Arga Anders är en go o rak människa, om än något burdus. Han säger sånt som folk behöver höra, men ingen vågar. Han är likadan privat. Visst förstärks allt genom skicklig klippning, men det ska ju va chocktv.![]()
Äntligen ett objektivt och opartiskt inlägg i diskussionen!

"...sånt som folk behöver höra, men ingen vågar." Det där är ju en sån praktklyscha. Som jag avskyr de här "frispråkiga" som skall kokettera med sin "ärlighet" vare sig det är lämpligt eller ej. Vad är det för fel på lite eftertanke och att väga sina ord, speciellt när avsikten är att implementera ett annat beteende. privat kan det säkert funka då alla hunnit vänja sig och det blir ett pittoreskt inslag. Är det många i kretsen som är som dessa personer? (Frågan är retorisk).
Jag kan mycket väl säga det jobbiga när det krävs och har för allan del emellanåt kläckt min beskärda del av grodor, då oftast i affekt eller dålig dagsform. Har haft med sköra människor att göra genom hela livet och vet hur helt åt skogen det kan ta om man inte har fingertoppskänsla. Här har du en snubbe som verkar ha slagit mynt av att vara i affekt 24/7, vad jag kan se helt obrydd om vilken sketen ände det kan ta.
Det starkaste beviset för mina åsikter är väl hur bestående de här frälsargärningarna brukar bli.
När det handlar om den sortens problematik som verkar var för handen här, tycker jag ett citat min gamla lärarinna brukade dra på sin klingande finlandssvenska passar; "En elefant intages lämpligen små bitar i taget."