PaleRider
Sweet Norrland
Ville bara varna alla för att ställa sina hojjar med sidostöd på asfalten. Som alla vet så är asfalt hårt! Så är det iaf överlag. Men asfalt har riktigt dåligt motstånd då det gäller punktbelastning, t ex erat stöd på motorcykeln. Med värmen som en ytterligare faktor så brukar asfalten ge med sig, och det kan handla om några minuter bara. Skall dock tilläggas att det inte krävs värme för att asfalten skall ge sig, men det brukar i regel gå fortare.
Varför skriver jag detta då? Jo för att jag blev uppmärksammad på detta idag (igen) då jag ställde min motorcykel i ca 10-15 minuter på asfalten utanför lägenheten. Kommer ner och ser att motorcykeln hade sjunkit ned ca 1cm i asfalten! Hade dock inte åkt i backen som tur va.
går att lösa väldigt snabbt genom att ha med sig någon typ av tjockare plast, metallbit eller liknande att lägga under stödet.
Se bilden också om ni vill.
Så se upp då ni ställer undan hojjen!
Varför skriver jag detta då? Jo för att jag blev uppmärksammad på detta idag (igen) då jag ställde min motorcykel i ca 10-15 minuter på asfalten utanför lägenheten. Kommer ner och ser att motorcykeln hade sjunkit ned ca 1cm i asfalten! Hade dock inte åkt i backen som tur va.
går att lösa väldigt snabbt genom att ha med sig någon typ av tjockare plast, metallbit eller liknande att lägga under stödet.
Se bilden också om ni vill.
Så se upp då ni ställer undan hojjen!