Arlen Ness race-suit

Brisse

www.TB.Racing.dk
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
R1-05. NR 71 DK Superbike
Hey
Jeg tænker på at købe en ny racer-dragt, en Arlen ness 1253 Hergon.
Jeg har set på billeder at en del her på forummet har(haft) sådan en.
Gode/dårlige ting om denne dragt????
Jeg har hørt noget om lynlåsen(dragkädjan) :confused: , er lidt dårligt.

Kom med jeres erfaringer :Bugar :tummenupp

Bifogat

• Arlen ness 1253 hergon.jpg
    Arlen ness 1253 hergon.jpg
    9.7 KB · Visningar: 251
Jag har ett Arlen Ness (Arne Naess?), och dragkedjan är fullkomlig usel. Min höll i tre veckor. Som tur är kostar det ungefär 300 kronor att byta dragkedjan hos sin lokala skräddare/kemtvätt, så det kanske är ett mindre problem.

Jag har ett tvådelat, min dragkedja fungerar perfekt. Kommer inte ihåg modellen, som ett race fast tvådelat :tungan

Jag kan eventuellt ha köpt ett arlen ness i kängruskinn. Har inte betalat än. Någon med erfarenheter?

Stället heter Nagano Replica.

t-rex skrev:
Jag kan eventuellt ha köpt ett arlen ness i kängruskinn. Har inte betalat än. Någon med erfarenheter?

Stället heter Nakano Replica.

Jag har deras tjejställ oxå i kängruskinn...
Jag tycker att det är skit bra!
Väger inget, sitter bra och är smidigt....

Miss BrInK skrev:
Jag har deras tjejställ oxå i kängruskinn...
Jag tycker att det är skit bra!
Väger inget, sitter bra och är smidigt....

Vurptestat? Hållfasthet? Problem med dragkedjan? (tydligen vanligt på AN)

thx!

Jag har ett Arlen Ness Racing som jag är väldigt nöjd med, inte krocktestat (ännu). Jag har inga problem med det förutom att två stygn gick upp på flärpen som sitter som ett stopp längst ner på dragkedjan.

t-rex skrev:

Stället heter Nagano Replica.

jag har ett sådant ställ och är mycket nöjd. har inte upplevt några problem med dragkedjan. mer info om det finnes på duells.se ...

Mattias skrev:
Jag har ett Arlen Ness (Arne Naess?), och dragkedjan är fullkomlig usel. Min höll i tre veckor. Som tur är kostar det ungefär 300 kronor att byta dragkedjan hos sin lokala skräddare/kemtvätt, så det kanske är ett mindre problem.

300Kr???? Gosh! Här i hålan Skövde kostade det mig 50 kr inklusive arbete att få en trasig dragkedja utbytt!!!

jag satte mej på röven i högfarts högern på falken under sm;et (ca 180 km/h nånting) endast ett hål på stället och inga bränn eller blå märken på mej.
slet dock axeln ur led igen men det är en gammal skada.

Mattias skrev:

Enligt väldigt säkra källor är det faktiskt samma tillverkare som tillverkar kjedjorna till Arlen Ness, Spidi, Spyke mfl. Oftast är det inte kjedjorna som är problemet, utan hur man behandlar dem.

Mvh//ZS

Zilversurfer skrev:
Enligt väldigt säkra källor är det faktiskt samma tillverkare som tillverkar kjedjorna till Arlen Ness, Spidi, Spyke mfl. Oftast är det inte kjedjorna som är problemet, utan hur man behandlar dem.

Mvh//ZS

jag pratade med importören av arleness och ja det är precis samma drag kedjor MEN arlenness fick en omgång måndags exemplar som det va fel på. dom hann sy i dragkedjorna på nya skinnställ och skicka ut på marknaden och fick inte reda på detta förens det va försent.

Arlen ness eller hur f-n d stavas!!!

Köpte ett sådant racingställ i våras.... visst e d fräckt å så men kvaliten??? sisådär... dragkedjan paja efter en vecka å puckarna lossade i bara farten, dock skall d fixas på garantin efter sommarn

Jonny-cash skrev:
Köpte ett sådant racingställ i våras.... visst e d fräckt å så men kvaliten??? sisådär... dragkedjan paja efter en vecka å puckarna lossade i bara farten, dock skall d fixas på garantin efter sommarn

Puckarna är roliga. De tar slut innan första dagen är slut ;)

När jag läste på insidan av dem tyckte jag mig se "Sponsored by Bregott" :hihi

t-rex skrev:
Vurptestat? Hållfasthet? Problem med dragkedjan? (tydligen vanligt på AN)

thx!

När jag körde ut i Falkenberg senast så blev det inte en skråma på stället, men dragkedjan gick sönder. Den "öppnade" sig under löparen och löparen blev lite uttänjd.

Förutom dragkedjan, är jag mer än nöjd med stället. Sitter som gjutet.

sepahewe skrev:
Puckarna är roliga. De tar slut innan första dagen är slut ;)

När jag läste på insidan av dem tyckte jag mig se "Sponsored by Bregott" :hihi

Kan inte skrapa. Har haft ett jättevackert Dainese T2 från 1867. Inga puckar där inte. Funderar på att sätta på sådana där lappar på kardborren. Verkar ju oänligt töntigt att traska runt med ett par splajans nya puckar hela tiden..

Låter bra det där med hållfastigheten. Skall nog handla...

t-rex skrev:
Kan inte skrapa. Har haft ett jättevackert Dainese T2 från 1867. Inga puckar där inte. Funderar på att sätta på sådana där lappar på kardborren. Verkar ju oänligt töntigt att traska runt med ett par splajans nya puckar hela tiden..

Låter bra det där med hållfastigheten. Skall nog handla...

Du kan få ett par färdigslitna puckar av mig :D

X-up skrev:
300Kr???? Gosh! Här i hålan Skövde kostade det mig 50 kr inklusive arbete att få en trasig dragkedja utbytt!!!

aaa, våran vän Özmen... han e kanon ju...

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back