arg bilist

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-09 2017
Oj, man får visst passa sig att peka finger åt en bilist på morgonen :hihi
Han blev ännu argare och ladda med sin fula saab o trängde sig in jämsides mig.
-Tittade på honom, sucka o körde om :angel

fingret kom som ett svar på en provocerande ljudsignal :gnissla

rikard1979 skrev:
Oj, man får visst passa sig att peka finger åt en bilist på morgonen :hihi
Han blev ännu argare och ladda med sin fula saab o trängde sig in jämsides mig.
-Tittade på honom, sucka o körde om :angel

fingret kom som ett svar på en provocerande ljudsignal :gnissla

Har du tid så följ efter bilisten ett tag. Det är alltid lika roligt att se hur deras ansikte blir mer o mer skräckfyllt (kika in i deras backspegel).
För ett par dagar sedan blev jag trängd in mot trottarkanten av en ung spoling, jag markerade att jag ville att han skulle stanna vid vägkanten.
Men han körde vidare, och jag körde lungt efter ett par meter bakom.
Han körde rundor och verkade aldrig komma fram till sin destination, och
i hans backspegel såg jag hur hans ansikte blev rödare för vare km och paniken växte i ögonen. Jag tror att han tänker sig för nästa gång :hihi

De är jobbiga de asen, alltså bilisterna som tar sig friheter som att tränga ut/in oss MC-åkare.

Själv råkade jag ut för en sådan gubbe förra året.

Han låste in mig mellan två bilar, varvid jag rusade motorn till varvstopp samtidigt som jag stirrade stint på honom genom sidorutan. Han var alldeles blek och blicken var stelt riktad rakt fram med knogar som nästan vitnade om ratten. Han flyttade sig dock snabbt som attan :D

blev omkörd när jag låg på omkörning i vänsterfilen, alltså bilen med puckot i :kocko , körde om mellan mig och betongmuren på e4an, kan säga att jag höll kanske cirkus 120, puckot höll runt 180... :yoparty

och ja, jag följde efter ett tag......... ARGG :mad:

Bra, sej åt bil isten att dra åt hellvette !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har jagat många billister i mina dar, både med bil och hoj och även sprunget efter dom i stan. HAHAHAHAHA. :yoparty

Ja vad ska man säga...mycket av bil-folket har ingen som helst aning om trafikvett, och visar sällan hänsyn. Om alla kunde vara hälften så förståndiga som oss MC åkare så skulle det bli så mycket bättre där ute på vägarna :)

Skorpan skrev:
Du är tuff du :tummenupp

En historia som hände mig för några år sen:
Sitter i bilen och kör och en idiot kommer framför mig riktigt jävla nära. Jag blir lika förbannad som du och pekar fingret och säger några väl valda ord,då drar idioten fram en pistol från handsfacket!!!
(Behöver jag säga att jag inte stannade utan drog fort som faaaan?)
Med det menar jag att det finns folk till allt,ibland kan det vara bättre och släppa det annars kanske man ångrar sig

Hahahaha, vem fan bryr sig om pistol eller revolvir? Jag har bazeballbatz in ma ride ya know!?!?!?! :yoparty
Vart du skraj eller? Feggis!!!!!!

:rofl

frankson skrev:
Ja vad ska man säga...mycket av bil-folket har ingen som helst aning om trafikvett, och visar sällan hänsyn. Om alla kunde vara hälften så förståndiga som oss MC åkare så skulle det bli så mycket bättre där ute på vägarna :)
Vad skönt, ironin är inte död.

/A

Ja, jag har dragit fingret åt en som ville agera polis i etuna oxå. Han kom efter, stannade där jag parkera o började käfta. Han är medlem på SH :tummenupp Jag var iaf trött, han blev sur för att jag körde förbi honom. Tyckte han var tråkigt långsam iväg, så jag tog han på innern. Både mitt fel och hans fel.

Sedan så nyligen var det en mupp med familj i sin audi-combi som körde så extremt sakta, och sedan in i en rondell och gjorde 3/4 varv vänster och så kom det en bakifrån som inte orkar vänta (förståerligt). Då tutar den snabba, varpå audi-muppen blir cp-tvär och tvärnitar och börjar hänga ut genom fönstret med taskiga 80-tals-nördbrillor som är för små, och börja hutta tillbaka. Står helt still i rondellen... alla bara stirrar på honom och undrar vad som kan gått fel för honom för att reagera så där.
Hur kan man få sådant temprament?

Jag har själv fått finger i bilen av andra bilar som kör enligt mig, utan rytm och känsla.... men jag bryr mig inte ett piss.

Sen har vi dessa som ska markera när man kört om dom så dom blev förnedrade, eller moraliskt arga, och kommer upp bakifrån med helljuset på. Då vinklar ni bara backspegeln bakåt. Tada... och kör prick eller lite under laglig hastighet. :tummenupp

Swedie skrev:
Ja, jag har dragit fingret åt en som ville agera polis i etuna oxå. Han kom efter, stannade där jag parkera o började käfta. Han är medlem på SH :tummenupp Jag var iaf trött, han blev sur för att jag körde förbi honom. Tyckte han var tråkigt långsam iväg, så jag tog han på innern. Både mitt fel och hans fel.

Det finns luckor i denna historia... När gav du fingret? Hur kunde det vara hans fel att du körde om på insidan? Var det enfiligt? Och sist men inte minst, vad är hans nickname? :D

Jao det är det vanliga rådet att hålla sig så lugn man bara kan. Då slutar det oftast bäst. En gång slängde jag en tegelsten i bakrutan på en sån där pickup som höll på att ha ihjäl mig i en korsning. Hade fet ångest sen o nu försöker jag bara skita i't. Fingret dyker dock ofta upp när jag möter folk på fel sida i skymda svängar. Men då är jag en mil bort innan dom hunnit vända :)

En god vän hängde efter en bilist som trängt honom fick killen att öppna rutan å loskade på honom sådant är helt oförsvarbart inte konstigt att det blir dålig stämning i trafiken :rolleyes:
Gränsen för vad som är ok enl mig går vid fingret allt utöver det är bara onödigt möjligtvis kan man moona någon men då får det vara illa :hihi

frankson skrev:

Glömde du inte denna: :rolleyes: ???

Swedie skrev:

Sedan så nyligen var det en mupp med familj i sin audi-combi som körde så extremt sakta, och sedan in i en rondell och gjorde 3/4 varv vänster och så kom det en bakifrån som inte orkar vänta (förståerligt). Då tutar den snabba, varpå audi-muppen blir cp-tvär och tvärnitar och börjar hänga ut genom fönstret med taskiga 80-tals-nördbrillor som är för små, och börja hutta tillbaka. Står helt still i rondellen... alla bara stirrar på honom och undrar vad som kan gått fel för honom för att reagera så där.
Hur kan man få sådant temprament?

Jag har själv fått finger i bilen av andra bilar som kör enligt mig, utan rytm och känsla.... men jag bryr mig inte ett piss.

Sen har vi dessa som ska markera när man kört om dom så dom blev förnedrade, eller moraliskt arga, och kommer upp bakifrån med helljuset på. Då vinklar ni bara backspegeln bakåt. Tada... och kör prick eller lite under laglig hastighet. :tummenupp

Just det där sista och bara vinka och se glad ut är skrämmande effektivt
i de flesta situationer..... Try it you like it ! :) Kan reta gallfeber på vem som
helst när man bara vinkar och ser oförskämt glad ut efter en "ful " grej....

Snigel skrev:
En god vän hängde efter en bilist som trängt honom fick killen att öppna rutan å loskade på honom sådant är helt oförsvarbart inte konstigt att det blir dålig stämning i trafiken :rolleyes:
Gränsen för vad som är ok enl mig går vid fingret allt utöver det är bara onödigt möjligtvis kan man moona någon men då får det vara illa :hihi

Dessutom är det ju ganska smidigt att moona i skinställ! :rolleyes:

Markus skrev:
Även här finns luckor, vad hände sen? :confused: :)
Jag följde efter gubbfan, såg honom stanna o gick fram till honom men han sprang in i ett hus, jag kokade av ilska o slängde en tegelsten i rutan o sen fick jag jätte bråttom därifrån.

UrbanTiger skrev:

Haha nä inte speciellt. Jag fick psykbryt helt enkelt :6surkart , först höll han på o ha ihjäl mig o sen ger han MIG fingret :mad:. Min första plan va o slå gubbjäveln på käften men han sprang iväg så de blev inte av, jag hade nog inte vågat ändå.

Markus skrev:
Hahahaha, vem fan bryr sig om pistol eller revolvir? Jag har bazeballbatz in ma ride ya know!?!?!?! :yoparty
Vart du skraj eller? Feggis!!!!!!

:rofl
Du jah kenner Ketting jenget.....,,,dem kann dra kettingen i bil tacket,,,,,!!!!!!!!!!!!!!!111111 :yoparty :yoparty :kulspruta :kulspruta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT