Asp problem igen?

  • Thread starter Thread starter MT
  • Start date Start date

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Lkpg
Hoj
Saknar min KTM
Sitter och kämpar med att få en gästbok att funka som jag vill att den skall fungera.
Allt är ok men jag skulle vilja att när man klickar på den hemsida som besökaren matade in så öppnas den i ett nytt fönster då sidan är uppbyggd av frames.

Jag skulle vilja få in typ target="_blank" nånstans men såfort jag testar så kan man inte öppna filen.

Coden som har hand om det och där jag misstänker att det skall ligga ser ut såhär:

if objweb<>"" then
response.write "<a href=" & objweb & " >" & objweb
end if
response.write "></a></td></tr></table><p>"

Hur faan gör man? :va
 
MT skrev:
if objweb<>"" then
response.write "<a href='" & objweb & "' target='_blank' >" & objweb
end if
response.write "></a></td></tr></table><p>"

det ska funka, notera dom små '
Men varför end if ligger för </a> fattar jag inte... den borde ligga efter...


skummt det där ibland, lär mig aldrig vad det ska vara...
finns ju lättare sätt att göra det, fast med slöare kod...
typ:

<% If objweb <> "" then %>
<a href="<%=objweb%>" target="_blank"><%=objweb%></a><% End If %>
</td>
</tr>
</table></p>
 
Funkar givetvis klockrent! :tummenupp

Man får tacka för hjälpen.

En liten undran bara.
Varför skall man köra med ' istf " ?
 
Vet faktiskt inte, men det funkar lika bra, om du ska köra med " får du skriva typ "&"&" eller nått och det känns lite väl onödigt.. man behöver inte köra med dom där fnöparna överhuvudtaget igentligen..
 
Hmm!
Det blir bara snurrigare och snurrigare med Asp.
Jag måste lära mig det nu!
 
MT skrev:
Funkar givetvis klockrent! :tummenupp

Man får tacka för hjälpen.

En liten undran bara.
Varför skall man köra med ' istf " ?

För att " indikerar i ASP att en sträng börjar eller slutar. Du bryter alltså ut dig ur din aspsträng om du skriver " istället för ', men som Eddie påpekade så finns det en kod för att skriva " inuti en sträng om man prompt vill det.
Annars är jag förmig att det också funkar med att skriva """ tre stycken på rad för att det ska bli ett inuti strängen. Men det blir lätt lite svårläslig kod då..
 
Aha!
Då vet jag varför det är så med!
Tackar!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top