Arbogamördarens arrogans

MC Doktorn

Guest
Det där med inget alibi tycker jag är intressant. Hon hävdar ju själv att hon har alibi men hon vägrar att lägga fram det för "hon vill inte blanda in andra". Dessutom så ljuger hon ju som en gammal kommunalarbetare. Tex om bilfärden till Örebro som hon omöjligen har kunnat genomföra.
I min bok räcker det med att hon har en relation till offren, hon har burit omkring på en hammare och hon har siktats i Arboga. Klart som blandsaft.
Hon minns ju dessutom sämre än vad Emma gör och hon fick ända skallen inslagen med hammare. Är inte det lite lustigt?

Är kakburken tom så är det ju med hög sannolikhet han med kaksmulor i mungipan som är den skyldige.

Sen att hon fäller krokben för sig själv genom att hålla en massa uppgifter hemliga av olika anledningar styrker ju inte direkt hennes trovärdighet heller.

Utöver avsaknad av Alibi så
Otroligt dåliga Runstenskunskaper och rekonstruktionen av hennes påstådda besök på halvardsborg (fornminne vilket var CS motiv till Arboga besöket) som visade att hon inte kände igen sig alls, helt förvirrat helt enkelt.

Hon ändrar storyn om påstådd tågresa ToR arboga 17/3(Iom att åklagaren visar omöjligheten i att hinna med tågen) och uppger att hon åkt ett par vänner från köping(hon vill ej namnge) till arboga men åkt tåg hem.

Åkl hävdar att motivet för CS är en sjuk fixering av T, CS berättar att hon försökte ta sitt liv pga det.

Skorna som hon haft på sig 17/3 erkänner hon ha slängt pga av att dom var trasiga.De enda tekniska bevis som fanns kvar är mycket tydliga fotavtryck i hallen i Arboga som med stor sannolikhet är mördarens.

CS trovärdighet verkar vara i gungning vilket säkert är Åklagarens mål då dom saknar egentliga fällande bevis..
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
...antisocial person i klass med Leif Axmyr och Mattias Flink...
Flink är verkligen inget exempel på antisocial personlighetsstörning. Han var en synnerligen vanlig kille, utan kriminellt förflutet när han sköt.

"Efter att under våren 1994 drabbats av en kraftigt försämrad mental hälsa, som bland annat tagit sig uttryck i aggressivitet, akut svartsjuka, sömnproblem och paranoia drabbades Flink av en total kollaps."

Källa: Wikipedia
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Flink är verkligen inget exempel på antisocial personlighetsstörning. Han var en synnerligen vanlig kille, utan kriminellt förflutet när han sköt.

"Efter att under våren 1994 drabbats av en kraftigt försämrad mental hälsa, som bland annat tagit sig uttryck i aggressivitet, akut svartsjuka, sömnproblem och paranoia drabbades Flink av en total kollaps."

Källa: Wikipedia
Synnerligen normal vet jag inte.
En vapenfixerad yngling där flickvännen gjorde slut och därmed utförde ett av sveriges grövsta brott genom tiderna.

Expertisen då ansåg att han led av en allvarlig psykisk störning vid själva brottet men ej vid rättegången.
Trots detta dömdes han till livstidsfängelse, han borde fått en villkorlig dom men det var politiskt fel.

Detsamma skulle hända Tyskan tror jag om hon mot förmodan skulle bli dömd.
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Om jag inte minns fel så kunde dom inte hitta några spår på hammaren som de tog ifrån henne på flygplatsen. Det borde gå att få fram DNA på skaftet eller liknande tycker man för den bör ju ha blivit rätt blodig efter dådet :näsblod

Säger inte att hon är oskyldig men eftersom hon är så psykisk instabil som hon är så måste det vara lätt att få det att verka som om det var hon.
 

Yamsan

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Solna
Hoj
Yamaha FZR1000 -92
Har hon varit i lägenheten så FINNS DET SPÅR. Det finns alltid spår av något slag. Teknikerna måste gjort en usel brottsplatsundersökning!!
Självklart har på ett eller annat sätt lämnat fibrer eller dylikt på platsen.Fram med en skickligare tekniker!!
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Har hon varit i lägenheten så FINNS DET SPÅR. Det finns alltid spår av något slag. Teknikerna måste gjort en usel brottsplatsundersökning!!
Självklart har på ett eller annat sätt lämnat fibrer eller dylikt på platsen.Fram med en skickligare tekniker!!

Eller så har teknikerna gjort ett mycket bra jobb och det är inte hon som är mördaren. Bara för att bevisen inte visar vad man vill betyder det inte att de visar fel.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Har hon varit i lägenheten så FINNS DET SPÅR. Det finns alltid spår av något slag. Teknikerna måste gjort en usel brottsplatsundersökning!!
Självklart har på ett eller annat sätt lämnat fibrer eller dylikt på platsen.Fram med en skickligare tekniker!!

Hon tog 3 steg in i hallen. Hur mycket spår lämnar man då?
Fibrer...nu får ni väl ge er. Det är inte amerikansk såpa det här. Du måste kunna knyta det man hittar till nåt oxå och har familjen dessutom pälsdjur så kan ni ju tänka er hur lätt det är att hitta nånting överhuvudtaget.
Det är ju inte så att det granskar varenda molekyl i hallen och sen jämför den med tyskan, katten, barnen, mamman, sambon, ambulanspersonal och eventuella andra misstänkta.
"Grabbar! Jag hittade en FIBER här. Det är HENNES FIBER! Ta henne!!!1!"

Prova spraya på 1,5 liter Mr Muscle på en hammare med blod och se hur mycket blod det är kvar efter lite puts.

Har nån av er tjejer NÅGONSIN gått omkring med en hammare i handväskan? I så fall, har ni någonsin "glömt bort" det? Det vore väl ungefär som att man skulle glömma bort att man har en 100kg tung polare på bönpallen när man kör bulten. Det händer bara inte...
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Onekligen för mycket CSI-tittande i den här tråden. Dags att kalla in Grissom för att göra en skalbaggsanalys för att säkerställa tidslinjen för dådet eller nåt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Onekligen för mycket CSI-tittande i den här tråden. Dags att kalla in Grissom för att göra en skalbaggsanalys för att säkerställa tidslinjen för dådet eller nåt.

Det kanske finns något företag i närheten som har en övervakningskamera, då kan man ju zooma in 1000ggr på en backspegel på någon parkerad bil utanför, och "bildförbättra" spegelbilden så att man ser att hon bär bort hammaren 300m längre ner på gatan.

För det vet ju alla som har zoomat in på en bild tagen med en webbcamera att detaljerna blir ju bara bättre ju mer man zoomar
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Är det bara jag som är tveksam att man kan mörda en hel familj genom att bara gå 3 steg in i en hall. Utan tror att det krävs att man går lite längre in i huset än så för att få tag på alla tre. Har lite svårt att barnen skulle stå kvar och vänta på sin tur, vi pratar ju inte om skjutvapen utan om en hammare där du måste befinna sig från offret på armslängds avstånd.

Nä jag säger inte att hon är oskyldig men att det är något som inte stämmer.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Är det bara jag som är tveksam att man kan mörda en hel familj genom att bara gå 3 steg in i en hall. Utan tror att det krävs att man går lite längre in i huset än så för att få tag på alla tre. Har lite svårt att barnen skulle stå kvar och vänta på sin tur, vi pratar ju inte om skjutvapen utan om en hammare där du måste befinna sig från offret på armslängds avstånd.

Nä jag säger inte att hon är oskyldig men att det är något som inte stämmer.
Hon kan ju ha blivit mött av båda barnen i hallen. Då har hon dragit hammaren i skallen på ett av barnen samtidigt som hon håller i det andra. Och mammans första reaktion är nog inte att kuta iväg och gömma sig eller liknande om hennes barn blir anfallna och fasthållna. Hon kutar nog snarare dit och ska försvara sina barn. Var på även hon blir attackerad.

Man kan inte heller anta att barnens reaktion är att springa och gömma sig om mamman blir attackerad först. De kanske vill vara nära och skydda henne eller bara sätter sig ner och gråter av chocken.

Om det bara finns avtryck från tre steg säkrade behöver ju inte det betyda att det är de enda steg som tagits.

En stor besvärande omständighet för tyskan är hennes dator. Som ska ha innehållit bland annat en bild på familjens hus i Arboga. Som hon säger att hon inte har någon aning om hur den hamnade där.

Och om det nu är så att hon har besökt bekanta som hon inte vill namnge, varför träder då inte de själva fram?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Är det bara jag som är tveksam att man kan mörda en hel familj genom att bara gå 3 steg in i en hall. Utan tror att det krävs att man går lite längre in i huset än så för att få tag på alla tre. Har lite svårt att barnen skulle stå kvar och vänta på sin tur, vi pratar ju inte om skjutvapen utan om en hammare där du måste befinna sig från offret på armslängds avstånd.

Nä jag säger inte att hon är oskyldig men att det är något som inte stämmer.

Om hon började med att slå ner ungarna, skulle mamman springa då eller?
Jag tror inte man lämnar speciellt mycket spår efter sig om man går in för att verkligen inte göra det. Hon hade antagligen handskar= inga fingeravtryck (nej, de får inte fram avtryck som i >CSI där de lyckas även där förövaren har haft handskar), att hon skulle tappa ett hårstrå vore ju bara en lyckträff för teknikerna isåfall, hon kanske hade keps. Hon har som sagt efterlämnat ett fotavtryck i huset, något teknikerna lyckades ta fram trots att det har varit 16 personer där och sprungit innan dem. I blod. Och det var inte torrt ute heller, kan knappast ha gjort det lättare.

Som Skalman säger, folk ser för mycket på CSI (som för övrigt är en skitserie för er som inte vet det än) och inte fan behöver man ha fysiska bevis för att hon ska dömas.

Guws idé hade ju varut strålande, tyvärr så ligger det i ett villaområde. Företaget där jag jobbade då det skedde ligger ca 500m därifrån men inga kameror finns. Min svåger har ett företag ett stenkast därifrån, inga kameror :( Seco Tools ligger också ett stenkast därifrån, kameror på parkeringen om jag inte minns fel eller så är det på företaget bredvid. Inte omöjligt att de kan peka åt det hållet. Men det lär de redan ha kontrollerat vid det här laget...
 

brorzan

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Ort
hemma
Hoj
Hornet 600 -99
Tror på tyskan som gärningsman, men dom berkar ju verkligen inet ha nånting på henne. Skulle va jättekul om hon blir frikänd å får ett fett skadestånd som hon kan leva loppan på hemma i deutschland. Not

Sen är ju chansen typ noll att någon kommer kröka ett hårstrå på henne om hon blir frikänd, trots att man läser här å där att "jag ställer minsann upp hämnas barnen". Lite patetiskt att sitta å skriva sånt på inet tycker jag... creds om man går till handling dock.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är inte amerikansk såpa det här.

:rofl
Det är ju inte så att det granskar varenda molekyl i hallen och sen jämför den med tyskan, katten, barnen, mamman, sambon, ambulanspersonal och eventuella andra misstänkta.

Jo det tror jag faktiskt, jag vet en som fick hela bilen dammsugen. Så sitter det ngn fjant och tittar på varenda mjäll, i det här fallet var det dock sprängmedel de letade. :gnissla

Men vi kan vara lugna, grannarna meddelar idag att de sett en kvinna. Det var säkert en annan kvinna. :3freak
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Slutplädering idag. Mina pengar ligger på "skyldig".

Jag kan nog lägga in en årslön på det oxå. Vad har försvaret att komma med?
"Nej det var inte hon har vi ju sagt flera gånger jue! Ni är dUmMa!Det är nån anann! Vi loooovar att det inte var hon! Ni har inga bevis nana nana naaaanaaaa!"

Om hon inte mirakulöst får sina "vänner från Köping" (Molgan?) att träda fram så är hon nog ganska rökt.

Det som är avgörande för mig är liknelsen mellan henne och Emmas sambo. Sambon har redogjort för precis allt och har ställt upp förbehållslöst på allt som åklageriet har begärt av honom, för att visa sin oskuld medans tyskan är direkt motsträvig i precis allt. Trots att hon själv lämnade in sig själv med anledningen "Vi måste reda ut det här".

En annan teori jag har haft i stugvärmen är att hon skulle ha beställt jobbet av nån och nu skyddar den gärningsmannen i tron om att de inte kan fälla henne på indicier, men den teorin faller på 2 saker i mina ögon. Valet av vapen och hur dådet har gått till.
Valet av vapen pekar i mina ögon på en kvinnlig gärningsman för övrigt. ALLA killar har någonstans inom sig ett liiitet intresse av vapen. Alla killar vet att en hammare inte är ett speciellt smidigt vapen om man ska utföra ett mord. Man släpar inte omkring på 2kg hammare när man kan göra jobbet med en liten kniv tex. Skulle jag personligen planera ett mord är nog en hammare det absolut sista valet.
Sen har vi dådet i sig som tyder mer på ett passionsbrott än något som är direkt planerat. Att slå ihjäl någon med ett trubbigt föremål kräver en hel del våld jämfört med att sticka någon med en kniv alt skjuta någon.
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Valet av vapen pekar i mina ögon på en kvinnlig gärningsman för övrigt. ALLA killar har någonstans inom sig ett liiitet intresse av vapen. Alla killar vet att en hammare inte är ett speciellt smidigt vapen om man ska utföra ett mord. Man släpar inte omkring på 2kg hammare när man kan göra jobbet med en liten kniv tex. Skulle jag personligen planera ett mord är nog en hammare det absolut sista valet.
Sen har vi dådet i sig som tyder mer på ett passionsbrott än något som är direkt planerat. Att slå ihjäl någon med ett trubbigt föremål kräver en hel del våld jämfört med att sticka någon med en kniv alt skjuta någon.
Använder man en hammare så räcker det med ett snabbt slag innan offret ens hunnit reagera. Efter detta slag är offret redan i ett tillstånd där h*n inte har någon möjlighet att försvara sig och man kan avsluta sitt dåd i lugn och ro.

Vid knivdåd däremot är det oerhört vanligt att skär- och stickskador uppstår även på förövaren. Dessutom är det ett vapen som är relativt "svårmanövrerat" om det är ett snabbt hugg med överraskning man tänkt göra. Med andra ord skulle offret troligen haft möjlighet att kämpa för sitt liv efter första hugget och i en sådan kamp har jag svårt att tro att inte någon form av dna-spår skulle lämnas.
 

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Vinslöv
Hoj
Astrimmad R1-06
Har nån av er tjejer NÅGONSIN gått omkring med en hammare i handväskan? I så fall, har ni någonsin "glömt bort" det? Det vore väl ungefär som att man skulle glömma bort att man har en 100kg tung polare på bönpallen när man kör bulten. Det händer bara inte...

aa hahaha.... så sant som de är sagt.:rofl :hihi :lol
 

Kneedrag

Guest
Tyvärr är det inte så lätt som det ser ut på TV (CSI)

Tydligen har många bevis förstörst av att de försökt rädda de stackars barnen och 14 olika sjukvådare har gått på brottsplatsen.
Säkert har många misstag gjorts från första stund.

Fyfan om tyskan blir frikänd .Jag önskar livet ur en sådan människa.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top