bränslen,så det är det som fångade mitt intresse.
Är det någon som har lite mer vetenskapliga rön??
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |