Nu vill vi ha lite svammel o jäkelskaper i den här tråden igen.
Jag har stjärnbestrött denna tråden med det syns inte

Gör jag det igen står det att jag redan gjort det.

Byggtempot den här veckan har sinkats av min tüska kvalitetsskåpbil

kände att jag började leva på lånad tid gällande det där hjullagret du vet....bestämde mig tidigare i veckan att på fredag, på fredag ska den stora stöten ske, fjädrar, fjäderbenslagringar hjullager å fan vad bra det kommer bli!!
Jo tjena, rev ner högersidan först, mycket riktigt, där var ett glapp hjullager,trasslade som fan när jag skulle pressa ur lagret, lite assistans i pressen av en kamrat, tillbaka med grejerna frid och fröjd

Den nya fjäderbenslagringen knarrade lika som den gamla
Skitsamma, nu är den ny iallafall. Tog mig an vänster sida, ABS-sensorn gick att få ur hel på den här sidan också..!!! (Mercedes tycker nämligen att det är en bra ide att inte ha några kontakter på kablarna utan mn får klippa av skiten och löda

) När bromsgrejer och drivaxel var demonterat kändes det ju att den här sidan var ännu sämre, mina farhågor besannades genom att snurra lite lätt på navflänsen, jorå, föfan, ett rejält lagerljud

hur många hjullager köpte jag då?? jo ett. Trodde ju i min enfald att jag skulle lyckas byta rätt lager. Luurigt med dubbelradiga vinkelkontaktkullager
Fick bryta ur låsringarna till lagren med huggmejsel och ymnigt med värme, dom hade via rostgudens välsignelse ingått en ohelig förening med hjulspindlarna
Gick inte att få tag i ett till lager på en lördag såklart... Jag blev så less på skiten så jag bestämde att det blir skruvsemester ett par dar.
Sa jag förresten att när jag tog bilen hem från jobbet i torsdags hade framrutan spruckit i vårsolen
Byt ut citroenhelvete mot mercahälvete
[YOUTUBE-ID]ZYU3rah9bKU[/YOUTUBE-ID]