Arg redneck!

Ruboo

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Rsv4 factory -14
Hej allihop!

Såg nyss en tråd om argsinta billister och kände för att skriva av mig lite ;)

Iaf så är min mc icke körbar för tillfället då en granne körde på den i garaget när den stod stilla... Nog om det!

Jag skulle till träningen så jag lånar pappas 50cc vespa. Sista biten till Årstafältet finns en cykelväg som jag brukar ta! (annars får man ta o köra runt hela fältet som är ganska stort).

I vilket fall som helst kommer jag fram till cykelvägen och ser då en man och kvinna med en barnvagn sitta på stenmuren så jag tänker, äsch jag har inge bråttom så jag tar det väldigt lugnt förbi de! Då säger mannen och jag citerar: "Hörru din jävel jag ska fan sparka in pannbenet på dig".

Följande kommer från mig: (jag har en typisk vespa hjälm på mig som bara täcker toppen på skallen så man ser hela ansiktet) Jag ger han en slängkyss och så kör jag iväg :tuttar Det roliga var dock när han tänkte springa efter mig, men lyckades gjorde han inte :Bugar

Vart sjukt nöjd när jag drar på där med vespan med smilet i behåll!

Rubee

Last edited:
Nu skall du få ett seriöst svar. Som du kanske inte kommer att gilla.

Bortsett från att han uttryckte sig rått och oförskämt så kan jag förstå att han ogillade att du körde moppe på cykelbanan. (För det var väl en EU-moppe, som inte får/bör köras på cykelbana? Tänkte väl det..)

Själv blir jag vansinnig :mad: på moppefuckon som kör omkring hemma hos oss på gångbana/cykelbana/elljusspår. Ofta i full fart utan minsta tanke på att de kan köra rakt in i en fotgängare, en barnvagn eller en unge på hem från träningen. De har väl inte hjärna eller fantasi nog att förstå att något sådant kan hända.

Så troligen misstog han dig för en "sådan", trots att du körde så sakta och fint... Och bara för att du körde så sakta så han hann säga det till dig. Och hade du varit lite smartare (ursäkta personangreppet - jag känner ju dig inte.... :krama) hade du insett att det var på det viset när du "sjukt nöjd" iväg!

Men det ursäktar inte att han uttryckte sig illa, förstås.

Nu skall du få ett seriöst svar. Som du kanske inte kommer att gilla.

Bortsett från att han uttryckte sig rått och oförskämt så kan jag förstå att han ogillade att du körde moppe på cykelbanan. (För det var väl en EU-moppe, som inte får/bör köras på cykelbana? Tänkte väl det..)

Själv blir jag vansinnig :mad: på moppefuckon som kör omkring hemma hos oss på gångbana/cykelbana/elljusspår. Ofta i full fart utan minsta tanke på att de kan köra rakt in i en fotgängare, en barnvagn eller en unge på hem från träningen. De har väl inte hjärna eller fantasi nog att förstå att något sådant kan hända.

Så troligen misstog han dig för en "sådan", trots att du körde så sakta och fint... Och bara för att du körde så sakta så han hann säga det till dig. Och hade du varit lite smartare (ursäkta personangreppet - jag känner ju dig inte.... :krama) hade du insett att det var på det viset när du "sjukt nöjd" iväg!

Men det ursäktar inte att han uttryckte sig illa, förstås.

Jo det vet jag förstås! Dock är det "ingen" skillnad på dagens 30 moppar och eu moppar! kan helt o hållet hålla med dig om att det finns idioter som kör fullgas på cykelbana m.m! Dock så förstod jag inte hans logik? Han måste blivit ännu djävulskare när jag drog slängkyssen! :D

Klass 2 och gammelmoppar får man ju köra på gångväg, så det är väl helt möjligt om än inte helt troligt att det var en laglig framfart.

När man var i moppeåldern så tyckte jag gubbar var efter hela tiden, oavsett vad man gjort eller inte gjort. Minns när en gubbe försökte ge mig en rak höger när jag körde förbi med moppen när han var ute med hunden, synd att han missa för jag hade integralhjälm o med 30kmh så had han nog blivit av med handen.

När jag i senare ålder körde enduron på gatan brukade diverse kärringar o gubbar hutta med näven o skrika, i tron att jag var mopedist. Så nog är dom utsatta dom små liven. :D

Min son körde 30 moppe på vägen, blev stannad av polisen och hänvisad till cykelbanan där arga tanter hötte med näven åt honom. Många som inte vet att om det finns cykelbana och man kör 30 moppe så skall man köra på cykelbanan istället för på vägen.

Haha, alla dessa patetiska "privatpoliser". Samma skruvade sinnesstörning som gör att snubbar tänder helljus+extraljus på sin volvo/noname japs för att visa att du kör med helljus (vaniljhalogen) på mcn dagtid utan en tanke på efterföljande trafik - som då såklart bländar tillbaka med sina ljus på hans efterföljande trafik osv. Ofta är det en husvagnsgubbe som inte har vett att nivåreglera sina egna ljus utan åker runt och bländar konstant med halvljuset i vädret. :rolleyes:

Man kan bara skratta åt eländet. Härlig moppefucko-stil att du hann med en slängkyss. :D Ger ungdomsminnen när man, med stöd av lagen, körde moppe på cykelvägar. Höll man låg fart blev man stoppad och antastad så man körde lagom fört för att gubbjävlarna inte skulle våga ställa sig i vägen. Var lär sig folk att bete sig såhär?

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!