Arlen Ness Velocity

marcusj skrev:
Bra eller anus???? :confused:

Anus skulle nog jag vilja säga. Kommer inte ihåg om det var just den modellen jag hade. Men det var ett odelat och deras värsta för nått år sedan.
Dassig kvalite och passform.

Det var mina 50 cent.

Är ganska nöjd med mitt ändå. Enda nackdelen är att det sitter två kardborregrejjer(?) vid knäna som är lite obehaliga ibland. Det håller upopenbarligen OK vid krasch med (150km/h).

Jag är väldigt nöjd med mitt Arlen Ness Hergon (se bild), har inte crasch-testat men kvaliteten och känslan i det är riktigt bra. Det enda som var lite ovant i början, var skärningen på det, rätar man ryggen lite hastigt så kan vissa det klämma obehagligt mycket på kronjuvelerna.. Men det lär man sig efter första gången..

Bifogat

• 11-9037.jpg
    11-9037.jpg
    15.7 KB · Visningar: 74
Limstift skrev:
Jag är väldigt nöjd med mitt Arlen Ness Hergon (se bild), har inte crasch-testat men kvaliteten och känslan i det är riktigt bra. Det enda som var lite ovant i början, var skärningen på det, rätar man ryggen lite hastigt så kan vissa det klämma obehagligt mycket på kronjuvelerna.. Men det lär man sig efter första gången..

...Alla helställ är svåra att stå rak i :)

Jag är väldigt nöjd med mitt velocity, det enda jag tycker är dåligt med de stället är kardborrebanden vid armarna!
Dom trasar upp sig och blir knepiga o använda, får se om jag syr dit nya.

MEN de är absolut värt pengarna!
//D

Har inte haft så många ställ att jämföra med, men jag tycker det sitter skönt.
Det enda negativa är dom jekla kardborregrunkorna vid knäna, men dom kanske man kan tejpa eller nåt.
Det håller för lowside i 90 knyck iaf, bara lite slipmärken på benet och armbågen.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna