Asfaltsyta i Stockholmsområdet

j..

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
R1
Hej pojkar och flickor,
Är det någon som har koll på en "lagom" stor asfaltsyta som man kan åka lite på i Stockholmsområdet, typ en avdankad uppställningsplats/parkeringsplats utan betongsuggor e. dyl? Håller på att lära mig lägga knäna i, vänster går bra i rondeller men har ingen större lust att köra högervarv..

j

Det kryllar väl av parkeringsplatser i Stockholm? :va Hela Kungens Kurva är tex full av dom! Annars kan jag tipsa om 270-graderskurvan i södra länken, från Statoil vid Hammarby Sjöstad ner mot 222'an mot Nacka/Värmdö, där lärde jag mig knäskrapa en gång i tiden :tummenupp

Jag skall kolla Kungens Kurva och 222-påfarten, alla parkeringsplatser jag har kollat hittills har betongsuggor/räcken överallt.

Tackar
j

Rörken, järfälla och arlanda test-track under kontrollerade former, där kan man skrapa bort en uppsättning puckar på 15 minuter blankt :-)

Att försöka sig på knäskrap på en öde parkering känns som rysk roulette tycker jag. Allt damm och skit efter vinterns saltande, för att inte tala om vita sträck och oljeläckande parkerade bilar, gör väl de flesta perkeringsplatser glashala!
Åk med SMC på gocartbana och träna istället.

Att försöka sig på knäskrap på en öde parkering känns som rysk roulette tycker jag.
Du menar som det faktum att jag numera letar efter en bromspedal (R1 -00 om någon har en liggandes) :crash ?

Jodå, jag skall till Kemora i sommar och lite gokartbana också hade jag tänkt.. Men tålamod är inte en av mina dygder...

j

Ja, just så menade jag :). Bra att det bara kostade lite material...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT