Art.nr på hastighetsmätare

Hsb-Chrille skrev:
2300483 Någon som vet artikelnummret på husa 650 -06 hastighetsmätare? Den ser inte ut att finnas med i reservdelskatalogen...

Vet någon nummret på framlyktan som sitter på denna så får ni gärna dela med er av det med :) http://www.blocket.se/vi/8678203.htm?ca=20_s
Numren på hastighetsmätare:
548.14.069.000 TACHO DIGITAL KM/H F. 21"
548.14.069.200 TACHO DIGITAL KM/H F. 17"

Åmotar´n skrev:
2300536 Numren på hastighetsmätare:
548.14.069.000 TACHO DIGITAL KM/H F. 21"
548.14.069.200 TACHO DIGITAL KM/H F. 17"

Tack så mycket, vet du (eller någon) ifall man får med allt som behövs för att den ska fungera eller bara själva mätaren? alltså typ magnetgivare osv.
Jag ska nämligen montera den på min 02a.

Hsb-Chrille skrev:
2300881 Tack så mycket, vet du (eller någon) ifall man får med allt som behövs för att den ska fungera eller bara själva mätaren? alltså typ magnetgivare osv.
Jag ska nämligen montera den på min 02a.
Det är bara mätaren.Du behöver en givare också,och en magnet.

548.14.068.100 är numret på givaren,till FE -05.

Åmotar´n skrev:
2301039 Det är bara mätaren.Du behöver en givare också,och en magnet.

548.14.068.100 är numret på givaren,till FE -05.

Så då har jag allt man behöver för att komma åt alla funktioner på mätaren?

Hsb-Chrille skrev:
2301109 Så då har jag allt man behöver för att komma åt alla funktioner på mätaren?
Ja.På mätarna från -05 och nyare sitter det knappsats,det finns även en remote sats att köpa,men den behövs inte.

Lampan är KTM original vad jag kan se, köper du hos din ÅF...

Jag har sådan mätare monterad på min 02:a. Köpte den och givarkabel på ebay.de, mkt billigare än att köpa av handlaren. Kommer ut sådana mätare med jämna mellanrum, håll utkik och du fyndar. Flång nytt och passar perfekt. Givarkabeln passar direkt i det gängade hålet som finns i beringeroket. :banana Tog strömmen till original mätarbelysning och kopplade till nya mätaren.

//Johan

wheelie82 skrev:
2301864 Jag har sådan mätare monterad på min 02:a. Köpte den och givarkabel på ebay.de, mkt billigare än att köpa av handlaren. Kommer ut sådana mätare med jämna mellanrum, håll utkik och du fyndar. Flång nytt och passar perfekt. Givarkabeln passar direkt i det gängade hålet som finns i beringeroket. :banana Tog strömmen till original mätarbelysning och kopplade till nya mätaren.

//Johan

Okej tack för tipset, jag kollade in en sväng på ebay, har du handlat från "offroadplanetsaler"? Han verkar va rätt het på att sälja sånna där hastighetsmätare. Vad fick du betala i frakt?

Japp det var han som jag handlade av. Undrar hur han får tag i grejerna? Kanske man inte ska fråga.. En container kanske har rullat av en lastbil och hamnat på hans gräsmatta :rolleyes: Har för mig att frakten blev cirkus 150-200 spänn.. Men jag kanske blandar ihop det med nåt annat.

wheelie82 skrev:
2303685 Japp det var han som jag handlade av. Undrar hur han får tag i grejerna? Kanske man inte ska fråga.. En container kanske har rullat av en lastbil och hamnat på hans gräsmatta :rolleyes: Har för mig att frakten blev cirkus 150-200 spänn.. Men jag kanske blandar ihop det med nåt annat.

Haha precis, så tror jag med att det har gått till. :rolleyes:

Vann precis en aktion, gissa vad mätaren gick på :D

EDIT: Äh orka, 189 spänn gick mätaren på, och frakten på ytterligare 89 bananer :D :banana

Last edited:
Hsb-Chrille skrev:
2314851 Haha precis, så tror jag med att det har gått till. :rolleyes:

EDIT: Äh orka, 189 spänn gick mätaren på, och frakten på ytterligare 89 bananer :D :banana
wot!! :skrämd vilken modell var det på den instrumenteringen?

Säker på att du beställde mätaren å inte bara hållaren till den samma?
Om det e den killen jag tror det e du handlat av så brukar han sälja båda två i snarlika "annonser", brukar vara svårt å hitta själva mätaren så billigt men om du lyckats så e det bara å säga grattis :tummenupp

Hsb-Chrille skrev:
2314851 Haha precis, så tror jag med att det har gått till. :rolleyes:

kiko skrev:
2315131 Säker på att du beställde mätaren å inte bara hållaren till den samma?
Om det e den killen jag tror det e du handlat av så brukar han sälja båda två i snarlika "annonser", brukar vara svårt å hitta själva mätaren så billigt men om du lyckats så e det bara å säga grattis :tummenupp

Det var med bild på hållaren och mätaren, jag mailade och frågade honom om mätaren ingick och fick till svar att det var mätaren det handlade om....

Så det hoppas jag verkligen att det inte bara är hållaren jag får!

hmm... Vad betyder tachoHALTER? :rodnar :näsblod

Hsb-Chrille skrev:
2315277 Det var med bild på hållaren och mätaren, jag mailade och frågade honom om mätaren ingick och fick till svar att det var mätaren det handlade om....

Så det hoppas jag verkligen att det inte bara är hållaren jag får!

hmm... Vad betyder tachoHALTER? :rodnar :näsblod
Hmmm.....tyska är inte min starka sida,men det låter misstänkt lika "mätar-hållare" :hihi :hihi

Nja, halter lär vara hållare och tacho e förkortning för hastighetsmätare.
Men om du mailat å frågat så låter det lustigt ... tja, du lär ju märka det snart nog :rolleyes:

Hsb-Chrille skrev:
2315297 Haha, neeejdå det måste vara hastighetsMÄTARE!! :) :rolleyes: :va :4skrika :huvet

Hsb-Chrille skrev:
2315297 Haha, neeejdå det måste vara hastighetsMÄTARE!! :) :rolleyes: :va :4skrika :huvet
HÄR hittar du mätaren.

HÄR finns kabel med sensor.

HÅLLAREN har du ju redan :(

Om jag inte såg fel var budet på mätaren endast €70 och det är ju bra pris tror jag så du kanske ska passa på...
Lycka till !! :tummenupp

kiko skrev:
2315957 Nja, halter lär vara hållare och tacho e förkortning för hastighetsmätare.
Men om du mailat å frågat så låter det lustigt ... tja, du lär ju märka det snart nog :rolleyes:

Jo.. Men grejjen är den att jag mailade och fråga först på engelska; "does this include the speedometer" och sedan även på tyska översatt med hjälp av babelfish, som inte kunde översätta ordet "speedometer", varpå jag skrev "tachohalter"... För jag hade fått för mig att det betydde hastighetsmätare :huvet

Och ja... han svarade typ; "das ist der tachohalter"... Jamen då är det ju lugnt! tänkte jag :rolleyes: :huvet

Är den här hållaren bra att ha eller är det bara att bryta ihop och gå vidare? :tungan

Supermoto skrev:
2315993 HÄR hittar du mätaren.

HÄR finns kabel med sensor.

HÅLLAREN har du ju redan :(

Om jag inte såg fel var budet på mätaren endast €70 och det är ju bra pris tror jag så du kanske ska passa på...
Lycka till !! :tummenupp

Dendär sensorn, visst är den till för orginaloket? Jag har motomasterframbroms på min, ska jag ha nån annan sensor kanske?

jo 70 euro är väl klart ett bra pris, får dock se hur det ligger till när det börjar närma sig slutet, är ju endå två dagar kvar på aktionen.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!