Armbågsfett, tigsvets och en gammal sjuhalva

  • Thread starter Thread starter pw
  • Start date Start date
hej

jag har ju provat lite olika grejjer med förgasarna och jag har provat med 6mm slang till att trycksätta under membranet men det fungerade inget bra alls,den gich konstigt på lite laddtryck med jämn gas.

jag tror att det var så här att hålet i trotteln inte lirade ihop med 6 mm matning under membranet iallafall fick jag det inte att funka även att gjorde liknande kopplingar som du har gjort här.

du måste oxå ha ett pitotrör det räcker inte med att bara tryck sätta flotörhuset ,det är lite trix med pitotröret för att inte känna ryckningar mellan undertryck o ladd,detta blir ännu tydligare med lambda mätaren inkopplad när man kör.

ha det:tummenupp

meeen.....:gnissla jag tänkte testa såhär, jag har ju annan motor och andra förgasare (tror jag) 38mm än vad du har på 1100:an. Hoppashoppas att det funkar. Trycksättningen av flottörhusen är på g,pitotröret mognar hos konstruktionsavdelningen, håller på med liknande grejer med luftkoppling på mellan förgasarparen. Handfilade o-ringsspår.....:näsblod Lagom till hojen är klar har jag nog lessnat tillräckligt för att köpa en svarv, då kan jag ju sitta där och titta på den....:tummenupp

Pitotröret drar jag en slang och sen ett t-kors ut till förgasarparen tänkte jag. 6mm slang där också.
 
Nu vill vi ha lite svammel o jäkelskaper i den här tråden igen.

Jag har stjärnbestrött denna tråden med det syns inte:va
Gör jag det igen står det att jag redan gjort det.
 
Nu vill vi ha lite svammel o jäkelskaper i den här tråden igen.

Jag har stjärnbestrött denna tråden med det syns inte:va
Gör jag det igen står det att jag redan gjort det.

:tummenupp:tummenupp

Byggtempot den här veckan har sinkats av min tüska kvalitetsskåpbil:vakände att jag började leva på lånad tid gällande det där hjullagret du vet....bestämde mig tidigare i veckan att på fredag, på fredag ska den stora stöten ske, fjädrar, fjäderbenslagringar hjullager å fan vad bra det kommer bli!!

Jo tjena, rev ner högersidan först, mycket riktigt, där var ett glapp hjullager,trasslade som fan när jag skulle pressa ur lagret, lite assistans i pressen av en kamrat, tillbaka med grejerna frid och fröjd:tummenupp Den nya fjäderbenslagringen knarrade lika som den gamla:huvet

Skitsamma, nu är den ny iallafall. Tog mig an vänster sida, ABS-sensorn gick att få ur hel på den här sidan också..!!! (Mercedes tycker nämligen att det är en bra ide att inte ha några kontakter på kablarna utan mn får klippa av skiten och löda:näsblod) När bromsgrejer och drivaxel var demonterat kändes det ju att den här sidan var ännu sämre, mina farhågor besannades genom att snurra lite lätt på navflänsen, jorå, föfan, ett rejält lagerljud:brinnerup hur många hjullager köpte jag då?? jo ett. Trodde ju i min enfald att jag skulle lyckas byta rätt lager. Luurigt med dubbelradiga vinkelkontaktkullager:gnissla

Fick bryta ur låsringarna till lagren med huggmejsel och ymnigt med värme, dom hade via rostgudens välsignelse ingått en ohelig förening med hjulspindlarna

Gick inte att få tag i ett till lager på en lördag såklart... Jag blev så less på skiten så jag bestämde att det blir skruvsemester ett par dar.

Sa jag förresten att när jag tog bilen hem från jobbet i torsdags hade framrutan spruckit i vårsolen:pangihuve

Byt ut citroenhelvete mot mercahälvete

[YOUTUBE-ID]ZYU3rah9bKU[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Hej pw !

Sälj tysken och köp dig en bil från "bilismens vagga" istället. :tummenupp

Länge leve fransk (eller italiensk) ingenjörskonst !

/P
 
Last edited:
Hej pw !

Sälj tysken och köp dig en bil från "bilismens vagga" istället. :tummenupp

Länge leve fransk (eller italiensk) ingenjörskonst !

/P

Vad jag vet har du kvar bilen från Das Reich:7peta försök inte lura i mig några dumheter nu....Det där svamlet om frankrike och italien ser jag som nån slags förtiårskris:D:D snart åker du på något från den uppgående solens rike igen:tummenupp

Ikväll har jag skruvat ihop mercan, hittade ett kränghämmarstag som var glapp helt plötsligt:gnissla Den går tyst och fint nu iallafall, men det verkar behövas en framvagnsinställning:huvet

det går bra nu
 
Last edited:
Vad jag vet har du kvar bilen från Das Reich:7peta försök inte lura i mig några dumheter nu....Det där svamlet om frankrike och italien ser jag som nån slags förtiårskris:D:D snart åker du på något från den uppgående solens rike igen:tummenupp

Ikväll har jag skruvat ihop mercan, hittade ett kränghämmarstag som var glapp helt plötsligt:gnissla Den går tyst och fint nu iallafall, men det verkar behövas en framvagnsinställning:huvet

det går bra nu

Ja säger bara subba :tummenupp
 
polerus erectus, det hade ju varit något för Linne' eller någon annan tjomme
fliticus maximus tycks också vara ett hederstecken för turbobyggare.
Snyggt jobbat, det suger allt lite i byggtarmen.
det var lättare med min HD,bara å hänga allt på ena sidan iofs blev det ju bara 100 kusar
å fan vad det blanka grenröret blev brunt fort, fortare än det gick att polera det, suck!!!
 
Tyvärr inte, Det verkar ha blivit torrsprickor i armbågen. Synd, det är juu tyrrboforats kuligaste skribent!

För att lugna er kan jag meddela att jag snart är tillbaka. Det var jobbigare än jag någonsin kunde tro att byta arbetsuppgifter och arbetstider... Armbågsfettet har gått åt till att hålla näsan över vattnet kan man säga. Sen hade jag svår hatgasningsabstinens i början av mars så en frän snöskoter inhandlades:yoparty den tog lite av min uppmärksamhet:rolleyes:

Just ja, svarvare måste vara steget värre än lackerare...:tungan blev lovad i November att visst, soppa-in-grejer till förgasarna ska svarvas, jorå föfan det fixxar jag. I slutet av februari hade det fortfarande inte blitt nåt. Vände mig till nästa människa som lovade samma sak, i veckan var jag förbi för jag vet inte vilken gång i ordningen och den här gången tog jag med min armbågscaddade ritning hem:huvet:mad:

Antingen blir det epoxxy eller köpa en svarv och lära sig svarva...


På återseende.
 
Just ja, svarvare måste vara steget värre än lackerare...:tungan blev lovad i November att visst, soppa-in-grejer till förgasarna ska svarvas, jorå föfan det fixxar jag. I slutet av februari hade det fortfarande inte blitt nåt. Vände mig till nästa människa som lovade samma sak, i veckan var jag förbi för jag vet inte vilken gång i ordningen och den här gången tog jag med min armbågscaddade ritning hem:huvet:mad:

Antingen blir det epoxxy eller köpa en svarv och lära sig svarva...


På återseende.

Scanna in ritningen och lägg upp den i tråden ska du se att det löser sig.:tummenupp
 
Jag inställer mig i ledet. Kan ordna svarvning på momangen, rätt nära också.
Bara slänga iväg ett PM isf. Du måste ju få ihop detta till sommaren! :tummenupp
 
svarvning

hej
välkommen tillbaka:tummenupp
jag har provat att göra som du har tänkt men det funkade inget bra för mig,det verkade som arean av slangarna respektive hål i trottlarna inte stämmer överrens när man moddar med andra anslutningar

mina fungerar i alla fall bäst med original slangar och måttligt med epoxy runt slangarna.
det är vad jag har kommit framtill

mvh han med benet
 
Det där med svarvningen var ju inte snällt. Tyvärr är det material jag lade undan efter att jag svarvat de första anslutningarna till dig förbrukat till annat. Den nya aktören du vände dig till hade ju så mycket bättre koll på hur det skulle göras. Eller cyklar jag igen nu?
 
hej
välkommen tillbaka:tummenupp
jag har provat att göra som du har tänkt men det funkade inget bra för mig,det verkade som arean av slangarna respektive hål i trottlarna inte stämmer överrens när man moddar med andra anslutningar

mina fungerar i alla fall bäst med original slangar och måttligt med epoxy runt slangarna.
det är vad jag har kommit framtill

mvh han med benet

du kan få ärva mina gamla
 

Bifogat

  • 005.jpg
    005.jpg
    238.5 KB · Visningar: 97
Scanna in ritningen och lägg upp den i tråden ska du se att det löser sig.:tummenupp

Äntligen, Polerkungen is back:yoparty

japp, jag kan veva fram lite grejer med, om det kniper:tummenupp

Jag inställer mig i ledet. Kan ordna svarvning på momangen, rätt nära också.
Bara slänga iväg ett PM isf. Du måste ju få ihop detta till sommaren! :tummenupp

hej
välkommen tillbaka:tummenupp
jag har provat att göra som du har tänkt men det funkade inget bra för mig,det verkade som arean av slangarna respektive hål i trottlarna inte stämmer överrens när man moddar med andra anslutningar

mina fungerar i alla fall bäst med original slangar och måttligt med epoxy runt slangarna.
det är vad jag har kommit framtill

mvh han med benet

du kan få ärva mina gamla

Jag tackar ödmjukast för ovanstående erbjudanden och hejarop! Peter, jag ärver gärna dina gamla anslutningar om jag får:tummenupp

Det där med svarvningen var ju inte snällt. Tyvärr är det material jag lade undan efter att jag svarvat de första anslutningarna till dig förbrukat till annat. Den nya aktören du vände dig till hade ju så mycket bättre koll på hur det skulle göras. Eller cyklar jag igen nu?

Jag har varken hängt ut dig eller någon annan:confused: Det var inte fråga om att nån var bättre på att svarva än nån annan. När det inte händer nåt över några månader tyckte jag att det var lika bra att ta det vidare, jag hatar att tjata. Min förhoppning var att det skulle gå fortare på nästa ställe men där blev det ingen större lycka.
 
Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top