Arbogamördarens arrogans

Gärningsmannen har inte lämnat några avtryck efter sig (klantiga krimtekniker) vilket är ovanligt och Mr T var på brottsplatsen när Ambulansmännen kom?
Ambulanspersonal och T försökte tydligen göra återupplivningsförsök och ska då ha stökat till en hel del. Ingen kritik går att rikta mot de som sedan försökte undersöka platsen.

MC Doktorn skrev:
I övrigt tycker jag att du gör fel som visar bilden på CS som inte är dömd för brottet .
Håller med.

Vad i hela helvete gjorde Mr.T där!?

"I petty the fool!"

MR T den förste som Ambulansmannen M såg på brottsplatsen och var även den som ringde 112112.
Ambulansmannens första intrycka av MR T att han var lugn och samlad, nästan för lugn så man fick känslan att det var gärningsmannen vid tillfället. Han var onormalt sansad sa han

Ambulanspersonal och T försökte tydligen göra återupplivningsförsök och ska då ha stökat till en hel del. Ingen kritik går att rikta mot de som sedan försökte undersöka platsen.

Ja för det första man gör när man kommer hem och hittar sin flickvän halvt ihjälslagen medelst hammare och hennes 2 barn ihjälhamrade på hallmattan är ju såklart att gå ut och ta av sig skorna, sätta på sig latexvantar och fotskydd och sedan trippa på tå för att inte förstöra eventuella spår.

Hej och välkommen till verkligheten. Kanske ska kolla lite mindre på amerikanska serier på tv och skaffa nån typ av verklighetsförankring?

Jag har också svårt att tänka mig att de skulle ha varit "klantiga" då de visste att det rörde sig om ett allvarligt fall. Antagligen så var de extra seriösa just tack vare detta.
Och om detta vansinnesdåd var över på några minuter och mördaren endast befann sig i hallen så är ju sannolikheten att denne mördare inte har lämnat speciellt mycket efter sig. Det är ju inte direkt som i CSI där mördaren råkar svettas en droppe på heltäckningsmattan och med hjälp av denna svettdroppe så kan han bindas till mordplatsen...
Ett skoavtryck är vad de har att gå på, utan skorna kommer man inte långt dessvärre :(
Men bara det "faktum" (för det har väl inträffat!?) att flygplatspersonalen tog hand om en hammare säger väl en hel del? Eller har jag bara fantiserat ihop det eller har media gjort det?

.

Självklart inte ambulansmannen gjorde sitt jobb.
Tydligen skall 16 personer varit på brottsplatsen innan krimtekniker kunde samla bevis.
Vilket sannolikt försvårat utredningen då en ynka svettdropper eller hårstrå räcker för att få tillräckligt med material för att bevisa.

MR T den förste som Ambulansmannen M såg på brottsplatsen och var även den som ringde 112112.

Otvivelaktgligen är han mördaren. Ringer man 112 när det händer nåt så är man skyldig. PunGt. Den som sa't han va't typ.

Ambulansmannens första intrycka av MR T att han var lugn och samlad, nästan för lugn så man fick känslan att det var gärningsmannen vid tillfället. Han var onormalt sansad sa han

Har du nånsin varit med om en incident så vet du att man antingen är helt hysterisk eller så är man 200% fokuserad. Hade det däremot varit nåt mittemellan så hade jag blivit orolig.

Otvivelaktgligen är han mördaren. Ringer man 112 när det händer nåt så är man skyldig. PunGt. Den som sa't han va't typ.

Har du nånsin varit med om en incident så vet du att man antingen är helt hysterisk eller så är man 200% fokuserad. Hade det däremot varit nåt mittemellan så hade jag blivit orolig.

Finns väl inget självklart reaktionsmönster när man hittar sin sambo och 2barn i hallen blodiga och medvetslösa.

Det är väl inte ovanligt att GM ringer polisen !!
MR T hade motiv vilket iof även CS hade.

Finns väl inget självklart reaktionsmönster när man hittar sin sambo och 2barn i hallen blodiga och medvetslösa.

Det är väl inte ovanligt att GM ringer polisen !!
MR T hade motiv vilket iof även CS hade.

Nej det kanske inte är ovanligt, vad vet jag, men det är ju inte direkt utpekande heller.
Vad hade MR T för motiv? Att han var sambo med henne?

Nej det kanske inte är ovanligt, vad vet jag, men det är ju inte direkt utpekande heller.
Vad hade MR T för motiv? Att han var sambo med henne?

Han kanske inte uppskattade bonusbarnen Saga och Max.
Men hans alibi är för starkt.

Tyskan har dock inget alibi och varit i arboga mord dagen 17/3 och dessutom slängt skorna hon hade på sig den dagen.
Kanske vi har att göra med en synnerligt rå och antisocial person i klass med Leif Axmyr och Mattias Flink som för ovanlighetens skull i detta fall är en kvinna.

Tyskan har dock inget alibi och varit i arboga mord dagen 17/3 och dessutom slängt skorna hon hade på sig den dagen.
Kanske vi har att göra med en synnerligt rå och antisocial person i klass med Leif Axmyr och Mattias Flink som för ovanlighetens skull i detta fall är en kvinna.

Det där med inget alibi tycker jag är intressant. Hon hävdar ju själv att hon har alibi men hon vägrar att lägga fram det för "hon vill inte blanda in andra". Dessutom så ljuger hon ju som en gammal kommunalarbetare. Tex om bilfärden till Örebro som hon omöjligen har kunnat genomföra.
I min bok räcker det med att hon har en relation till offren, hon har burit omkring på en hammare och hon har siktats i Arboga. Klart som blandsaft.
Hon minns ju dessutom sämre än vad Emma gör och hon fick ända skallen inslagen med hammare. Är inte det lite lustigt?

Är kakburken tom så är det ju med hög sannolikhet han med kaksmulor i mungipan som är den skyldige.

Sen att hon fäller krokben för sig själv genom att hålla en massa uppgifter hemliga av olika anledningar styrker ju inte direkt hennes trovärdighet heller.

Ok vad ska tyskan (CS) dömas för anser du ?

Jag skrev ju det, minst tio år för domstolstrots om bevisningen är för svag för mordet. Tycker i och för sig hon kan dömas för det med, varje år döms massor av folk på olika starka bevis, men vanligtvis inte för så här grova brott. Det tycker jag är synd.

I övrigt tycker jag att du gör fel som visar bilden på CS som inte är dömd för brottet .

Varför då? Det är inget stasiland (eller jo det är det kanske) som staten kan hålla massa hemligt folk fångna i?
För övrigt är hon varken svensk eller presenterad som annat än misstänkt och så oskyldig som hon är är det väl bara kul att bli känd?
Och sist men inte minst, jag postar, Sporthoj.com publicerar, ring Motorrad.

Jag tycker Säpo borde börja åka runt på nätterna i omärkta svarta vanar och se till att människor som inte får finnas helt plötsligt försvinner. I såna här fall vore det ju klockrent. Alla vet att personen ifråga är skyldig som synden, men rätten lyckas inte döma denne, så då rycker Säpo in och räddar dagen.
Sett serien Dexter? :)

Förresten, de som nu hetsar om att hon inte ska dömas om det inte finns bevis:
Är ni också upprörda över att Ulf Olsson dömdes för mord? Det finns ingen som helst teknisk bevisning somn stödjer att han mördade Helén Nilsson. Hans sperma fanns i Helén och hennes (eller om det var den andres) blod fanns i hans lägenhet. Det bevisar inte mer än vad som lagts fram emot häxan från Tyskland. Om någon menar annorlunda vill jag fan se det i grafisk form för jag förstår inte annars. :mad:

Förresten, de som nu hetsar om att hon inte ska dömas om det inte finns bevis:
Är ni också upprörda över att Ulf Olsson dömdes för mord? Det finns ingen som helst teknisk bevisning somn stödjer att han mördade Helén Nilsson. Hans sperma fanns i Helén och hennes (eller om det var den andres) blod fanns i hans lägenhet. Det bevisar inte mer än vad som lagts fram emot häxan från Tyskland. Om någon menar annorlunda vill jag fan se det i grafisk form för jag förstår inte annars. :mad:

Blod och sperma bevisar åtminstone att han rövade bort och våldtog henne. När hon sen visar sig vara död är det väl inte alltför långsökt att anta att han även mördade henne.

Angående tyskan kan man väl inte ens bevisa att hon och offren träffat varandra.

Dock tror jag ju också att hon är skyldig, men om bevisningen räcker återstår att se.

Blod och sperma bevisar åtminstone att han rövade bort och våldtog henne.

Om vi likt liberalerna ska ägna oss åt hårklyveri så måste jag tillägga att samlaget kan varit frivilligt, på den tidne klassades det inte som våldtäkt i så fall och blodet kan ha kommit från henne men det säger inget om vem som tillfogat henne skadorna.
Oavsett:
Han dömdes för mord. Utan bevis. Strålande tycker jag. Dåligt tycker t.ex. MC Doktorn antar jag.

Det som många verkar glömma är att man har dömt mördare i tusentals år. Så bara för att man inte har säkrat DNA spår behöver det inte innebära att att man inte kan fälla, eller att tyskan går fri. DNA-tekniken är ju relativt ny i sammanhanget.
Skulle tro att det är lättare att fälla med hjälp av DNA-spår, men man kan ju inte fria bara för att det är brist på dem.

Håller med.

Man har kunnat ta fingeravtryck i över 100 år och alla brott utan avtryck har inte inneburit friande domar.

Tycker man fokuserar för mycket på DNA i utredningar nu.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti