Arbetsförmedlingen

KGK skrev:
hade jag haft ett ledigt jobb så hade du fått det :tummenupp
Du e snäll du. :pannkyss

Terminators historia om den indragna utbildningen får mig att minnas ett tillfälle när jag hade ordnat praktikplats på ett företag.

Jag hade själv ordnat praktikplatsen via kontakter. Men fredagen innan jag skulle ut på praktik ringde min arbetsförmedlare. Då hade pengarna för praktik tagit slut, så jag fick inte gå ut på någon praktik om inte firman kunde garantera anställning efter praktiken. Gissa hur munter jag blev då? :mad: :4skrika

Man får nästan känslan av att en del arbetsförmedlare är den småsinta typen av människor som när de för en gångs skull fått lite makt ser till att utnyttja den lilla makten så mycket de kan.

Man kan ju fråga sig om arbetsförmedlingen verkligen behövs!? Enligt mitt tycke :NEJ!

Jag verkar bli den enda som har något positivt att säga om AF, min handläggare på sjöarbetsförmedlingen var väldigt bra att ha att göra med. Det var inget snack om "söka jobb" kurser utan han sa att jag skulle koncentrera mig på att söka jobb istället. Dessutom skickade han ut min profil till alla rederier han hade på sin lista, han låg i helt enkelt. Nu fixade jag förvisso jobb på egen hand omgående, men det ringde flera arbetsgivare och erbjöd jobb bara dagar efter mitt första och enda besök på arbetsförmedlingen.

Esquire skrev:
När jag en gång nämnde vad jag skulle vilja jobba med, då bara skrattade han åt mig i telefonen samt berättade det för sin kollega som han även hade i närheten då.

Jag hoppas du sa typ porrskådis, astronaut eller rockstjärna så det där var motiverat?

Pga av ryggsmärtor blev jag "ej kapabel att arbeta" som mitt dåvarande yrke, möbelsnickare, Jag visste att jag skulle få akassa och så för att min arbetsgivare sa upp mig. Inga konfronationer mellan mig o arbetsgivare, jag skulle byta jobb för att inte slita ut mig helt enkelt.

Flyttade sedan till luleå och tänkte att jag skulle testa få akassa, för jag hade ringt runt o sökt lite jobb innan, men inga klara besked.

Fick gå igenom hela inskrivningen, ett par möten, coh massa samtal.
Tyckte det hela stank rätt rejält och att de kommer överhuvudtaget inte ge mig nått jobb.
Skaffade ett timvikarie jobb på luleå kommun, jobbar lite när jag vill, stämplar upp resten, behöver knappt ringa till ams alls, bara var 3e månad :tummenupp

Så försök skaffa nått litet arbete, vilket kan leda till att du inte behöver vara lika aktiv.

Kommer du inte få akassa är det lika bra att tokfråga på stan, eller ringa runt som fan i 2v, ger säkert mer än att vara inskriven på ams i 4 år
:zpy på ams. Akassa är inte så kul heller, de ska ha papper på ALLT!

är det här nyheter eller? Jag fick klagomål för att jag sökte för lite jobb, då frågade jag om jag skulle söka jobb som jag inte har behörighet att söka egentligen och fick svaret att självklart ska jag söka...

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing