Arbetsintervju, hjälp!

Äh, det finns alltid nån som har mera erfarenhet av jobbet, gör snyggare frivolter, odlar större tomater, suger kuk/slickar fitta bättre än dig.. Det är fan bara ett jävla lotteri det där. Gå dit å var dig själv, sen är det bara att gå hem och hålla tummarna.

Hej!

En orderplanerare tjänar cirka 23-26000 kr. Vad jag vet...

Beror väääldigt mycket på var i landet man bor.....

Äh, det finns alltid nån som har mera erfarenhet av jobbet, gör snyggare frivolter, odlar större tomater, suger kuk/slickar fitta bättre än dig.. Det är fan bara ett jävla lotteri det där. Gå dit å var dig själv, sen är det bara att gå hem och hålla tummarna.

Positiv :rolleyes:

Lycka till och hoppas att du får arbetet!

Du rakade väl av dig skägget :D

Beror väääldigt mycket på var i landet man bor.....

Du menar att det är sämre betalt i Norrland? Det går ju egentligen inte ihop att man skulle vara bättre betald i Skåne med tanke på all arbetskraft som finns villig att hoppa in nästan för inga pengar alls. Jag har fortfarande svårt att tänka mig att en tjänsteman i samma branch som jag jobbade inom har sämre betalt än en snorig 23-åring med knappt fyra års yrkeserfarenhet.

Positiv :rolleyes:

Lycka till och hoppas att du får arbetet!

Du rakade väl av dig skägget :D

Haha, jaa det gjorde jag... :hihi

Last edited:
Du menar att det är sämre betalt i Norrland? Det går ju egentligen inte ihop att man skulle vara bättre betald i Skåne med tanke på all arbetskraft som finns villig att hoppa in nästan för inga pengar alls. Jag har fortfarande svårt att tänka mig att en tjänsteman i samma branch som jag jobbade inom har sämre betalt än en snorig 23-åring med knappt fyra års yrkeserfarenhet.

Haha, jaa det gjorde jag... :hihi

Nää....menar att det är bättre betalt i stockholm än jönköping ( som det pratades om ).

Det kan väl inte stämma? :va

Jag tjänade ju 22 kkr som vanlig golvarbetare med tre års erfarenhet. Och då var jag verkligen inte bäst betald.

Ja, jag tjänade också ungefär så mycket när jag var golvarbetare men då räknar man också in eftermiddags OB samt natt.

En orderplanerare jobbar endast dagtid.

va blandar du in mig i nu?!... orka läsa allt :gnissla

Bara för att jag tjänar 450k på att åka runt o rycka i lite dörrar :rolleyes:

Hade du jobbat dagtid hade det inte blivit så mkt.

Last edited:
Helt fel!
Lyssna inte på dom här andra....

Floskla! :tummenupp

Ps. Var dig själv.

Det där lät som beskrivningen jag skulle skriva om jag orkade :näsblod

Var på intervju i tisdags, Shell's huvudkontor i oslo.
Genom Manpower, konsulenten hade inte träffat mig innan och avdelningsledarna och chefen visste nog inte så mycket om mig.
Men jag svarade tydligen exakt det dom ville att jag skulle svara.
Sen hade dom inte tagit mina meriter värst seriöst innan jag berättat
vad det var för saker. Dom frågade i princip om allt jag gjort dom senaste 3 åren.

Men sen när jag skulle gå, så följde storchefen mig till dörren och sa:
"Tack Anton, du har gjort ett fantastiskt intryck" :D

Och nu ska jag jobba som en idiot för att skapa mig kanske den enda vettiga
referensen jag har kommit över :gnissla

Kan nog liknas vid mitt jobb.
Ligger på cirka 400 000 om året i lön.
Dock vet jag andra inom samma koncern, med samma jobb som tjänar under 300 000.
Har aldrig behövt gå på någon "riktig" anställningsinterview själv.
Har hållt i några.
Väldigt personligt vad man lyssnar efter, men hörs det att du gått "söka jobb kurs" så tänker inte jag inkräkta på din fritid.
Låter det för bra för att vara sant, så är det antagligen det också.
Ärlighet uppskattar jag.
Även om det kommer fram tvivelaktig bakgrund.

:eek: :näsblod

Så mycket!? Men då pratar vi 15 års erfarenhet i yrket eller?
500k är ungefär medellönen för en civilingenjör 10 år efter examen.

ehy.. fabriksarbetare på skift is tha shit...
synd man gick ifrån det till dagtid bara :mad:
350 helt utan övertid
jobba 12tim i 4 dagar ledig 6 dagar. femte vändan ledig 14 dagar= lätt o lite skönt o göra övertid..
dom mest betalda på skiften som jobbar hyfsat med övertid utan att jobba ihjäl sig har uppemot 450+ om året.

Jovisst, skifttillägg ger ju en hel del. Men 30 000 SEK/mån i grundlön för en kollektivansluten metallare låter mycket.

ehy.. fabriksarbetare på skift is tha shit...
synd man gick ifrån det till dagtid bara :mad:
350 helt utan övertid
jobba 12tim i 4 dagar ledig 6 dagar. femte vändan ledig 14 dagar= lätt o lite skönt o göra övertid..
dom mest betalda på skiften som jobbar hyfsat med övertid utan att jobba ihjäl sig har uppemot 450+ om året.

Jovisst, skifttillägg ger ju en hel del. Men 30 000 SEK/mån i grundlön för en kollektivansluten metallare låter mycket.

jag gjorde inte många extra skift o jag hamna runt 330 ungefär o då va jag inte bäst betald.. ;)

Men kan du inte låta mig få leva i min egen fantasivärld där jag gjorde rätt som drog på mig 200 k i studielån? :gråta

jag kan aldrig få ett data jobb men polarn som har studieskulder jobba snabbt upp sig så han ligger på 30k i mån, o sen måste han nog göra lite övertid oså..
mitt första jobb som grovarbetare så låg jag borta.. ofta rev jag hus i stockholm mm. med traktamente - alla utgifter som sovplats o mat låg jag nog o sniffa 20 tusen(rent) strecket utan övertid.. hårt jobb men hyffsat pröjs.. förutom det fick man varje höst bensin pengar tillbakas på skatten vilket gjorde ett antal tusenlappar till :) men självklart va de traktamentet som gjorde att man fick kosing..

Way to go!
Visserligen får du svälta i din ungdom, men du kan skaffa hetaste rollatorn på hemmet.

:D ...

Last edited:
3203866 Men kan du inte låta mig få leva i min egen fantasivärld där jag gjorde rätt som drog på mig 200 k i studielån? :gråta
Är kollektivt ansluten metallare som jobbar 5-skift.
Har jobbat 1,5år med enbart gymnasieutbildning.
Detta året landar årslönen på ca 370~380k , dock med ett antal övertidstimmar (ca 5~10h/mån)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph