Arrrgh... Mina nya fälgar!!!

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Idag överraskade jag tjejen med ett litet biobesök i Helsingborg... är så tråkigt att gå i Halmstad!
När jag nästan kommer till centrum i HBG så dyker en Suzuki GSXR (?) upp i backspegeln! Han ligger bakom mig ett tag men kör sedan om... och hamnar en bil framför mig!
I korsningen trädgårdsvägen och järnvägsgatan så drar han på lite i kurvan... och jag stirrar givetvis på Mc:n och ser inte refugen... PANG, min helt nya fälg får ett jack på 15 cm... :kocko
Fan... jag blir så arg på mig själv! Motorintresse kostar många svesetas! :rofl

Kanske var någon här som körde? Regnr var: HJR 6** Klockan var väl 19.50 den 7/4

Ville bara skriva av mig... Natti

Last edited:
Aj aj. Lider med dig. Fälgskrap mot trottoarer borde förbjudas...
Och inte blir det bättre av att man har stora fälgar med låg profil.

Hoppas att du överlever denna obeskrivligt tragiska händelse...

Det är ju bra att du, här på SH, bevisar att du har ett stort intresse för hojar :D

Surt det som hända, bryt ihop och kom igen.....

Espen skrev:
Idag överraskade jag tjejen med ett litet biobesök i Helsingborg... är så tråkigt att gå i Halmstad!
När jag nästan kommer till centrum i HBG så dyker en Suzuki GSXR (?) upp i backspegeln! Han ligger bakom mig ett tag men kör sedan om... och hamnar en bil framför mig!
I korsningen trädgårdsvägen och järnvägsgatan så drar han på lite i kurvan... och jag stirrar givetvis på Mc:n och ser inte refugen... PANG, min helt nya fälg får ett jack på 15 cm... :kocko

Kanske var någon här som körde? Regnr var: HJR 6** Klockan var väl 19.50 den 7/5

Vilken tur att du körde själv... :D Brukar ju vara det som man våndas för när man har lågprofil och flickvän! Inte att dom kör sämre så, men alla kanke inte ser fälgarna som nåt viktigt, menade jag.. :confused:
Nu kör man på 195/65-15 så nu tar det faanimej inte i iaf!! :nicka

juha01 skrev:
Vilken tur att du körde själv... :D Brukar ju vara det som man våndas för när man har lågprofil och flickvän! Inte att dom kör sämre så, men alla kanke inte ser fälgarna som nåt viktigt, menade jag.. :confused:
Nu kör man på 195/65-15 så nu tar det faanimej inte i iaf!! :nicka

Haha, just nu känns det som om flickvännen skall få köra... hon kommer med största sanolikhet inte kolla på några motorcycklar iaf! :rolleyes:
Profilen är 225/35/18, men det är ju bara en fälg som är sönder så det kanske inte kostar allt för mycket att blästra!

För typ en månad sen fick vi vår nya bil med 18tums fälgar:kär
Men så var vi nere i Malmö och körde inne på små gator då min kära pappa ska pakera då det säger:4skrika ett stor hack på 5cm snacka om att man blev dämpad efter att precis hämtat bilen.

Det där är så typiskt. Köpte nya fälgar till förra bilen. Andra dagen var det ett hyffsat märke. Körde bil jäkeln 12 000 mil tot(7k innan och resten efter) och det där var enda gången jag gjorde märke. Känns ganska så surt när man lagt ut massa pengar på fina fälgar och så händer det.

Qwerty skrev:
Det där är så typiskt. Köpte nya fälgar till förra bilen. Andra dagen var det ett hyffsat märke. Körde bil jäkeln 12 000 mil tot(7k innan och resten efter) och det där var enda gången jag gjorde märke. Känns ganska så surt när man lagt ut massa pengar på fina fälgar och så händer det.
Livet är inte rättvist :(

Espen skrev:

Kanske var någon här som körde? Regnr var: HJR 6** Klockan var väl 19.50 den 7/4

Då är det dags att ta ett snack med dom här killarna.

http://falgrikt.se/

Nejvbie skrev:
Livet är inte rättvist :(

Nä jag vet och jag brukar ha otur. Generatorn rasade på vår volvo. Bytte den och bilen han rulla i 1v sen var det dax för start motorn. Hur vanligt är det? Dessutom så rasade min firma bil samtidigt, för andra gången på 1v, och den enda bilen som rulla var min gamla rostiga Nissan Sunny som var min isracing bil. Den droppade det bensin ifrån,men den gick.
Finns nog ingen som kan ha mer otur med bilar en jag tror jag.

Murphy gör sig ständigt påmind, just när man tänker "Nu kan det fan inte bli värre" så händer det som inte får hända =/

Antar att du var rätt så förbannad när allting bara föll isär i händerna på dig =P

första(och sista) gången mossan lånade min bil, så skrapa hon upp halva fälgen mitt framför ögonen på mig :mad:

Frun fick nya 18 tums fälgar på sin nya bil för någon vecka sedan.
Hon klarade att hålla dem som nya i ca 20 minuter. När hon skulle dra sitt inpasseringskort till garaget så gned hon vänstra bakfälgen mot en hög kantsten :huvet

Hon får inte låna min S60 med nya 19 tummare!

Låt mig gissa, Du har den nya modellen av hundkoja?

Jo visst var jag som hjälpte dig att sabba din fälg, sorry :rodnar

Kom ner och åk med oss någon gång i sommar så lovar jag att bjuda dig på en kopp kaffe.

Otee skrev:
Låt mig gissa, Du har den nya modellen av hundkoja?

Jo visst var jag som hjälpte dig att sabba din fälg, sorry :rodnar

Kom ner och åk med oss någon gång i sommar så lovar jag att bjuda dig på en kopp kaffe.

Nej det var jag som körde den lilla svarta bilen bakom hundkojan! Såg att han i hundkojan retades lite! Körde upp dig i röven och sånt...
Det får snarare bli en öl isf, kaffe är inte min grej! :gnissla

Tja

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage