Arlene Ness skinnställ.

Tack för hjälpen alla :tummenupp

Det blev ett Arlen Ness-ställ tillslut i alla fall. Dock inte ett Velocity utan ett
sånt här
ls2_1192_black_silver_f.jpg

(Arlen Ness Metal)

Jag fick ett bra pris på det så jag är nöjd :tomten

Last edited:
Vilken storlek tog du, o hur passade det??
E oxå i din dimension o letar efter ställ nu.
Testade ett Berik "2468",stl 52 o de gick o få över låren :huvet

wonderwizard skrev:
sedan ang. helställ eller tvådelat, tja det beror på hur din körning kommer att se ut. fram o tillbaka till jobbet ? kruisa på stan ? slingriga landsvägar ? mycket bana ?
Racingställ har inga ytterfickor men har man väl vant sig vid detta så är ett helställ klart det skönaste alternativet, man kan röra sig mycket bättre i sadeln med ett helställ.

morlock skrev:
Häjja!

jag letar lite smått efter ett bra skinnställ för den stundande säsongen, och har
egentligen enbart sökt efter ett begagnat skinnställ - och då huvudsakligen efter dainese samt alpinestars; men så fick jag upp ögona för ett
Arlen Ness ställ modell Velocity som ligger bra i pris, < 6K . är det någon som har erfarenheter av det stället eller av Arlen Ness överhuvudtaget. Ni kanske bestitter andra tips på bra och prisvärda ställ...

tack per förhand. :Bugar

btw, jag är 179cm och runt 85kg. Vilken storlek skulle passa mig? strl 52?

Bild på stället
11-9141.jpg

EDIT: Stavar dåligt gör man också .... :3freak

Arleen Ness... Skitbra ställ... jag är jättenöjd med mitt... har iofs inte krashat med det än.. =) men ändå... det sitter bra och är bekvämt.

jag är 177 väger 70 kg har stl 48... det sitter rätt tight på mig, men får utan vidare under långfillingarna iallfall...
lycka till//droopfy

Droopfy skrev:
Arleen Ness... Skitbra ställ... jag är jättenöjd med mitt... har iofs inte krashat med det än.. =) men ändå... det sitter bra och är bekvämt.

jag är 177 väger 70 kg har stl 48... det sitter rätt tight på mig, men får utan vidare under långfillingarna iallfall...
lycka till//droopfy
Var ditt ställ nytt när du köpte det?

morlock skrev:
Var ditt ställ nytt när du köpte det?

Japp... flygande flång nytt. och ser fortfarande nytt ut... om man bortser från lite flug-lik som sitter här och var.

hurså?

Droopfy skrev:
Japp... flygande flång nytt. och ser fortfarande nytt ut... om man bortser från lite flug-lik som sitter här och var.

hurså?
Funderar på hur du får på dig ett 48 :va ... nåja, alla är vi olika :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Racingställ har inga ytterfickor men har man väl vant sig vid detta så är ett helställ klart det skönaste alternativet, man kan röra sig mycket bättre i sadeln med ett helställ.

mitt 2 delade har inte heller några ytterfickor. och visst, jag tror också att ett helt ställ är mer bekvämt, samt kanske är lite bättre vid bankörning, då 2 delat e lite stramt i midjan då det e massa kedja & överlappning av skinn.

men för mig som kör i stan, till & från jobb, slingriga landsvägar & förhoppningsvis en bankörning eller 2 detta året, så tror jag ändå att 2 delat är rätt ställ för mig.

Racingställ är coolt som fan! Puckel ser proffisgt ut.:D De här två är väldigt fina.

Bifogat

• Arlenness.jpg
    Arlenness.jpg
    15.7 KB · Visningar: 118
  • Arlenness2.jpg
    Arlenness2.jpg
    54.1 KB · Visningar: 97
Last edited:
morlock skrev:
Häjja!

jag letar lite smått efter ett bra skinnställ för den stundande säsongen, och har
egentligen enbart sökt efter ett begagnat skinnställ - och då huvudsakligen efter dainese samt alpinestars; men så fick jag upp ögona för ett
Arlen Ness ställ modell Velocity som ligger bra i pris, < 6K . är det någon som har erfarenheter av det stället eller av Arlen Ness överhuvudtaget. Ni kanske bestitter andra tips på bra och prisvärda ställ...

tack per förhand. :Bugar

btw, jag är 179cm och runt 85kg. Vilken storlek skulle passa mig? strl 52?

Bild på stället
11-9141.jpg

EDIT: Stavar dåligt gör man också .... :3freak

Jag har ett sånt i storlek 50, är 175cm väger 78 kg (muskler :banana ). På mig sitter det som gjutet inte för stort iaf så jag kan tänka mig att 52 är bra för dig, 54 är nog aningen stort.

Hade det ca 2-3 mån förra säsongen och är helnöjd med det, inget att klaga på :tummenupp

EDIT: Ser att jag nu är halvår efter med svaret, men det kanske hjälper någon annan iaf :3freak

Last edited:
Pinky skrev:
Jag har ett sånt i storlek 50, är 175cm väger 78 kg (muskler :banana ). På mig sitter det som gjutet inte för stort iaf så jag kan tänka mig att 52 är bra för dig, 54 är nog aningen stort.

Hade det ca 2-3 mån förra säsongen och är helnöjd med det, inget att klaga på :tummenupp
Ja, tack. Du har förmodligen rätt iom att det ställ som jag införskaffade sitter väldigt bra och råkar vara i strl 52. :tummenupp

Kör du fortfarande med Arlen Ness? anledning till byte?

morlock skrev:
Ja, tack. Du har förmodligen rätt iom att det ställ som jag införskaffade sitter väldigt bra och råkar vara i strl 52. :tummenupp

Kör du fortfarande med Arlen Ness? anledning till byte?

Har kvar samma ställ, köpte det i mitten/slutet av förra säsongen och jag hade ute hojen nu i helgen med stället på och det sitter fortfarande klockrent och inga som helst problem med det. Finns en del som klagar över dragkedjor men det är inget jag haft nåra probs med iaf.

Jag får tacka för hjälpen Morlock :tummenupp

Nu väntar jag på att 2 (ja 2 :rolleyes: ) ställ ska dimpa ner på posten :yoparty

Men de blev Metal, för sista Velocityt var de nån som snöt en halvtimma tidigare :fatta!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT