Arbogamördarens arrogans

Det här rättsfallet kommer väl sätta stämpel på hur Sverige faktiskt fungerar.

Jag gissar på att om hon får fängelse, så är hon friad inom nått år.... och kommer vara alldeles nöjd med sitt dräpande.

Jag gissar på att om hon får fängelse, så är hon friad inom nått år.... och kommer vara alldeles nöjd med sitt dräpande.

Det tvivlar jag på. Blir hon dömd lär hon hamna på rättspsyk och inte komma ut på länge.

Last edited:
Använder man en hammare så räcker det med ett snabbt slag innan offret ens hunnit reagera. Efter detta slag är offret redan i ett tillstånd där h*n inte har någon möjlighet att försvara sig och man kan avsluta sitt dåd i lugn och ro.

Vid knivdåd däremot är det oerhört vanligt att skär- och stickskador uppstår även på förövaren. Dessutom är det ett vapen som är relativt "svårmanövrerat" om det är ett snabbt hugg med överraskning man tänkt göra. Med andra ord skulle offret troligen haft möjlighet att kämpa för sitt liv efter första hugget och i en sådan kamp har jag svårt att tro att inte någon form av dna-spår skulle lämnas.

Jo visst om du är en 150kg karl ja. Och inte ens då är det säkert att du vare sig träffar eller slår offret medvetslöst.
Bevisligen fick hon varken ihjäl Emma eller lyckades slå henne medvetslös.
Är man totalt rudis med kniv så använder man det inte men ett hårt slag mot strupen medelst kniv, eller ett snitt från öra till öra så kan du vända i dörren och ge dig av. I ett sådant överasknings läge som tyskan har haft så hinner man inte reagera. Enklast vore ju dock ett någon typ av skjutvapen.

Jag tror dessutom att om mordet var planerat och utfört av en man så hade det inte skett i hemmet.

Nej jag tror, precis som åklagaren, att hon har varit utanför kåken och "rekat", även om hon kanske inte planerat att mörda, och sen tagit med sig hammaren och åkt dit. "Rekat" lite igen, och sen har hon fått en knäpp i skallen av svartsjuka, plingat på dörren och sen har det "svartnat" för henne.

Nej jag tror, precis som åklagaren, att hon har varit utanför kåken och "rekat", även om hon kanske inte planerat att mörda, och sen tagit med sig hammaren och åkt dit. "Rekat" lite igen, och sen har hon fått en knäpp i skallen av svartsjuka, plingat på dörren och sen har det "svartnat" för henne.

Vilka uppgifter har fått dig att dra den slutsatsen?

Media, sunt förnuft och erfarenhet från årtionden med psykstörda fruntimmer.

Men det där med "svartnat", var kommer det ifrån?
Jag tror i sann pretto-anda att det är ett sätt att hantera din egen syn på könsroller. ;)
Bara för det är en brud kan hon väl varit lika beräknande och kall som t.ex. Mijailo?

Men det där med "svartnat", var kommer det ifrån?
Jag tror i sann pretto-anda att det är ett sätt att hantera din egen syn på könsroller. ;)
Bara för det är en brud kan hon väl varit lika beräknande och kall som t.ex. Mijailo?

Jo absolut. "Svartnat" var mer mitt sätt att skriva <insert vadsomhelst här>. T ex klivit in med fullt medvetande och knackat hammare i skallen på alla inblandade. Eller tappat besinningen ungefär som när man råkar säga "Tack!" till nån okänd som plötsligt säger "Hej!" till en på tunnelbanan. Alltså nån typ av plötslig produktion av kromosomer. :)

Förresten, ser man ut så här så är man skyldig och det har garanterat inbte "svartnat" något.
Tänk er själv att vara anbklagad för mord på två barn som oskyldig, även om man kanske frias så är ens liv till stora delar ruinerat. Att vara anklagad för ett sådant brott och sitta och skratta, ja då spelar det egentligen ingen större roll om man är skyldig eller inte. Oavsett så behöver man livstids tvångsvård.

tyske1_1218023118.jpg

På vad sätt menar du att detta fallet skulle statuera något slags exempel på hur pass illa du verkar tycka vårt rättssystem är?

Ärligt talat så tycker jag att det vore ett slag mot rättssäkerheten om hon döms. Det finns ingen som helst bevisning och indiciekedjan är långt ifrån tillräckligt starkt för en fällande dom. Det skall vara ställt utom allt rimligt tvivel och det tror jag inte någon som läst förundersökningsprotokollet och följt med i rättegången tycker att det är.

Däremot så tror jag tingsrätten kan ge en fällande dom just för att få till en prövning i hovrätten istället. Släpps hon fri kan nog risken för att hon försvinner eller tar sitt liv bedömas som ganska stor.

... risken för att hon /.../tar sitt liv bedömas som ganska stor.

Optimister som dig gör tisdagsmorgnar lätta att uthärda. :)
Finns inget som hindrar att hon får fri tillgång till rep även vid fällande dom kan jag tillägga. :mattias

Varje morgon dukar man upp kitet:

rep_1166465752_3505606.jpg

Rakblad1.jpg
pillerburk_vit.jpg

:yoparty

Optimister som dig gör tisdagsmorgnar lätta att uthärda. :)
Finns inget som hindrar att hon får fri tillgång till rep även vid fällande dom kan jag tillägga. :mattias

Varje morgon dukar man upp kitet:

:yoparty

Borde vi inte, å SH.com's vägnar posta ett sånt kit till henne dagligen i finkan? Insamling nån? :D

Borde vi inte, å SH.com's vägnar posta ett sånt kit till henne dagligen i finkan? Insamling nån? :D

Jag kan betala själv.
Men det lär falla under olaga hot.
Då bajsar jag hellre i ett vadderat kuvert och postar så tar man ofredande direkt istället.
Plus att man spar pengar. :)

Jag kan betala själv.
Men det lär falla under olaga hot.
Då bajsar jag hellre i ett vadderat kuvert och postar så tar man ofredande direkt istället.
Plus att man spar pengar. :)

Samlingskuvert? :D

SKYLDIG enl. tingsrätten iaf...

men de betyder inte att hon får det straff hon förtjänar

SKYLDIG enl. tingsrätten iaf...

men de betyder inte att hon får det straff hon förtjänar

Det är väl inte klart än, det är ngn advokat som tror det men sedan skall det malas i HR också.

Oavsett vilket så står det att hennes restriktioner hävts, numera får hon ta emot besök och samtal. Kan inte Dreggel åka dit och visa tatueringarna?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph