Arbogamördarens arrogans

Hoppas hon går fri och att "någon" får tag på äcklet, och torterar henne till döds, barnamördare/pedofiler har ingen rätt att leva och bör dö en riktigt långsam och djävulskt plågsam död!

Helt klart är det en intressant rättegång

Ett stort problem är att Åklagaren saknar mordvapen och konkreta bevis.

Tyskans story varför hon varit i området är tydligen mycket tveksam, men skulle hennes motiv vara svartsjuka?
En sak är säker att statisktiskt sätt (Läste att 80% av mördare) har en mycket nära relation till offren.

Mycket tveksamt om Tyskan kommer att dömas för morden på Saga och Max.

Last edited:
läs fallet Joy Rahman tex, fälldes på indicier för mord och blev dömd till livstid, satt 8år innan han blev frigiven.

Du menar han som nu sitter häktad för mord igen, han som på en ren teknikalitet frikändes trots att kvittot till tändvätskan som han försökte elda upp sitt offer med hittades hos honom? Han som var den enda som kunde tagit prydnasbandet som senare blev mordvapnet från en annan åldrings bostad? Han som är dömd och senare friad för ett mord som polisen inte utreder längre då de menar att det är löst? Han som fick ett rekordskadestånd som tack för att han fick komma in i Sverige och mörda en pensionär? ja, jag vet vem han är.

Sämsta tänkbara exempel hittade du. :)

Sicken jefla snok hon hade! Grotesk!

Snacka om knock out. Jag gissar stekpanna eller betongvägg.

En sak är säker att statisktiskt sätt (Läste att 80% av mördare) har en mycket nära relation till offren.

Ja, vad är det med det?
De flesta är män också, så man borde inte ens hämtat in henne, hon som var på platsen och vägrar ange namnen på de som ger henne alibi. :3freak

Mycket tveksamt om Tyskan kommer att dömas för morden på Saga och Max.

Det har du nog rätt i, så osvenskt det vore att döma en brottsling. Heja Sverige!

Last edited:
Det har du nog rätt i, så osvenskt det vore att döma en brottsling. Heja Sverige!

Skönt att vi har ett fungerande rättsväsende vilket tillhör ett rättssamhälle.

Ja, vad är det med det?
De flesta är män också, så man borde inte ens hämtat in henne, hon som var på platsen och vägrar ange namnen på de som ger henne alibi. :3freak

Tolka det som att det med hög sannolikhet finns andra tänkbara gärningsmän.

Last edited:
Jag tycker Säpo borde börja åka runt på nätterna i omärkta svarta vanar och se till att människor som inte får finnas helt plötsligt försvinner. I såna här fall vore det ju klockrent. Alla vet att personen ifråga är skyldig som synden, men rätten lyckas inte döma denne, så då rycker Säpo in och räddar dagen.

Jag tycker Säpo borde börja åka runt på nätterna i omärkta svarta vanar och se till att människor som inte får finnas helt plötsligt försvinner. I såna här fall vore det ju klockrent. Alla vet att personen ifråga är skyldig som synden, men rätten lyckas inte döma denne, så då rycker Säpo in och räddar dagen.

Ah som gestapo och KGB bl a? Ja det slutade ju lyckligt...

Det jag inte förstår är att det inte anses som ett bevis att mamman kommer ihåg tyskan och kunde ge ett rätt hyffsat signalament innan hon sett tyskan.

Jag tycker rättsväsendet ska ha strikta regler för hur de ska dömma en åtalad men i det här fallet är det helt uppenbart. Jag tycker även att det ska vara en regel att det kommer utgöra en stor nackdel att vägra svara på frågor vilket det i dagsläget enligt lagen inte ska göra.

Du menar han som nu sitter häktad för mord igen, han som på en ren teknikalitet frikändes trots att kvittot till tändvätskan som han försökte elda upp sitt offer med hittades hos honom? Han som var den enda som kunde tagit prydnasbandet som senare blev mordvapnet från en annan åldrings bostad? Han som är dömd och senare friad för ett mord som polisen inte utreder längre då de menar att det är löst? Han som fick ett rekordskadestånd som tack för att han fick komma in i Sverige och mörda en pensionär? ja, jag vet vem han är.

Sämsta tänkbara exempel hittade du. :)
Rahman har till stor del Dick Sundevall att tacka för sin friande dom. För detta nominerades Sundevall till stora journalistpriset. Sundevall skrev också om Rinkebymordet i boken Tre bröder (2005) som han fick priset Guldspaden för. 2007 avslöjade han Trond Sefastsson. Men du har säkert bättre kolla på alla detaljer. Sundevall har fel, du har rätt.

Hur var resan till Vegas?

Alla vet att personen ifråga är skyldig som synden, men rätten lyckas inte döma denne...
Jag håller med: hon verkar lika skyldig som ett åskväder ovanför en nedbrunnen tall på ett kalhygge.

Men att verka vara skyldig, vara ful, tysk och bete sig konstigt är tack och lov inte olagligt.

Om det är så glasklart att hon är skyldig, varför såg då ingen (som inte har legat i koma den senaste tiden) henne på eller ens i närheten av mordplatsen vid tiden för morden?

:va

Last edited:
Men att verka vara skyldig, vara ful, tysk och bete sig konstigt är tack och lov inte olagligt.

Du...det är fan snudd på i min bok.

Om det är så glasklart att hon är skyldig, varför såg då ingen (som inte har legat i koma den senaste tiden) henne på eller ens i närheten av mordplatsen vid tiden för morden?

:va

Det var det ju. De har bara inte vittnat i rättegången än.
Sen hur svårt är det att göra sig hyfsat otydlig i närheten av sitt offers bostad om man nu skulle vilja det. Jag lovar dig att jag skulle kunna fullständigt försvinna totalt i ett villaområde i en sömnig småhåla en kall, mörk höstkväll.

Men hade hon loggat in på SH hade nog du varit den förste; LIGGA? :näsblod

Jag skulle lätt trycka henne. Fast mest för att kunna bocka av det i listan. :fakta
Å andra sidan skulle jag trycka Gudrun Schyman oxå. För solidariteten. :tummenupp

Last edited:
:huvet Det nämns att hon skulle ha fött barn. Nötter som inte kallar in en gynekolog/barnmorska och "tvingar" henne till undersökning då?. Ganska enkelt att utesluta eller bekräfta det :huvet Skulle hon ljuga om en sådan sakt så är hon ju uppenbart otrovärdig och allmänt korkad :dummer

barnamördare/pedofiler har ingen rätt att leva och bör dö en riktigt långsam och djävulskt plågsam död!

:fakta

Bryt alla benen i kroppen sen tar man dö på dem :mad:

Last edited:
:huvet Det nämns att hon skulle ha fött barn. Nötter som inte kallar in en gynekolog/barnmorska och "tvingar" henne till undersökning då?. Ganska enkelt att utesluta eller bekräfta det :huvet Skulle hon ljuga om en sådan sakt så är hon ju uppenbart otrovärdig och allmänt korkad :dummer

Tyvärr kan de ju inte bara kräva en sån sak av den anklagade då det är upp till åklagarsidan att visa att hon är skyldig, det är inte hennes uppgift att visa sig oskyldig, om du förstår hur jag menar. Mesigt system tyvärr.
För övrigt så anser jag att man ska vända sig till fler minnesforskare än bara dessa två som man har använt sig av. Ett samtal till Schweiz så har de en av världens främsta forskare här inom en kvart, och ringer de även Usa så har de ett par till inom några dygn. Att bara förlita sig på en ensam stackare känns tokigt i ett så avancerat fall som det trots allt är.

Hon har ju redan erkänt att hon ljugit i förhör tidigare , att hon sen inte svarar och uppför sig allmänt respektlös mot folk i rättssalen tyder bara på att hon är skyldig. Iaf i mina ögon.

visst finns det inte några konkreta bevis imot henne. Men John Ausonius aka Lasermannen blev ju fälld på indicier. Så det är bara hålla tummarna och hoppas på att hon fortsätter i samma nonchalanta stil. För då kommer hon åka dit på det.

Jag tycker att vi steriliserar henne och skickar henne till pensionat Fritzel!

Fan, flera problem löst på en gång, Gubben Josef får terapi och ful-tyskan blir straffkn*llad med en slak gubbk*k, dessutom är risken att hon slipper ut mindre än i svenskt fängelse.

Injecera en hög dos nitroglycerin rätt in i en artär på fanstyget och sätt henne på en hd.

Skönt att vi har ett fungerande rättsväsende vilket tillhör ett rättssamhälle.

Ett fungerande rättssamhälle borde kanske först och främst bedömas på huruvida de lyckas döma de som begår brott eller inte, inte hur bevisning bedöms.

Tolka det som att det med hög sannolikhet finns andra tänkbara gärningsmän.

Du har rätt, man borde släppa Ulf Olsson och han chaffisen likaså.
:lol

Hur var resan till Vegas?

Lång.

varför såg då ingen (som inte har legat i koma den senaste tiden) henne på eller ens i närheten av mordplatsen vid tiden för morden?

Det där var nog inte så genomtänkt, det är ju inte så någon sett någon annan potentiell mördare heller. Bara för att det saknas ögonvittnen så betyder det inte något om skuldfrågan.

Vad gäller Dick så tycker jag ditt exempel med Trond var bra, han är säkert lika förljugen han.

Last edited:
Ett fungerande rättssamhälle borde kanske först och främst bedömas på huruvida de lyckas döma de som begår brott eller inte, inte hur bevisning bedöms.

Ok vad ska tyskan (CS) dömas för anser du ?
Att hon varit i arboga ?
Att hon varit svartsjuk på E (som är ihop med T) ?
Intresserad av fornlämningar?
För att hon saknar Alibi?
Ska Mamma E vittnesmål fälla henne då hon kommenterat och sett bilder på CS i medier?

Kan det vara så att E och T ligger bakom detta och lurat CS till arboga?

Enligt studier så är 60% av GM en förälder vid barnamord

Gärningsmannen har inte lämnat några avtryck efter sig (klantiga krimtekniker) vilket är ovanligt och Mr T var på brottsplatsen när Ambulansmännen kom?

I övrigt tycker jag att du gör fel som visar bilden på CS som inte är dömd för brottet .

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph