Arbetstemperatur

GixxerBengan

Budget: System för att bli pank metodisk
Gick med
14 May 2004
Ort
som fan i Bromölla !!
Hoj
Yamaha XT660r -09
Tycker att min Suzuki GSXR750 håller en alldeles för hög temperatur när man kör "lagom snällt". Ligger o pendlar mellan 70-80 grader.

Vad är normal temperatur?

Ligger man sen o glider runt inne i stan så kan den lätt flyga upp till 90-100
e de nått knas med min kylning eller är det så känsligt på denna modellen.
 
Helt normalt. Min låg på 75-78 under normal körning. Några grader till vid hårdare körning.
Om man glider inne i stan så går tempen lätt upp till runt 100 om det är varmt ute. Vid 104 så går ju fläkten på för att hjälpa till med kylningen.
Men din är helt normal, så du kan vara lugn.
Var lite orolig själv också i början, men det ska vara så.
 
Så var det både på min GSXR 600 och 750 jag hade förut också.Fläkten startar vid 106-108 grader har jag för mig
 
GixxerBengan skrev:
Tycker att min Suzuki GSXR750 håller en alldeles för hög temperatur när man kör "lagom snällt". Ligger o pendlar mellan 70-80 grader.

Vad är normal temperatur?

Ligger man sen o glider runt inne i stan så kan den lätt flyga upp till 90-100
e de nått knas med min kylning eller är det så känsligt på denna modellen.

"Lätt flyga upp till"?

En bensinmotor har ju en ungefärlig arbetstemp på 90 grader. Vad är det som är konstigt?

//jaG
 
Min ligger på mellan 81-84 vid normal körning. Inne i städer eller vid 50 väg där jag håller hastigheten så stiger den snabbt upp till ett par grader över 100. Vid 102 slår min fläkt igång...

Alltså är det fullt normalt :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top