Artikelnummer KTM 310mm bromsskiva?

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Nån som vet artikelnummer till de "nitar" som håller fast den flytande skivan? Det gäller alltså den helt runda bromsskivan som ingick i supermotardkittet 04.

Tack på förhand
Marcus

Om jag fattar rätt så är det alltså niten som håller själva bromsdelen av skivan i föraren. Artikelnummer hittar jag inte, men leta själv med, heter "brake rotor rivet" på englesiska. Jag tror man får vända sig till tillverkaren av skivan typ braking eller vad dom heter.

Jag hittade inte lösa nitar till min -02:a (Beringer) men det kanske finns? Däremot vet jag att man kan köpa skiv-navet och nitarna i ett renoveringskit, tror detta kit kostar över 1300:-.

Har du Beringer även på din -04 så kan du kontakta Sunbike eftersom de är generalagent.

Ähhh va f-n, måste man köpa ett kit för 1300 för att få nya nitar?!?!

Om det är beringer-skivan, den släta så verkar det som att navet slits mer än nitarna. På min husa glappade det som fan till slut. Nitarna såg nya ut men "halvcirklarna" på navet var ovala.. Tror du måste köpa navet för att det ska bli så att säga. :tungan

Tack för tipset, då kollar vi det innan vi beställer...
Fick f.ö. info från sunbike att det finns ett nitkit för 350:- om man nu inte behöver hela renoveringskittet för 1300:-

/Marcus

wheelie82 skrev:
2488055 Om det är beringer-skivan, den släta så verkar det som att navet slits mer än nitarna. På min husa glappade det som fan till slut. Nitarna såg nya ut men "halvcirklarna" på navet var ovala.. Tror du måste köpa navet för att det ska bli så att säga. :tungan

*/ ?>
Back