Arbetsförmedlingen -- jobbiga nu

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Hade tänkt att..

Köra båge
Flytta
Fixa morsans hus och sälja skiten
Sitta på utehak och öla
Ett par veckor i stugan på Gottland
Hångla med ny hona

Nu skickar AF inbjudan till möte med en rekryteringsfirma för jobb i transportsektorn.:va De kräver att jag ska vara där och möta upp och söka allt som erbjuds. Va fan är det frågan om -- bara för att jag har C-kort så tror de att jag vill vara någon jälla chaffis! :mad: Fi fan! Jag får nog kolla med VV om man kan begära återkallelse av C-kortet. Va?

Hade tänkt att..

Köra båge
Flytta
Sitta på utehak och öla
Hångla med ny hona

Nu skickar AF inbjudan till möte med en rekryteringsfirma för jobb i transportsektorn.:va De kräver att jag ska vara där och möta upp och söka allt som erbjuds. Va fan är det frågan om -- bara för att jag har C-kort så tror de att jag vill vara någon jälla chaffis! :mad: Fi fan! Jag får nog kolla med VV om man kan begära återkallelse av C-kortet. Va?

Du är bra rolig du.

Det är på sådana som dig 400kr i akassa-avgift grundar sig på :huvet

Get a job duude, or quit AMS! :tummenupp

Därför är jag inte anmäld till a-kassan nu, utan sköter arbetssökandet själv.

Har ändå karens och får springa runt på intervjuer på jobb jag inte vill ha, utan att få nåt för det.
Måste då "ta ledigt" från timjobbet (helt utan chans till inkomst alltså) för att gå på dessa. :tummenner

Se lite positivt på det. Du slipper ju iaf gå en söka-jobb-kurs på datorteket eller liknande.

Se lite positivt på det. Du slipper ju iaf gå en söka-jobb-kurs på datorteket eller liknande.

Jeteroliga kurser. Jete.:rolleyes:
Jag har nog aldrig gjort något så meningslöst och deprimerande. Sen att de vägrade att betala ut pengar till mig då jag "..angett fel utbetalningsmetod" eller något liknande höll jag på att bli galen.

Antingen är det en flame, eller så är #Olsson# nyss hemkommen från Heiligendamm med schäferbitmärken i fjällrävenjackan (Kommunist alltså).

Så synd om dig att du måste jobba och göra rätt för dig! Vad vill du att vi ska göra? Starta en insamling så du kan få pengar utanför försäkringskassan att sitta och öla för?

:va :mad:

Hade tänkt att..

Köra båge
Flytta
Sitta på utehak och öla
Hångla med ny hona

Bidragsbög! :finger

Att folk inte kan få leva på andras pengar i lugn & ro.
Vart är det här landet på väg ?:rolleyes:

Fixa dig ett jobb.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka