Har ni någon gång en solig lördag-söndag kört in i Askersund och stannat till vid Strandhugget? Jag gjorde det i helgen och blev positivt överraskad av den mysiga bakåtlutade lite kontinentala semesterkänslan som där råder. Det stod väl ca 20 hojar där och det kom och åkte hojar i princip hela tiden. Jag och min kompis käkade först, satt ute i solen, och åt sedan en glass. Tror vi var där i över två timmar (söndag 7/5) och kunde varit där längre. Helt enkelt jättetrevligt, rekommenderas !
Att det är mycket trevlig väg dit gör ju inte saken sämre (Ödeshög-Zinkgruvan söder-österifrån, Åtorp-Laxå västerifrån).
Askersund är kult för hojåkare sommartid. Strandhugget är trevligt men dyrt, kan rekommendera glassen från den lilla boden vid kajen, och/eller på båten mittemot Strandhugget.
Nära dessutom som start för den som vill åka "laxvägen" till Laxå, känd i hela mellansverige för sina kurvor, men det har inträffat dödsolyckor där, så kör ändå med insidan och se upp för lastbilar som skär mittlinjen i kurvorna!
Till helgen har jag och mina forna mc-kompisar "Mc-helg". Då lämnar vi trötta fruar och snoriga ungar bakom oss och har en helg som vi ägnar helt åt trevligt umgänge, hojåkning, kurviga vägar och mysika fik. Vi blir 4 st. Kommer nog också att utforska en eller annan god dryck.
Det är vårens höjdpunkt för mig. Oj vad kul det ska bli !!!
Vi inleder helgen med att träffas på Strandhugget nu på fredag.