arg bilist

Nogger skrev:
Just det där sista och bara vinka och se glad ut är skrämmande effektivt
i de flesta situationer..... Try it you like it ! :) Kan reta gallfeber på vem som
helst när man bara vinkar och ser oförskämt glad ut efter en "ful " grej....

Det funkar skitbra, jag använder oftast det. När det står någon och skäller ut en så flinar man bara och ser nöjd ut. Det driver dom flesta till vansinne.

Jag fick både fingret och tungan av ett fruntimmershelvete när jag klotade med hojen. Ganska sympatiskt :tomten

Du skulle ha knäppt upp gylfen när du fick tungan "FUBAR" :)

Varje gång jag tänker på hur arg jag blivit i bilen skäms jag...
Det verkar som om alla förträngda aggressioner kommer till ytan när folk sätter sej i en bil.

De flesta (99,9%) gör ju inget för att riskera ens liv med flit...däremot kan det mycket väl vara resultatet av deras agerande.

Men varför blir vi så arga när någon tränger sej?
Det är ingen risk för allvarliga olyckor och ändå är vi beredda att slita ut vederbörande och ge han/hon på käften....

Har provat att be om ursäkt när jag klantat mej i trafiken och de flesta blir faktiskt mållösa....de förväntar sej inte att någon ska göra det utan verkar helt inställda på att man är lika aggressiv som de....

HanneZ skrev:
Jag följde efter gubbfan, såg honom stanna o gick fram till honom men han sprang in i ett hus, jag kokade av ilska o slängde en tegelsten i rutan o sen fick jag jätte bråttom därifrån.

Det är okej, jag har en polare som slängde sten genom ett sovrumsfönster för att han var olyckligt kär. Stor var den också. :brynad

(Han var 14 då förresten... :7peta )

R1 wannabe skrev:
Du skulle ha knäppt upp gylfen när du fick tungan "FUBAR" :)

Varje gång jag tänker på hur arg jag blivit i bilen skäms jag...
Det verkar som om alla förträngda aggressioner kommer till ytan när folk sätter sej i en bil.

De flesta (99,9%) gör ju inget för att riskera ens liv med flit...däremot kan det mycket väl vara resultatet av deras agerande.

Men varför blir vi så arga när någon tränger sej?
Det är ingen risk för allvarliga olyckor och ändå är vi beredda att slita ut vederbörande och ge han/hon på käften....

Har provat att be om ursäkt när jag klantat mej i trafiken och de flesta blir faktiskt mållösa....de förväntar sej inte att någon ska göra det utan verkar helt inställda på att man är lika aggressiv som de....

Hur gör man då?

El Garto skrev:
Har du tid så följ efter bilisten ett tag. Det är alltid lika roligt att se hur deras ansikte blir mer o mer skräckfyllt (kika in i deras backspegel).
För ett par dagar sedan blev jag trängd in mot trottarkanten av en ung spoling, jag markerade att jag ville att han skulle stanna vid vägkanten.
Men han körde vidare, och jag körde lungt efter ett par meter bakom.
Han körde rundor och verkade aldrig komma fram till sin destination, och
i hans backspegel såg jag hur hans ansikte blev rödare för vare km och paniken växte i ögonen. Jag tror att han tänker sig för nästa gång :hihi

gjorde en snubbe på en polis efter han vart stoppad för inget...följde dom toklänge...efter ett tag drog dom på o då kunde han ju inte följa efter..lagligt iaf
:rolleyes:

hjelmfrillan skrev:
blev omkörd när jag låg på omkörning i vänsterfilen, alltså bilen med puckot i :kocko , körde om mellan mig och betongmuren på e4an, kan säga att jag höll kanske cirkus 120, puckot höll runt 180... :yoparty

och ja, jag följde efter ett tag......... ARGG :mad:

Då låg du på fel sida...

Sadam skrev:
Hur gör man då?
Tja, visserligen håller jag med om att det finns ett par gånger fler tecken för att visa sin irritation på, men det finns faktiskt tecken även för att be om ursäkt också om man inte verbalt kan förmedla det till vederbörande.

Problemet är ju, i likhet med detta forum, att folk kan misstolka det som ironi :(

Ungefär som jag just nu inte vet om du var ironisk med ditt inlägg....

Men eftersom jag tror på det goda hos människor valde jag att tro att ditt inlägg var seriöst :)

/Jocke

R1 wannabe skrev:
Tja, visserligen håller jag med om att det finns ett par gånger fler tecken för att visa sin irritation på, men det finns faktiskt tecken även för att be om ursäkt också om man inte verbalt kan förmedla det till vederbörande.

Problemet är ju, i likhet med detta forum, att folk kan misstolka det som ironi :(

Ungefär som jag just nu inte vet om du var ironisk med ditt inlägg....

Men eftersom jag tror på det goda hos människor valde jag att tro att ditt inlägg var seriöst :)

/Jocke

De var seriös ställd fråga. För hade jag varit ironisk så skulle jag använt nån sån här :tungan

Sadam skrev:
De var seriös ställd fråga. För hade jag varit ironisk så skulle jag använt nån sån här :tungan

Nog kan vi väl försöka att föregå med gott exempel, men jag håller med till viss del i den här diskussionen. Man kan bli smått galen på bilister som riskerar våra liv och sedan helt ogenerat kan peka finger. Frågan är väl bara hur mycket energi man ska lägga ned på sådana personer.. Kankse de behöver månaders terapi för att inse vad de håller på med...och att reta upp dem kanske bara förvärrar situationen...vilket kanske får dem att ställa till det ännu värre nästa gång...Nä grabbar, vi kan väl lyfta oss över dessa puckon..eller vad säger ni? :tummenupp Var trevlig i trafiken...iaf så långt det går :pannkyss

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT