Artikel ZZR1400 - rätt cool ändå :)

Itssoeasy skrev:
men vill man åka snabbt ska man väl ha en R hoj, och sitta bekvämt, ja, skaffa en guldvinge då, eller nått annat junk.

precis, det är ju helt onödigt med mellanting, antingen är du sport eller komfort, borde vara likadant med skor, antingen har du spikskor eller mjukistofflor.

-dB_mike skrev:
precis, det är ju helt onödigt med mellanting, antingen är du sport eller komfort, borde vara likadant med skor, antingen har du spikskor eller mjukistofflor.
Sådana hojar som den brukar vara billigare att försäkra än R-hojar, ett skäl nog så viktigt för den som bor i storstad men ändå vill råd...
Sen är det ju inte alltid man kör snabbare på "gatan" med en R-hoj än med en sporttouring, och kan man ta prestigeförlusten att inte va häftigast så vaför inte!

Fy fan vad jag måste köpa en sådan hoj!!!

Har vart inne på zx-12r elller busa men den här rockar ju totalt!!! :yoparty

:Bugar :Bugar :Bugar

Asfaltbarn skrev:
Sådana hojar som den brukar vara billigare att försäkra än R-hojar, ett skäl nog så viktigt för den som bor i storstad men ändå vill råd...
Sen är det ju inte alltid man kör snabbare på "gatan" med en R-hoj än med en sporttouring, och kan man ta prestigeförlusten att inte va häftigast så vaför inte!

det var en viss mängd ironi i mitt tidigare inlägg, men glömde visst ett dussin smileisar. jag håller med, man skall välja den hoj som passar ens körstil, jag var inne på en fighter innan, men eftersom jag mest kör fort så blev en kåphoj bättre.

-dB_mike skrev:

Fattar vad du menar, men jag tycker ändå att den inte "passar in" någonstans, inte i min fyrkantiga värld iaf.

Itssoeasy skrev:
Fattar vad du menar, men jag tycker ändå att den inte "passar in" någonstans, inte i min fyrkantiga värld iaf.

Samma resonemang i bilvärlden skulle göra att alla GT-bilar (Ferrari 575, Aston Martin Vanquishsfhjd (stavning), Jaguar XK8R m.fl) inte har nått existensberättigande för antingen köper man väl en hysteriskt obekväm sportbil eller en fet mersa?

sandstream skrev:
Alla busaägare bör lägga läsa det här stycket i artikeln ett par gånger!
The latest GSX-R1000, is quicker through the 1/4 mile than the 'Busa, faster off the line and will pull to the limiter in top, leaving the 'Busa behind. For me, that marks the end of the mighty Hayabusa's significance. It can no longer claim to be the fastest production bike, or king of the traffic light GP.

200 bakhjulshästar betyder väl 220-230 Hk i motorn, jä rajt :rolleyes:

Jaja säger dom som byggar HD
:hihi :hihi :hihi

Don Quixote skrev:
Samma resonemang i bilvärlden skulle göra att alla GT-bilar (Ferrari 575, Aston Martin Vanquishsfhjd (stavning), Jaguar XK8R m.fl) inte har nått existensberättigande för antingen köper man väl en hysteriskt obekväm sportbil eller en fet mersa?
Bilarna du räknar upp är ju snygga till skillnad från det här åbäket :D
Ukiwaza skrev:
Jaja säger dom som byggar HD
:hihi :hihi :hihi
:va

sandstream skrev:
Alla busaägare bör lägga läsa det här stycket i artikeln ett par gånger!
The latest GSX-R1000, is quicker through the 1/4 mile than the 'Busa, faster off the line and will pull to the limiter in top, leaving the 'Busa behind. For me, that marks the end of the mighty Hayabusa's significance. It can no longer claim to be the fastest production bike, or king of the traffic light GP.

200 bakhjulshästar betyder väl 220-230 Hk i motorn, jä rajt :rolleyes:

Det är mycket som är snabbast på papperet & även när duktiga testförare kör.
Testa din K5:a 0-402m (Mantorp m.m) mot en busa så får vi se hur mycket du lämnar den "behind" :tomten

Don Quixote skrev:

Jäjä whatevva
Men jag tycker fortfarande inte om den, skulle aldrig köpa en och begriper mig inte på dem som gör det. Tycker det kundsegmentet borde vara minimialt.

KickAss_Prod´s skrev:
Det är mycket som är snabbast på papperet & även när duktiga testförare kör.
Testa din K5:a 0-402m (Mantorp m.m) mot en busa så får vi se hur mycket du lämnar den "behind" :tomten
I det här fallet var det en erfaren testförare som uttalade sig så jag tror nog han har rätt bra koll.

Jag skulle nog få stryk av de flesta på 402 m oavsett hoj, är alltid sist iväg från rödljusen :brinnerup

andersson turbo skrev:
Hit me en bara så vi får turboladda lite hehe

Måste ju finnas nån med mycke pengar :yoparty :D

Hmm.... ska kolla om jag kan hitta en som e lite vurpad i sommar... så kan jag bygga fajter och du kan få våldföra dig på motorn :)

Itssoeasy skrev:
Jäjä whatevva
Men jag tycker fortfarande inte om den, skulle aldrig köpa en och begriper mig inte på dem som gör det. Tycker det kundsegmentet borde vara minimialt.
Det är väl skillnad på bilar och hojar, priset är ju mer självreglerande menar jag. När (om) man kommer upp i pengarna dessa bilar kostar så är man nog för fet och bekväm för att längre vilja ha en rejsig bil utan det blir en GT-vagn som är exklusiv och snabb. Hojarna däremot kostar ju bara en bråkdel så där kan ju vem som helst köra vad som helst och det är ju bara naturligt att yngre vill ha en mer radikal R-hoj än dessa GT-hojar.

sandstream skrev:
I det här fallet var det en erfaren testförare som uttalade sig så jag tror nog han har rätt bra koll.

Jag skulle nog få stryk av de flesta på 402 m oavsett hoj, är alltid sist iväg från rödljusen :brinnerup

Tja, bägge gör 0-402 på under 10, med slutfart runt 240. Ingen större skillnad där alltså.

Hayabusan är dock snabbare i toppfart.

Chris Ash skrev:
Hayabusan är dock snabbare i toppfart.
Men det coola är ju att den är före Bussen ända tills den inte går fortare. Och är man inte V-Gurra så är nog Gixxern bättre än svänga med också. :D

Itssoeasy skrev:
Jäjä whatevva

Har du en aning om hur många tyskar det finns i tyskland? ;) Hade jag bott kvar skulle jag köpt nått liknande ZXR1400 o tuffat runt på. Blir lätt lite ansträngt att ligga och pressa autobahnmil med en sporthoj...

Don Quixote skrev:
Har du en aning om hur många tyskar det finns i tyskland? ;) Hade jag bott kvar skulle jag köpt nått liknande ZXR1400 o tuffat runt på. Blir lätt lite ansträngt att ligga och pressa autobahnmil med en sporthoj...

Dessutom har ju tyskar en föredömlig smak! "Sondermodell" :tomten

Neutral skrev:
...så är man nog för fet och bekväm för att längre vilja ha en rejsig bil ...

:lol

Håller med dig.

Don Quixote skrev:

Nu ska du inte komma här och komma med argument som får mig att kanske eventuellt kunna tänka mig att du kanske har en poäng, om än späd och svag! :)

Neutral skrev:
Men det coola är ju att den är före Bussen ända tills den inte går fortare. Och är man inte V-Gurra så är nog Gixxern bättre än svänga med också. :D

Coolt möjligen men knappast konstigt, mer effekt och lägre vikt. Hayabusans aerodynamik är dock något alldeles extra.

Tycker den är snygg dessutom, ändamålsenlig, och som sann racingentusiast vet jag att design by function är det vackraste som finns....;)

kawasaki-zzr1400-06-bikepics-430393.jpg

Visst ser den ut som en insekt. Snyggt, njae, kanske inte, men tufft och definitvt ett lyft ifrån förra modellen

kawasaki-zzr1400-06-bikepics-430394.jpg

Den ser ju faktiskt riktigt rå ut i den här vinkeln.

kawasaki-zzr1400-06-bikepics-430395.jpg

Förstår mig inte riktigt på blåsen. Hade gärna sett dom lite högre upp. varför har man bytat vinkel? Dom kan ju i alla fall följa linjerna på bakkutsen...
Men visst ser frontkåpan rå ut. Ser verkligen ut som man bara ska lägga sig på tanken o gasa...

Jag tycker den här är helt okej utseendemässigt. Klart snyggare än Busan som ju bara slås i fulhet av föregångarn till 1400, ZZR1200 eller möjligen Suzuki GSXF...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8