Arlene Ness skinnställ.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Arlen Ness skinnställ.

EDIT -> TACK FÖR ALLA SVAR, :tummenupp ETT SKINNSTÄLL ÄR INHANDLAT

Häjja!

jag letar lite smått efter ett bra skinnställ för den stundande säsongen, och har
egentligen enbart sökt efter ett begagnat skinnställ - och då huvudsakligen efter dainese samt alpinestars; men så fick jag upp ögona för ett
Arlen Ness ställ modell Velocity som ligger bra i pris, < 6K . är det någon som har erfarenheter av det stället eller av Arlen Ness överhuvudtaget. Ni kanske bestitter andra tips på bra och prisvärda ställ...

tack per förhand. :Bugar

btw, jag är 179cm och runt 85kg. Vilken storlek skulle passa mig? strl 52?

Bild på stället
11-9141.jpg

EDIT: Stavar dåligt gör man också .... :3freak

Last edited:
morlock skrev:
Häjja!

jag letar lite smått efter ett bra skinnställ för den stundande säsongen, och har
egentligen enbart sökt efter ett begagnat skinnställ - och då huvudsakligen efter dainese samt alpinestars; men så fick jag upp ögona för ett
Arlene Ness ställ modell Velocity som ligger bra i pris, < 6K . är det någon som har erfarenheter av det stället eller av Arlene Ness överhuvudtaget. Ni kanske bestitter andra tips på bra och prisvärda ställ...

Bild på stället
11-9141.jpg

prata med skövde_pöjk tror han har ett likande det du funderade på där. :va

Ska också ha skinnställ nu men har inte en aning av vad jag ska ha? Kraven är ett neutralt ställ (svart,vit, grått ex) samt kanske en puckel. Någon som vet något bra snyggt för det nya året för jag har nog sett alla från åren innan

MostWanted skrev:
om inte 54. handla utomlands då får du mkt mer för pengarna. och köp helst inte tvådelat...
Varför inte köra 2delat? Jag tycker det verkar praktiskt.
Tips på bra sidor utomlands?

morlock skrev:
Häjja!

Arlene Ness ställ modell Velocity som ligger bra i pris, < 6K . är det någon som har erfarenheter av det stället eller av Arlene Ness överhuvudtaget. Ni kanske bestitter andra tips på bra och prisvärda ställ...

Bild på stället
11-9141.jpg

Har Arlen ness själv, ett hergon helställ men för att jag åker bana, mera praktiskt med två delat annars.
Kan ge dig ett hyfsat vinter pris på ett nytt Arlen Ness om du är intresserad.
Pm:a i så fall.

Jag e inne på mitt andra Arlen Ness Velocity nu.

Klotade förra sommaren & stället höll i sömmar & skyddade mig väldigt bra,
men blev uppklippt av sjukvårdarna.

Men glöm ej ett bra ryggskydd.

jag är 183 cm & 75 Kg och har stl 52, sitter som gjutet, det skall inte sitta löst, då det tenderar att bli större med tiden.

det finns ett flertal trådar om just arlen ness ställ, jag har skrivit minst ett.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=54714
och denna tråden som Larsson startade
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=52566&highlight=arlen+ness

sedan ang. helställ eller tvådelat, tja det beror på hur din körning kommer att se ut. fram o tillbaka till jobbet ? kruisa på stan ? slingriga landsvägar ? mycket bana ?

Ooops...ber 1000 ggr om ursäkt, de finns kanske i olika utförande.
Visst är väl mina bilder identiska med första bilden i denna tråd, förutom
färgerna? Eller...?

NOMAD skrev:
det finns puckel på min

wonderwizard skrev:
sedan ang. helställ eller tvådelat, tja det beror på hur din körning kommer att se ut. fram o tillbaka till jobbet ? kruisa på stan ? slingriga landsvägar ? mycket bana ?
Det kommer bli allt det första och förmodligen inget av det sista; däremot bor jag farligt nära en bana så man ska aldrig säga aldrig :gnissla

Velocity har puckel, finns för 5 399,00 kr på www.touring.se
Själv funderar jag på det nya 1832 stället från Arlen Ness så man slipper puckeln.

mitt sitter det med puckel på.. gött som fan å ha det när man stannar efter en tur å lägger sig i gräset.. då har man puckeln som kudde!!! :)

nånannan funktion hos oss "vanliga"knuttar kan jag inte tänka mig att den har!(förutom att det ser ballt ut:))

räserpiloterna har sin radioutrustning där i om jag inte mins fel! :)

X-up skrev:
Arlene Ness....är det tjejmodellen? :hihi

& Arlen Ness......för (K)Arlen? :lol
Aj då, jag har alltid :tuttar på hjärnan. Måste vara därför det blev fel :hihi
Hädanefter ska jag försöka stava Arlene Ness rätt.

EDIT: Arlen Ness hette det ja
:tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey