Artikel om Ullis uppe på roadracing.se

Apropå länkar. Kolla gärna in www.roadracing.se och www.bikeproject.com
Två bra sidor med mycket intressant innehåll, om jag får säga det själv. :näsblod På roadracing.se lägger vi upp artiklar en gång i veckan nu. Jag planerar att skriva något om B-racet och ERF:et som ska upp på bikeproject också. Ni som ska ner får gärna bidra!

För jäkla bra artikel, Jenny!

Både innehåll och skrivteknik är otvunget och gör att man fångas av det som Ullis säger i intervjun.

Snart får jag säga till min kompisar: Jag har mekat tillsammans med den där stärnskribenten. :tummenupp :yoparty :Bugar

bra intervju!

Kanske på tiden att dra igång en seriös svensk MC-blaska med vettigt innehåll! Material och intresse verkar ju finnas! :tummenupp

Henkka skrev:
bra intervju!

Kanske på tiden att dra igång en seriös svensk MC-blaska med vettigt innehåll! Material och intresse verkar ju finnas! :tummenupp

bikeproject.com :7peta helt gratis är den också.

Macho Woman skrev:
Goodstuff skrev:
Det roligaste är att Nordgren refereras till som en av de äldre förarna. :hihi
Hä hä!

Det där svär jag mig fri ifrån. Det var Ullis som uttryckte det så. :D

Först och främst mycket bra skrivit, väntar på nästa del. Hoppas det inte bara det blir fyra delar utan fyra efter varje tävling,eller?

När jag lästa den blev jag glad att Ullis tycker hon haft nytta av mina synpunkter och råd. Det är väl roligt när man kan hjälpa någon.

Och skratta ni åt min ålder bara. Jag kan väl hålla med om att det kan vara lite patetiskt och töntigt att som 31-åring leva på nudlar och lägga alla pengar på racing när man ändå inte kommer längre. Det jag kan säga till mitt försvar är att jag har roligt och att jag de sista åren mer gått över till att hjälpa sporten och andra förare. Eller som min fru tycker: "att när du lägger ner så mycket tid på annat och andra så du inte hinner med min egen racing är det väl bättre att du slutar att köra". Så man närmar väl sig pension kanske, efter att ha hållt på med rr sen 1990

Och jag kan tillåta mig bli kallad "äldre förare" och faktiskt känna mig hedrad, så de så

Nordgren skrev:
...

Och jag kan tillåta mig bli kallad "äldre förare" och faktiskt känna mig hedrad, så de så

Ingen av oss som skrattar åt dig är yngre....

Fyller 30 på midsommarafton...

Nordgren skrev:
Först och främst mycket bra skrivit, väntar på nästa del. Hoppas det inte bara det blir fyra delar utan fyra efter varje tävling,eller?

När jag lästa den blev jag glad att Ullis tycker hon haft nytta av mina synpunkter och råd. Det är väl roligt när man kan hjälpa någon.

--mer bra text --

Nu var det inte riktigt så jag menade utan mer att jag inte ser på dig som en äldre förare, kan bero på att jag är lika gammal själv. Dessutom trodde jag att du var runt 25 med tanke på hur stilig du är. ;)
Erfaren, trevlig, hjälpsam, snabb, eldsjäl och duktig är epitet som passar klockrent som beskrivning av dig. :tummenupp
För mig är äldre förare killar som Sköld, Lindén etc.

Absolut inget negativt menat utan mer att det är lite olika perspektiv på saker och ting när man är 31 eller 17.

Last edited:
Jag skrattade ockå när jag läste hur Nordgren omnämndes som en av de äldre förarna. Mest skrattade jag därför att jag själv är ett år äldre än Henrik och redan börjat uppleva det där med hur unga personer refererar till en som gammal. Eftersom jag varit tillsammans med Annett i tio år och hon hela tiden haft samma häst i samma stall träffar jag ständigt tjejer och killar i åldrarna 10-20 och märker hur deras inställning till mig ändrats allt eftersom åren gått. Från att ha varit "den där killen som åker motorcykel" (med spännande och nyfiket tonfall) har jag gått till att bli "han som är pappa till Valter" (med avmätt och ointresserat tonfall). Det är intressant hur olika perspektiv man har. Liksom för Goodstuff är för mig "de äldre förarna" sådana som Sköld och Linden. Att en ung person som Ulrika sätter likhetstecken mellan mig och Sköld tycker jag är komiskt eftersom det skiljer lika mycket mellan Sköld och mig som det skiljer mellan mellan mig och henne. Samtidigt förstår jag henne eftersom när man är ung är allt som är över 25 gammalt.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026