Arg mc-förare pekade finger åt bil i rondellen nedanför Råsunda i Sthlm

Efter 10år så kan jag erkänna...det var jag :) Har ingen MC vilket kanske är lika bra. Skönt är att ankdammsrondellen är ett minne blott!

Så gör man när man plockar en gammal tråd :yoparty

Peka finger är såå 80-talet.
I dessa facebook-tider är det ju tummen ner som gäller.

Peka finger är såå 80-talet.
I dessa facebook-tider är det ju tummen ner som gäller.

beror väl mest på att ni som var aktiva då hade kraften att höja armen till den nivån..nu är det imponerande om ni ens får upp fingret :) #oldtimers

Eftersom allt förtroende för hojåkare redan är kört i botten, varför ska man bry sig..:confused:

Jag borde peka finger oftare!:tuttar:D

En gång kom jag tjöranes på fina mopeden på cykelbanan. Jag skulle över vid en rondell med släckta trafikljus men med symbolen "tryck på knappen". Tryckte på knappen och använde något slags perifert seende där jag både ser att det lyser orange samt att bil närmar sig. Reagerar instinktivt att jag får grönt. Körläge tänker jag, kör ut och vi nästan krockar. Bägge var på alerten dock och tvärbromsar. Bägge pekar på trafikljusen, jag ser att det slått över till rött för mig och tänker att fan, nu hann jag inte över heller bara för att vi stått och tjäbblat.

Först flera timmar senare efter att ha svurit med hela repertoaren åt idioten i bilen kommer jag på att det var jag som stod för tabben. Instinktivt hade jag reagerat på att jag först haft stopp, sen blev det orange och efter det kommer ju grönt. Men de därna knapparna funkar ju inte så. Först har man stopp, ljusen släckt, sen trycker man, får orange, sen blir det rött, sen blir det rött/orange, sen blir det grönt. Van som jag var med att köra motorcykel på vanliga vägar med vanliga trafikljus samt vanan att titta överallt samtidigt blev jag lurad av min egen überteknik, liksom...:rolleyes:

Ja, idioten var jag:smasha, men läxan blev lärd och utan minsta skrapsår Gott sei dank!

:rolleyes:Den var säkert stulen kördes av ett fyllo, utan körkort

Wow, imponerande trådlyft. 10 år senare :) Jodå, åker hoj fortfarande och har nog haft ett gäng olika sen dess.

Bra, ses om 10 år igen då.

rött och stopplikt i rondell. bahahaaa! :banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey