Arbetsmyra? (kakel & klinkers)

KROKEN

MCkroken :-)
Gick med
13 May 2006
Hoj
Honda CBR 929RR -00
Hej!
Tänkte höra om någon här på sporthoj.com (Sundsvallstrakten) som kan/vill/har tid att hjälpa mig med litet kakel klinkers projekt i slutet på november, tänkte fixa en fin yta att ställa hojen på...
(i badrummet) :tummenupp

Hör av er så kommer överens:tummenupp /Andreas
Pm:a el. ring 070-4140031

Jag kan inte hjälpa dig men vill bara säga det att det är löjligt enkelt att fixa själv, även om du född utan tummar.
Mindre yta? Slätt golv? Lite kapa? Ännu enklare...
Några enkla tips iaf om du får för dig att prova på:
Börja med att prima underlaget för bästa fästförmåga på fix alternativt flyt. Är det ojämn yta så är det smart att "flyta" golvet först, vare sig dyrt eller svårt.
När du börjar sätta så blandar du fixet till en "lagom-konsistens" vilket är att när du tar upp en klick på kammen (den du lägger fixet med) så ska det inte rinna av men inte heller vara en stor klump. ALFIX Universalfix är det allra bästa fixet du kan tänka dig om du är ovan. Billigt också.
Sen kammar du ut fixet till en så stor yta du når att lägga i taget. Är det stora plattor till golv= kör på 6-8mm storlek på kam. Mindre plattor 4-6mm.
Börja med att lägga i det hörn som du vill ha snyggast=inga kapningar. Fortsätt sedan att lägga en rad och sedan kör du en rad åt motsatt håll och fortsätter så, jag tycker det blir enklast. Givetvis beror det på hur ytan ser ut, du kan ju inte bygga in dig själv i ett hörn :D

Men pröva får du se, golv är lättast att lägga, det enda kinkiga är att få det snyggt vid kapning av plattorna. Att foga ska vi inte tala om, det klarar en 8-åring utan tidigare erfarenheter. Bara välja den fog du tycker är snygg, blanda den till en lagom konsistens (inget vatten kvar på ytan, ska vara som en smet utan klumpar) och lägg på med gummiskrapa och dra ut det diagonalt. Sedan kör du bara med en fogsvamp och kör på tills det är bra och torkar av. Dammet torkar du av dagen efter.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back