Armbågslåsning

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Fel del av forumet, jag vet, inga kommentarer om det tack.

Körde hoj i fyra timmar i går och har i dag ont i armbågarna. Det pulserar och knäpper varje gång jag rätar på armarna. Hur kan det komma sig? Armbågsskrapar jag utan att veta om det eller sitter jag bara konstigt? Tips, någon?

En kombination tror jag, det blir väl en del fartvind som du måste spjärna emot, samtidigt som du kan ha blivit kall om armbågarna.

jag säger kall om armarna. mina knän brukar låt som en burk skruvar när jag kört i kallt väder :fakta

Det är nog kört för din del Jenny, finns inte mycket att göra åt den saken... lika bra vi tar dig till veterinären direkt :brynad

Macho Woman skrev:

Körde hoj i fyra timmar i går och har i dag ont i armbågarna. Det pulserar och knäpper varje gång jag rätar på armarna. Hur kan det komma sig? Armbågsskrapar jag utan att veta om det eller sitter jag bara konstigt? Tips, någon?

Troligen är det ledvätskan som blivit kall. Att det knäpper beror på att det blir vacuum i leden när du rör armarna och då bildas det gasbubblor i ledvätskan och när de bubblorna går sönder uppstår detta underbara knäppljud!

Skaffa dit ett underställ som är vindtätt eller kör med vindjacka annars kan du riskera få problem längre fram. Och då kan nog inte ens vetrinären hjälpa dig. Det blir nödslakt..... :-(

Du får bli en äkta poser och bara köra när det är varmare än 20 grader. Och då skall du bara köra omkring i låg fart inne i centrum. Då uppträder inte problemet med massa kall fartvind... :squid

:p

Eller köp en RIKTIGT dyr och ovanlig hoj, för då vågar du inte köra med den om inte solen skiner och du är ensam på vägen. Troligen går det inte så fort heller!

Se där! Alla problem är lösta! Vänligen sätt in 800:- på mitt bankkonto för konsultarbetet samt för mitt besvär att komma på denna eminenta idé.

PM:ar dig kontonummret snart! ;)

Macho Woman skrev:

Du måste träna lite i förväg..
Försök att mjuka upp musklerna genom lite träning hemma så går det bättre sen!
I alla fall fungerade det för mig. :D

Macho Woman skrev:
Det fanns benvärmare på 80-talet. Kanske skulle sticka något liknande till armbågarna...

Kan du göra ett par till mina knän också när du ändå är i farten? ;)
Känner mig fortfarande som en stel gammal gubbe efter några fåtal mil i förrgår. Kan inte vara nyttigt för framtiden.

Macho Woman skrev:
Det fanns benvärmare på 80-talet. Kanske skulle sticka något liknande till armbågarna...

Folk skrattar åt FuzHattarna, men benvärmare (armvärmare kanske..)... :D :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...