arg arg arg

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
:mad: :mad: :mad:
någon jävel har kommit över mitt visakortsnummer och spelat bort över 6150 pistoler från mitt konto. Jävla sopor på Unibet som inte verifierar vem det är som betalar med vems kort. Jag har inte tid med sånt här skit. Jag var bara tvunget att få svära av mig lite. tack för att du lyssnade :tungan
:kulspruta :kulspruta :död

heimdal skrev:
måste man inte bevisa att de inte va man själv som spelade ller nått?
nej det behöver man inte, jag har polisanmält och allt det där. Banken kommer att kontakta Unibet och kräva pengar tillbaka, Unibet får försöka få ut pengarna ur det punghår till människa som inte vet skillnaden på mitt och ditt.
När banken kontaktar unibet så ser dom ju att jag inte är registrerad på det konto som är använt.

crashtestdummy skrev:
nej det behöver man inte, jag har polisanmält och allt det där. Banken kommer att kontakta Unibet och kräva pengar tillbaka, Unibet får försöka få ut pengarna ur det punghår till människa som inte vet skillnaden på mitt och ditt.
När banken kontaktar unibet så ser dom ju att jag inte är registrerad på det konto som är använt.

Jag råkade ut för exakt samma sak för ett par år sen. Jag har två tips:

1. Om du låter banken lösa problemet; var beredd på att det tar tid. Lång tid. Jag fick tjata i 4 veckor innan jag fick stålarna.

2. Du kan kräva att få pengarna omgående direkt av unibet. Dom har dragit pengar från ditt kort, utan att verifiera att du är du. Hota med anmälan!

Chiefen skrev:
Har för mig att VISA är tvungen att bevisa att det är DU som har spelat/handlat med kortet.

då är det ju bara för polisen att spåra ip-numret som har avänts när pengarna spenderades, och så är c-t-d befriad från all misstanke..

CJ900RR skrev:
då är det ju bara för polisen att spåra ip-numret som har avänts när pengarna spenderades, och så är c-t-d befriad från all misstanke..
Ja, det kan nog stämma rent teoretiskt men sen vet man ju hur den byråkratiska kvarnen måste mala nåt halvår eller så. :huvet
Blev själv blåst en gång och banken ville ha in en massa papper o skräp. Jag gjorde en polisanmälan men de lade ned utredningen.
Detta rörde sig iofs inte om ett kapat visakort utan en transaktion via western union (avråder alla ifrån att använda denna tjänsten till någon ni inte känner)

Hoppas att det löser sig CTD ! Måtte djävulen komma upp ifrån sitt brinnande helvete och sticka alla bedragare i arslet med sin eldgaffel!!

CJ900RR skrev:
Du har visst inte hört talas om proxyservar...

//Edit Trist iaf med fitt*r som inte kan skilja på ditt och mitt. Hoppas verkligen det löser sig för din del.

Last edited:
Samma sak hände mej när jag va nere på Emmaboda för ett par år sedan, jag hade tur att det bara fanns 1200:- kronor kvar på kontot så jag blev inte av med mera. Men det va skapligt svårt att klara sig en helg på banan utan pengar, tur att man kunde låna lite an andra.
Fick inte en krona tillbaka. Dom skyllde något på oaktsamhet av mitt kort. Det va på Mcd storaväsby som dom kom över mitt kortnr som var ett matstopp på fredagen på väg ner. Killen fick sparken och erkännde men jag blev blåst på stålarna. Hur är man oaktsam när man betalar med sitt kort? Va min fråga.

Gixxer-Anders skrev:
Jag råkade ut för exakt samma sak för ett par år sen. Jag har två tips:

1. Om du låter banken lösa problemet; var beredd på att det tar tid. Lång tid. Jag fick tjata i 4 veckor innan jag fick stålarna.

2. Du kan kräva att få pengarna omgående direkt av unibet. Dom har dragit pengar från ditt kort, utan att verifiera att du är du. Hota med anmälan!

Saken är polisanmäld och jag tänker kräva kompensation av unibet.

Qwerty skrev:
Samma sak hände mej när jag va nere på Emmaboda för ett par år sedan, jag hade tur att det bara fanns 1200:- kronor kvar på kontot så jag blev inte av med mera. Men det va skapligt svårt att klara sig en helg på banan utan pengar, tur att man kunde låna lite an andra.
Fick inte en krona tillbaka. Dom skyllde något på oaktsamhet av mitt kort. Det va på Mcd storaväsby som dom kom över mitt kortnr som var ett matstopp på fredagen på väg ner. Killen fick sparken och erkännde men jag blev blåst på stålarna. Hur är man oaktsam när man betalar med sitt kort? Va min fråga.

Då stod du inte på dig tillräckligt mao. Du hör ju själv hur det låter, det kan kanppast vara ditt fel.

crashtestdummy skrev:
:mad: :mad: :mad:
någon jävel har kommit över mitt visakortsnummer och spelat bort över 6150 pistoler från mitt konto. Jävla sopor på Unibet som inte verifierar vem det är som betalar med vems kort. Jag har inte tid med sånt här skit. Jag var bara tvunget att få svära av mig lite. tack för att du lyssnade :tungan
:kulspruta :kulspruta :död

Hände mig några år sedan, någon handlade "vuxen prylar" från Tyskland på mitt kort via nätet. Banken sa fört "Du kan inte bevisa att det inte var du" Sedan blev svaret att jag har ansvar över att mitt kortnummer inte kommer ut... Hur fan ska man då handa i affären??? Kontant köpa en hoj eller????

GOOD LUCK men det ser dystert ut om din bank är Nordea.... :kocko

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...