Arlanda Test Track provkörd :-)

Är inte prisbilden det största problemet?
Banhyran är i grunden på tok för dyr för vad det är (om vi bortser från att den råkar ligga nära fjollträsk).

Prisbilden gör att man kommer jämföra det direkt med storbaneåkat' - det är ofrånkomligt (för alla utom Stockholmarna, som kan räkna bort resan iaf).

Storbana vs ATT - jag vet då vad jag väljer. :) Finåka i lagom tempo på krokig väg har jag faktiskt runt hörnet, helt gratis, dock inte med instruktörer. :D

Men tänk om ATT blir roligare än en dag på storbana? Då är det ju billigt!

Några ideer om hur man kan piffa upp en vanlig SMC kurs på ATT:

Ezzo har slangskola på rakan med friviligt deltagande (oförsäkrad grupp)

Vackra halvnakna människor ger massage i depån.

Efter kursen serveras starköl och pizza.

Hemtransport av deltagare och motorcyklar med lastbil finns att tillgå för samma taxa som en hemtransport från IKEA.

Luftstaket har monterats upp i tre kurvor där den särskilda posörknäskrapsövningen sker.

KTM är på plats med supermotarder som man får provköra.

Alla instruktörer filmar i full HD och du är garanterad två varv på film.
 
Men tänk om ATT blir roligare än en dag på storbana? Då är det ju billigt!

Några ideer om hur man kan piffa upp en vanlig SMC kurs på ATT:

Ezzo har slangskola på rakan med friviligt deltagande (oförsäkrad grupp)

Vackra halvnakna människor ger massage i depån.

Efter kursen serveras starköl och pizza.

Hemtransport av deltagare och motorcyklar med lastbil finns att tillgå för samma taxa som en hemtransport från IKEA.

Luftstaket har monterats upp i tre kurvor där den särskilda posörknäskrapsövningen sker.

KTM är på plats med supermotarder som man får provköra.

Alla instruktörer filmar i full HD och du är garanterad två varv på film.

:hihi

Slanga kan jag fan inte... :talanglös men lite motardåka med massage och starköl efteråt låter kalas, var bokar jag? :D
 
De kanske borde arrangera den där provkörningsdagen som hölls i Sthlm/Gbg förra året, på ATT nästa år.
De är ju roligare att köra på denna asfaltsträcka än på en flygraka.
Det skulle kunna bli ett riktigt roligt koncept.
 
De kanske borde arrangera den där provkörningsdagen som hölls i Sthlm/Gbg förra året, på ATT nästa år.
De är ju roligare att köra på denna asfaltsträcka än på en flygraka.
Det skulle kunna bli ett riktigt roligt koncept.

Ummm...vad jag hörde så var det benbrott och skrotade hojar, trots att man åkte på ett flygfält. :hihi
 
De kanske borde arrangera den där provkörningsdagen som hölls i Sthlm/Gbg förra året, på ATT nästa år.
De är ju roligare att köra på denna asfaltsträcka än på en flygraka.
Det skulle kunna bli ett riktigt roligt koncept.

Det är ju en riktigt bra idé! MC-Live var ett riktigt bra event redan på Barkarby, vore grymt att köra det på A.T.T
 
Ser man på MC-branchen, har Hojdäck.se ett avtal som gör att SMC medlem får rabatt och en kickback går till SMC SCHOOL. Vi skulle önska att flera aktörer kom med liknande initativ.

Försök deala till er någon liten kickback på andra däck än Maxxis av hojdäck.se.
Vägrar köpa Maxxis, tycker de släpper helt utan förvarning.

Tycker SMC kurser är riktigt bra och instruktörerna gör ett toppenjobb.
Står dock över ATT i år och avvaktar synpunkter på avåkningszoner, diken och träd etc och kanske bokar nästa år.
 
Last edited:
Men tänk om ATT blir roligare än en dag på storbana? Då är det ju billigt!

Några ideer om hur man kan piffa upp en vanlig SMC kurs på ATT:

Ezzo har slangskola på rakan med friviligt deltagande (oförsäkrad grupp)

Vackra halvnakna människor ger massage i depån.

Efter kursen serveras starköl och pizza.

Hemtransport av deltagare och motorcyklar med lastbil finns att tillgå för samma taxa som en hemtransport från IKEA.

Luftstaket har monterats upp i tre kurvor där den särskilda posörknäskrapsövningen sker.

KTM är på plats med supermotarder som man får provköra.

Alla instruktörer filmar i full HD och du är garanterad två varv på film.


:D Jag vill oxxxåååååå boka det där ,när är det.:)
 
Nån som har namn eller web adress till A.t.t ägarna?
(eller vem det nu var jag pratade med där).
De ville ha tillgång till bilderna.

du har pm

De kanske borde arrangera den där provkörningsdagen som hölls i Sthlm/Gbg förra året, på ATT nästa år.
De är ju roligare att köra på denna asfaltsträcka än på en flygraka.
Det skulle kunna bli ett riktigt roligt koncept.

Jag förde iden på tal --
och deras svar: kan inte ens återges här .. tyvärr
 
Last edited:
Jag förde iden på tal --
och deras svar: kan inte ens återges här .. tyvärr
Synd med tanke på att asfaltsträckan i början av projektet var tänkt för just testverksamhet för olika fordon.

"Test Track - Testbana anpassad för alla typer av fordon" för att citera dem själva ur deras tidiga beskrivning av det hela.

Jag hoppas i varje fall det hela under åren utvecklas till något som kommer alla parter tillgodo.
Samt att lokalinvånarna lugnar ned sig lite och slutar klaga.
Tål man inte buller kanske man inte borde ha bosatt sig nära Arlanda till att börja med.
 
Är det bara jag som faktiskt inte tycker att det är så dyrt?

Mark är svindyrt, mark i Sthlm är sjukt dyrt.. att bygga den där banan lär ha kostat mer än de flesta tjänar på en livstid.. förmodligen till stor del lånade pengar.. klart att ägaren vill ha igen det av de verksamheter som hyr den. Banhyran är ju knappast något som SMC kan göra något åt i dagsläget. (skulle det i förlängningen visa sig att beläggningen rent generellt är dålig på banan så kanske SMC kan försöka göra någon deal ang. priset mot att de hyr den x antal gånger/sommar.. men ja, banan är helt ny, ingen vet hur det blir framöver)

Tillbaka till första raden i den här posten..
1700:- för en heldag tycker jag är ganska överkomligt. Visst, det är en slant.

Jag håller med dig till 100%, speciellt eftersom jag själv gärna åker till Midlanda eller Kinnekulle när jag ska åka bana. (Ca 30 mil enkel resa)
Till Arlanda har jag hälften, om sedan ATT är lika rolig som dessa två så betalar jag gärna ett par tusen för en bandag där. Efter premiären så vet vi om det är värt pengarna.
 
Såg att det finns gott om platser kvar båda dagarna.
Helt sjukt, hade det inte varit för diken & träd hade väl blivit budgivning på "svarta marknaden"
 
Såg att det finns gott om platser kvar båda dagarna.
Helt sjukt, hade det inte varit för diken & träd hade väl blivit budgivning på "svarta marknaden"

Japp - själv avvaktar jag tills efter Gelleråsen den 13'e ifall man skulle krascha. Sen kan man ju gå lite efter väderprognosen om det finns gott om platser kvar. Ambitionen är dock att försöka vara med på Arlanda, och jag vet att ett par till resonerar ungefär som mig...
 
. Sen kan man ju gå lite efter väderprognosen om det finns gott om platser kvar. Ambitionen är dock att försöka vara med på Arlanda, och jag vet att ett par till resonerar ungefär som mig...[/QUOTE]

Att gå efter väderprognosen är vanskligt med.
Med få deltagare 1 vecka före kurs så avbokar jag de instruktörer som är "överflöd" för att spara pengar.
Dvs. Finns det inte instruktörer kan vi inte ta in fler deltagare...
Finns det inte deltagare anmälda en vecka före måste jag avboka instruktörer...

Hänger ni med i hjulet???

//ezzo
 
Slangskola vill jag också gå! Tänkte betala i slutet av veckan är en sån där vädernisse jag med. 1700 är ju trots allt en del om hela dagen regnar bort.
 
Såg att det finns gott om platser kvar båda dagarna.
Helt sjukt, hade det inte varit för diken & träd hade väl blivit budgivning på "svarta marknaden"

Det hade varit bättre att vänta till 2011 med kurserna. Då kunde man använt hösten att "projekterat om" avåkningszonerna och åtgärdat alla brister som är möjliga åtgärda. Det gäller t.ex trädfällning, kulvertering av farliga diken och urgrävning av uppåtgående sandbankar nära banan. På en övningsbana skall naturligvis hindren vara av "papp" och inte riktiga träd o diken oavsett vem som övar där.
 
Det kan väl tänkas att det är lite moment 22.
Om det inte åks hoj på banan är det inte lika angeläget att få bort diken och träd och med diken och träd är det inte lika attraktivt att åka hoj där.
Jag gissar att välfyllda dagar nu i höst skulle vara bra att ha i ryggen för en städning av avåkningszoner framöver.

Med reservation för spekulation och rena gissningar. :tungan
Har bokat bägge dagar och hoppas på bra väder någon av dom. Det är ju historiskt med en vettig bana i Stockholm och tyvärr även lite säsongsfinal.
 
De kanske borde arrangera den där provkörningsdagen som hölls i Sthlm/Gbg förra året, på ATT nästa år.
De är ju roligare att köra på denna asfaltsträcka än på en flygraka.
Det skulle kunna bli ett riktigt roligt koncept.

Tyvärr får vi nog glömma Provkörningsdagarna/MC-Live. MC-branchen (importörer och försäljare) är helt ointresserade. MC-Live skapades i och med att det inte blev någon MC-mässa 2010. 2011 blir det en i Sthlm. Sen gick, som jag förstått det, Göteborgs-dagen rejält minus på grund av dåligt väder.
Idén med att anordna en i år på A.T.T tog jag upp på SMCs ordförandemöte i fredags och fick svaret att det inte överhuvudtaget diskuteras bland MC-branch folk tyvärr.
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top