Arga Snickaren

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Är detta ett mått på hur jävla DUMMA Svenskarna har blivit så vill jag fan byta land....:huvet

Sitta & gnälla i TV över att dom byggt ut för mycket (!), inte pallar & slutföra samtidigt som man har 5 barn...& så är gnälliga tanten gravid med nästa vid inspelningen..!!!!! bra att Kanal 5 går in & sponsrar dessa idioter med lyxrenoveringar.

det är väl bra att dom får hjälp att komma vidare?

de inser väl vart dom hamnat och gör inte om det?

var ju bra att han med värsta slottet fick hjälp så länge han hade hållt på och hälsan hade börjat säga ifrån.

Ja, ger man sig in i det och köper ett renoveringsobjekt så får man hoppas att man har en plan och vet vad man kan och inte kan. Alternativt hyra in någon som kan eller har tid. Fattar inte hur man kan gå i 10-15 år och fortfarande ha kvar massa. Och att man sen kan gnälla! Det är ju bara att sälja i befintligt skick och skaffa en hyreskvart i stället, så slipper man bo i misär i alla fall... Det är som arga snickarn sa sist... Att ett barns uppväxt går fortare än man tror... Kul som barn att växa upp i skiten, när man pratar många år... 1 år kan man ju diskutera.

Last edited:
det är väl bra att dom får hjälp att komma vidare?

de inser väl vart dom hamnat och gör inte om det?

var ju bra att han med värsta slottet fick hjälp så länge han hade hållt på och hälsan hade börjat säga ifrån.

Fan driver du med mig??? en liten skit med totalt storhetsvansinne bygger ett slott & går in i väggen, så kommer snälla TV & renoverar klart...vari ligger det rimliga? Om folk höll sig inom rimliga gränser & insåg sina begränsningar skulle detta inte hända, jag blir fan tokig!!!

Misstag? det är inte samma sak som att känna behovet av att bygga ett 400 kvm hus på 3 pers & inte kunna slutföra.

Det kallas, liten kuk syndromet, eller storhetsvansinne....

Vet inte om jag tycker att SH folket ska yttra sig om liten kuk syndrom med tanke på att de flesta här klär ut sig i svart läder och tonat hjälmvisir gränslar en plastraket med 120hk+ :va

Från en sak till en annan; Vad gör den smått utvecklingsstörde människan med dialekt samt ful grönvit-randig bajentröja i programmet? Han är för det första totalt borta när det gäller byggnationer, och han har ju inte koll på något annat heller.
Är han med som ett komiskt inslag eller är det en praktikant från Samhall/kommunens gruppboende?

Från en sak till en annan; Vad gör den smått utvecklingsstörde människan med dialekt samt ful grönvit-randig bajentröja i programmet? Han är för det första totalt borta när det gäller byggnationer, och han har ju inte koll på något annat heller.
Är han med som ett komiskt inslag eller är det en praktikant från Samhall/kommunens gruppboende?

Ha ha, jag tycker den förvirrade tomten är rätt charmig, noll koll.....

Är det ngt fel på den blekingska dialekten......:gnissla:)

Motpol.
Blekingska och halländska är trevliga dialekter.

Ha ha, jag tycker den förvirrade tomten är rätt charmig, noll koll.....

Haha, vad är INTE fel på den dialekten? Ok om det kommer från en tjej men inte från en förvirrad människa som borde ha en orange varningsväst på sig :D

Haha, det är alltså inte rimligt att folk gör misstag?

Problemet är att folk saknar s j ä l v i n s i k t.

Och så är dom nog lite dåliga på matte, eftersom vissa ekvationer lixom inte går ihop. Hur man än vrider och vänder.

5 barn, 250 m2 sunkvilla att renovera, en lön samt en föräldrapenning, hur mycket pengar och tid har vi över då för att renovera våran drömkåk, som bara kostade 1 miljon men KAN bli värd 5 miljoner, om en sisådär 30 år när vi är klara. :rolleyes:

Det är helt klart brist på någonting. Och att kalla det för "misstag" känns inte riktigt rätt.

/M

nu vet jag inte exakt hur den låter men hur snygg tjejen än är så kan det uppstå lite komplikationer när man ligger och har det mysigt ifall hon säger något med ex. skånsk dialekt :D :gnissla :näsblod

[YOUTUBE-ID]gD_ksw1IwGk[/YOUTUBE-ID]

Det jag är mest förvånad är hur i helvete en gubbe som är rör anläggare. kan inte ha koll på sitt egna hus. Han hade ju enkla lösningar på allt .Han skulle jag inte vilja anlita om jag hade behövt hjälp..Samt varför tar man vatten över huvudet.

De har ju iaf ett högt underhållsvärde förnedrings tv är ju poppis. och efter att ha kollat på arga snickar tycker jag att mina renoveringar har gott som på ett snöre.
Dessa människor känns inte mer puckade än någon av deltagarna i ex Lyxfällan och Ullared.

Jag tycker att det är ett skitbra program , och hoppas verkligen många tänker
efter lite när dom ser programmet , och kanske anlitar hantverkare till att göra
jobben åt dom , istället för att dom ska förstöra sina kåkar .
Vet ifan hur många privatpersoner man har varit hemma hos och gjort jobb , där dom själva har varit o pillat o grejjat o försökt få ihop nått som ska likna ett utbygge på ett hus .

/plåtslagare...

Jag tycker att det är ett skitbra program , och hoppas verkligen många tänker
efter lite när dom ser programmet , och kanske anlitar hantverkare till att göra
jobben åt dom , istället för att dom ska förstöra sina kåkar .
Vet ifan hur många privatpersoner man har varit hemma hos och gjort jobb , där dom själva har varit o pillat o grejjat o försökt få ihop nått som ska likna ett utbygge på ett hus .

/plåtslagare...

Skoja inte att man får en tankeställare. Jag har precis skaffat en liten kåk med en hel del fix och såfort jag ska göra nåt så tänker jag "undrar va arga snickarn skulle skällt på mig för?" sen så städar jag upp i bråten eller sansar mig lite. Lessnar jag ur på en grej och får för mig att börja med nästa tänker jag på Anders och blir rädd :D

Det är nog väldigt väldigt lätt att ta sig vatten över huvudet.

Möggliga snubben som är containeransvarig ska nog vara nån slags skojig sidekick men är totalt meningslös.

Back