Arlanda 20-21/8

Men fan Chrille, du loooovade faktiskt sol :brinnerup

Det var ju dessutom sånt regn som fastnar på visiret så man inte ser ett jäkla skit..

:krama

Jag pratade med Ezzo och banägaren om det förra året. Blev inget skillnad.
Banägaren hänvisade till den som hyr.

Jag frågar därför igen.

Varför måste grinden hållas stängd?
Är det för att man inte skall ha ett kul resmål när man är ute o snurrar?
Är det för att man inte vill göra reklam för det man sysslar med?

Varför inte försöka skapa en samlingspunkt för hojåkare, skapa ett sug att vara med.
Ha lite dricka eller nåt till försäljning.

Ja, jag är SMC medlem.

Om vi kan få tekniken med den elektroniska grind att fungera, kommer grinden att vara öppen, nu till helgen båda lördag & söndag, och när det igen är kurs på Arlanda Banan..
(har lovad banägaren att vi från SMC kan garantera att det inte blir ett spring ute på banan)

Och självfallet är man välkommen att komma och kolla, träffas - snacka och handla en fika eller vad det nu kan bjussas på.
Kollade just med mina kollegor på kontoret bredvid och fick om info att det fortfarande går att anmälda sig till helgens körningar..

Så välkomna - Vi kanske ses... Jag ska åka iallafall

GuldDansken.

Hoppas många spontant svänger förbi o kikar.

:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Om vi kan få tekniken med den elektroniska grind att fungera, kommer grinden att vara öppen, nu till helgen båda lördag & söndag, och när det igen är kurs på Arlanda Banan..
(har lovad banägaren att vi från SMC kan garantera att det inte blir ett spring ute på banan)

Och självfallet är man välkommen att komma och kolla, träffas - snacka och handla en fika eller vad det nu kan bjussas på.
Kollade just med mina kollegor på kontoret bredvid och fick om info att det fortfarande går att anmälda sig till helgens körningar..

Så välkomna - Vi kanske ses... Jag ska åka iallafall

Kul! Äntligen! :tummenupp
Hoppas det kommer mycket folk!

// Chrille

Men fan Chrille, du loooovade faktiskt sol :brinnerup

Det var ju dessutom sånt regn som fastnar på visiret så man inte ser ett jäkla skit..

:krama

Jag vet Cicci , men det var ju bara för att höja svårighetsgraden lite...:)
Grattis.... :yoparty :krama

Last edited:
Står bokad som reserv på lördag, men vill köra söndag om jag inte kommer med på lördag.
Hur göra? :va

Riskerar jag att få åka 2 dagar om jag även bokar söndagen?
(Iofs bara trevligt, men familjen knorrar.)

Någon som vet?

/e

Edit=>- Men boka söndag med då säger sambon! :tuttar

Last edited:
Står bokad som reserv på lördag, men vill köra söndag om jag inte kommer med på lördag.
Hur göra? :va

Skjuter lite från höften nu, men jag tror starkt på att maila träningsledaren Göran Ekman (goe@goe.se) och ställa frågan så kommer det sannolikt att lösa sig!

Skjuter lite från höften nu, men jag tror starkt på att maila träningsledaren Göran Ekman (goe@goe.se) och ställa frågan så kommer det sannolikt att lösa sig!

Jag gjorde det dirEcT efter att jag blivit restnoterad.
Han svarade lika dirEcT att jag skulle prata med kansliet
om bli flyttad nästa dag. Där var det lunchstängt till 13.00
och jag fick noja att bli sittade även på söndag. :gnissla

/e

EDIT=>Bokade även söndag...rajraj! :banana

Last edited:
Jag vill också ha en sån "gokart" :yoparty

Då var det snart dags igen, förkylningen börjar släppa och flaggarmen är utvilad från förra helgen!

Ser fram emot ytterligare en kanonhelg på Arlanda TT!

Du ska fan bara behöva vinka lite i början av passen och inget annat.

Öppen grind på ATT idag!
Välkommen att kolla på vår kurs idag på arlanda Test track. Vädret är fantastiskt och du kan boka in dig för körning till imorron... 

Jag och lillgrabben var förbi med lastbil idag och kollade + pratade :)

Kanonväder, varmt! En
mycket rolig bana tyckte alla jag pratade med som körde idag.

Ni som är nyfikna, åk dit och kolla.
Får jag bara tag i barnvakt imorrn så åker iaf jag dit :)

Not sent from an iProduct...

Ytterligare en kanondag på Arlanda.. banan bara fortsätter att leverera.. vädret också..
Nu kanske man kan få den där solbrännan som sommaren inte lyckades ge mig :tummenupp

Tack för idag! Nu blev det kul att köra hoj igen och hon är inte längre till salu.

Toppen att grindarna hölls öppna förresten, trots att polarna inte kunde dyka upp så hade de iaf haft möjligheten. Ett plus till SMC för att åter tagit till sig av önskemålen! :tummenupp

Ja det var en mycket lyckad dag. Tack till alla duktiga instruktörer.
Saknad dock att inte fler tjejer åkte. Vi var två deltagare (förutom resurserna förstås. Där fanns det mer tjejer). Synd på en så rolig bana :)

Stockholm har fått in ett par idéer inför nästa år som vi kikar på. T.ex. att ha en avrostning där, några "pröva på"-kvällar som påminner mer om Knix än en regelrätt bandag, provkörningar av motorcyklar, lite som Motorcykelns dag på Barkarby och ett par lite mer vilda saker som jag inte tänker berätta om här.

Låter bra !!

Är man "safe" med db.killer i eller måste jag skicka på Orginal som iofs låter liknande mkt eller lite ..Hojen är typad till 103db har jag för mig ..

Är man "safe" med db.killer i eller måste jag skicka på Orginal som iofs låter liknande mkt eller lite ..Hojen är typad till 103db har jag för mig ..

Det är nog svårt att garantera att man är safe om man gör si eller så.

Jag själv kör med db-killade slipon, andra med db-killade helsystem, och så finns dessa som kör eftermarknadssystem helt utan killers och klarar sig ändå.

Förra helgen på Arlanda så var det t ex ingen på hela dan som bullrade för mycket.

Det som gjorts är att vi ställt upp koner för att bilda en "chikan" på rakan där det annars skulle ha gasats och låtit absolut mest.

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back