Arga poliser :)

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Idag var det min tur för faktiskt första gången. Var på väg hem, bilarna framför kör långsamt jag vill köra fort. Till slut blir det 2 filig 70-väg och jag trycker på som vanligt uppför en lång raka (statoilmacken vid rondellen upp mot Kortedala) utan att vända mig om. Drar ut hojen på 2:an och slår av vid ca 200 blås, fortsätter ca 300 meter för att sen svänga höger i en rondell. Hör sirener bakom mig men tänker inte mer på det förräns jag märker att ljudet inte försvinner :huvet. Stannar och arga konstaplar rusar ur bilen...

-Vem i helvete tror du att du leker med?

-Uhm, ingen

-Skitsnack, du vände dig ju om och tittade på oss och sen kör du därifrån som en jävla galning!

-Va, jag tror inte ens jag vände mig om, och hade jag gjort det och sett er så hade jag ju knappast dragit på.

-Jaja, får se på körkortet som är till låns.

Konstaplarna kollar körkort, regnr låter mig blåsa och är allmänt frustrerade. Jag börjar väl fatta att dom inte har nån mätning på mig och börjar bli lite lugnare inombords. En av gubbarna kommer fram och börjar gnälla om att hojen saknar backspeglar men får då en liten hint från en kollega att det är osäkert om det verkligen är lag på att ha det så dom slutar tjata backspeglar (jag asgarvar inombords åt poliserna som inte vet vad som är rätt eller fel :hihi). Får tillbaka mitt körkort och konstapeln säger:

-Nu hade du en jävla tur denna gången, här får du tillbaka ditt körkort som bara är till låns ska du veta.

-Tack...

-"Gubbe från bilen": Vi har ett anrop, nu drar vi.

Sur som få går argbiggan in i bilen igen och drar därifrån med en rivstart för att sen tvärnita för att inte köra ut i en rondell. Blåljusen är påslagna vilket konstaplarna verkar ha glömt av (står vackert och lämnar företräde åt alla bilar i rondellen :hihi). Till slut lyckas dom ta sig ur rondellen och blåljusen slocknar och jag åker hem :banana.

Känns bra att sitta här med lappen i ficken men fick mig även en liten tankeställare på att möjligtvis montera tillbaka backspeglarna på hojen :).

Last edited:
Passa dig när du kör nerför åt andra hållet, där står de och plockar kortet av många. Alldeles där man kör in till kyrkogården. Det är ju 70-sträcka där men det körs som fan på denna väg, både hojar och "hottade" fast and the fjuriös bilar, åsså massa custom-hojar som brölar men aldrig försvinner :4skrika

Probotector skrev:
2245222 Trist men men det är ditt kort :tummenupp

Sant, ska göra mitt bästa för att hålla nere hastigheten vilket jag som många andra har svårt för med en hoj som gör knappa 170 på 1:an :rolleyes:. Brukar vanligtvis gasa där det passar sig, detta var klantigt och hade inte hänt med backspeglar på hojen. Var mer så jag menade med mitt förra inlägg.

fogerty skrev:
2245216 Passa dig när du kör nerför åt andra hållet, där står de och plockar kortet av många. Alldeles där man kör in till kyrkogården. Det är ju 70-sträcka där men det körs som fan på denna väg, både hojar och "hottade" fast and the fjuriös bilar, åsså massa custom-hojar som brölar men aldrig försvinner :4skrika

Jodå att dom brukar stå i nerförsbacken är jag van vid, detta var dock mer överraskande :gnissla.

liiiiite OT: MEN, jag TROR jag såg dig köra vid munkebäck/sävenäs vid 21.55 tiden nu ikväll. Kan det ha varit du? Hojjen small lite gött sådär å så körde du om en bil innan Göteborgs energi :tungan

Var iaf en liknande hoj :va

m.pelkonen skrev:
2245817 liiiiite OT: MEN, jag TROR jag såg dig köra vid munkebäck/sävenäs vid 21.55 tiden nu ikväll. Kan det ha varit du? Hojjen small lite gött sådär å så körde du om en bil innan Göteborgs energi :tungan

Var iaf en liknande hoj :va

Körde faktiskt om 2 bilar på den rakan innan Gbg energi ja, den sista tvekade jag lite på men klippte den innan rödljuset :yoparty ...vart var du :) ?

Pinky skrev:
2245392 Sant, ska göra mitt bästa för att hålla nere hastigheten vilket jag som många andra har svårt för med en hoj som gör knappa 170 på 1:an :rolleyes:. Brukar vanligtvis gasa där det passar sig, detta var klantigt och hade inte hänt med backspeglar på hojen. Var mer så jag menade med mitt förra inlägg.

Hehe visst är det knepigt, men man får passa sig där polisen kan lura (städer och på vissa motorvägar för det mesta) så borde man klara sig :)
Visst, backspeglar är bra på det sättet så det är bara att slänga på dom :tummenupp

Pinky skrev:
2245871 Körde faktiskt om 2 bilar på den rakan innan Gbg energi ja, den sista tvekade jag lite på men klippte den innan rödljuset :yoparty ...vart var du :) ?

jag cyklade på bron, var tvungen å köpa cola innan ica stängde. Men han fan inte, fick bli statoil.. dyrt som faan :gnissla

Din hoj small gott för övrigt :yoparty

m.pelkonen skrev:
2248019 jag cyklade på bron, var tvungen å köpa cola innan ica stängde. Men han fan inte, fick bli statoil.. dyrt som faan :gnissla

Din hoj small gott för övrigt :yoparty

Menar du bron vid fotbollsplanerna eller den över E20? Såg folk på båda ställen, inte helt omöjligt att jag körde om på båda ställena :hihi.

EDIT: Vilken bro snackar du om egentligen, fattar inte hur du kunde se min omkörning innan gbg energi...där finns ju ingen bro :)?

EDIT 2:
stoffer skrev:
2247719 "Polisens portabla bivisinstrument, Evidenzer."

Polisen stavar rätt. :)

Måste vara en stockholmare som skrivit det där, dom låter ju som fikusar hela bunten när dom pratar :hihi

Last edited:
Pinky skrev:
2248060 Menar du bron vid fotbollsplanerna eller den över E20? Såg folk på båda ställen, inte helt omöjligt att jag körde om på båda ställena :hihi.

EDIT: Vilken bro snackar du om egentligen, fattar inte hur du kunde se min omkörning innan gbg energi...där finns ju ingen bro :)?

EDIT 2:

Måste vara en stockholmare som skrivit det där, dom låter ju som fikusar hela bunten när dom pratar :hihi

Hehe
:) Jag cyklade precis vid böjen på bron över e20, sedan så såg jag dig köra på bron, så cyklade jag upp på bron, tittade ner och såg när du körde om biljävlarna :banana Och man ser vägen ända till gbg energi från den bron ja :) Blev du stoppad av polisen innan eller efter jag såg dig? Jag såg dig alltså vid 22 tiden.

mvh

m.pelkonen skrev:
2248272 Hehe
:) Jag cyklade precis vid böjen på bron över e20, sedan så såg jag dig köra på bron, så cyklade jag upp på bron, tittade ner och såg när du körde om biljävlarna :banana Och man ser vägen ända till gbg energi från den bron ja :) Blev du stoppad av polisen innan eller efter jag såg dig? Jag såg dig alltså vid 22 tiden.

mvh

Ahh då e jag med, nån av er hade en grön t-shirt om jag inte minns fel? Du stog med andra ord och suktade efter mig hela raksträckan, nice :hihi

EDIT: Blev stoppad tidigare den kvällen men konstogt nog så kör jag inte långsammare för det, snarare tvärtom. Poliserna var så jefla otrevliga!

Pinky skrev:
2248307 Ahh då e jag med, nån av er hade en grön t-shirt om jag inte minns fel? Du stog med andra ord och suktade efter mig hela raksträckan, nice :hihi

EDIT: Blev stoppad tidigare den kvällen men konstogt nog så kör jag inte långsammare för det, snarare tvärtom. Poliserna var så jefla otrevliga!

Jepp, de va en polare som hade en grön t-shirt. Klart man skulle se på omkörningarna, vore ju konstigt om du inte drog om dem :D

Vet du vilka poliser det var? Finns la inte så mycket okända poliser här i området :)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing