Som betalas av vem?
Som sköts av vem?
Vem får köra där?
Vem är ansvarig för säkerheten?
Vad händer om någon kör ihjäl sig?
Är 'slingan' inhängnad? Om inte, hur ska det kunna vara fri fart?
Vart ska 'slingan' ligga?
Vem betalar markägaren för marken?
Hur som helst så är det nog nästintill omöjligt att lyckas få finansierat en "enkelriktad landsväg, med avåkningszoner". Vad nollvisionen och myndigheter, och majoriteten vill, så är det väl knappast att öppna upp en allmän väg för buskörning?
Jag har aldrig haft förmånen att hänga med på bankörning, delvis för att javisst, det är dyrt, men jag sålde också min gathoj 2007 för att kunna behålla någon form av marginaler i körningen.
Som föregående har sagts, så länge det finns sporthojar, så kommer det också ske stora fartöverträdelser, med allt vad risker innebär omkring det. Och att hålla sina adrelaninkickar på bana måste vara det bästa.
Jag valde att pumpa adrenalin på endurostråket istället. Där är enkelriktat, körning upp till 3ggr i veckan, lägre omkostnader, bättre olycksstatistik, och framför allt färre dödsolyckor än i trafiken men framförallt riktigt kul.
Är det verkligen bara den höga farten och feta nerlägg som är skönheten med mc-körning? Jag är för ung för att våga mig på en kromsläde, men vill utöva saker under kontrollerade former.
Om man får ett erbjudande att hoppa bungi-jump, och har två alternativ.
Det billiga alternativet, där man inte riktigt vet om man kan lita på grejerna, och det är ärlige harry som sköter det, eller om du gör det via en seriös äventyrsfirma och finner en trygghet i att hoppa bra utrustning och kanske t.o.m utbildad sjukvårdspersonal på plats. Vilken skulle du välja då?