Askersund - Strandhugget

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Har ni någon gång en solig lördag-söndag kört in i Askersund och stannat till vid Strandhugget? Jag gjorde det i helgen och blev positivt överraskad av den mysiga bakåtlutade lite kontinentala semesterkänslan som där råder. Det stod väl ca 20 hojar där och det kom och åkte hojar i princip hela tiden. Jag och min kompis käkade först, satt ute i solen, och åt sedan en glass. Tror vi var där i över två timmar (söndag 7/5) och kunde varit där längre. Helt enkelt jättetrevligt, rekommenderas ! :)

Att det är mycket trevlig väg dit gör ju inte saken sämre (Ödeshög-Zinkgruvan söder-österifrån, Åtorp-Laxå västerifrån).

Last edited:
Askersund är kult för hojåkare sommartid. Strandhugget är trevligt men dyrt, kan rekommendera glassen från den lilla boden vid kajen, och/eller på båten mittemot Strandhugget. :tummenupp

Nära dessutom som start för den som vill åka "laxvägen" till Laxå, känd i hela mellansverige för sina kurvor, men det har inträffat dödsolyckor där, så kör ändå med insidan och se upp för lastbilar som skär mittlinjen i kurvorna! :fakta

Ja "laxvägarna" är skoj både med bilar med bra väghållning och säkerligen med hoj också.. har inte fått prova på det än men det kommer väl :)

Till helgen har jag och mina forna mc-kompisar "Mc-helg". Då lämnar vi trötta fruar och snoriga ungar bakom oss och har en helg som vi ägnar helt åt trevligt umgänge, hojåkning, kurviga vägar och mysika fik. Vi blir 4 st. Kommer nog också att utforska en eller annan god dryck.

Det är vårens höjdpunkt för mig. Oj vad kul det ska bli !!! :)
Vi inleder helgen med att träffas på Strandhugget nu på fredag.

Last edited:
Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back