CT-scan av vänster fot, och läkarn sade fraktur af 4'e metatars (ben i mellanfoten), men ledbanden slipper kniven. Dom: 6 veckor fixering och avlastning.
Vad fan gör man när det är 11 dagar till nästa NEC race? Man tar det lungt, ice, compression and elevation. Piller. Man ringer till en vän i Sydafrika, Kwa-Zulu Natal och ber honom besöka vår egen medicinman ute i bushen. Det skall görs lite black magic, offras något, och sändas starka besvärjelser i femte dimension till Köpenhamn. Man måste tro på det. Har inga bättre ideer just då.
2 dagar innan loppet, fortfarande lite tveksam, men tager beslutet att det ska köras oansett vad. Jag upptäcker nog om det var en god eller dålig ide när jag kört 10 meter på cykeln. Mikael, Palle och boys: Vi Kör på Anderstorp!
Tejpade vänster fot och pressade ned den i Daytona-stövlarna som funkar bra som gipsbandage. Dock svårt at vippa foten upp och ned. Hur fan ska jag växla? Snabbt inser jag att jag får begränsa växlingarna till rakan, resten av banan på samma växel. Jag klarade 3 stk 20-minuters pass. Mikael ocg Palle fick köra resten. Jobbigast att dra växelpedalen uppåt, och alla vänstersvängar. Annars gick det bra trots omständigheterna. Jag körde inget annat team av banan i alla fall. Och vi kom inte sist.
Har någon bildbevis från banan? Team #67 och helsvart skinnställ? Om inte för något annat, så för att visa hur jag kärringkör som en skadeskjuten kråka. Måste passa på att skryta.
Skrytbilder:
1. Någon timme innan start (hur fan ska det gå?)
2. Ska du ha kryckan med?
3. Skadeskjuten kråka.
4. Förarbyte. (Sanningens ögonblick.)
5. Halta ankan, eller skadesjuten kråka vingar i depån.