Arbete och liv i Östersund?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Hej hopp.

Har ordnat ett boende hos en kompis i centrala Östersund. Jag är spyless på Malmö och mitt jobb här nere. tänkte därför söka mig upp mot Republiken.

Det som behövs för att kunna flytta är ett jobb eller annan inkomst. Att studera känns inte så lockande just nu.

Jag har jobbat på lager dom senaste tre åren (eller tre och ett halvt). Och gör fortfarande. Är bra på det, men trivs som sagt inte just här nere. Har även jobbat på McDonken i typ sju månader.

Jag är beredd på att ta allt från lager, stå i butik, stå på nån mack och kränga varmkorv....

Någon som har tips på vart jag ska vända mig? Någon som behöver folk? Någon som vet någon som behöver folk? :)

Frasses söker tydligen folk.
http://pb.arbetsformedlingen.se/Sta...)k(2380)yo(7))a(20)sp(65)sr(1)c(B3052A60)&ps=
Det är iaf lite bättre arbetstider än på donken eller Max.

Annars så brukar det alltid finnas jobb på något callcenter om man vill sitta och försöka kränga dynga per telefon. Deltid på någon mack eller café ska nog inte vara helt omöjligt att hitta heller, även om du då får konkurrera med ett par hundra gymnasieelever om platsen.

Framförallt är ju klimatet helt underbart!
Idag: fem plusgrader och blåsigt. Det kom någon hagelliknande nederbörd i eftermiddags också. Tydligen så har det redan kommit lite snö uppåt Åre och runt stan. Men det är väl mest sånt som försvinner mitt på dagen.

Jag var ute och körde hoj en sväng tidigare idag.

Framförallt är ju klimatet helt underbart!
Men får han tråkigt kan han skaffa cross o fälja med ut, då skiter man i vädret. :tummenupp

[YOUTUBE-ID]lUcWihGFrVc[/YOUTUBE-ID]

Fel, den här skulle han ju se förstås. :rolleyes:

[YOUTUBE-ID]Dqe-aluukYM[/YOUTUBE-ID]

Där uppe hade jag en av mina bättre sommrar när jag var liten, kom o tänka på det när jag såg crossfilmen från Ånge. Hade sommarstuga i Alby strax utanför Ånge och mycket hände den sommaren...

Dammluckorna i Ringdalsforsen fastnade i öppet läge och så gott som allt vatten försvann, folk plocka kräftor i skogen och fiskar gick att hämta på den torrlagda botten.

En tjej i det äldre gänget råkade ut för en bilolycka på någon genomfartsväg om jag minns rätt och gick på kryckor, tror det blev något allvarligare knas på kroppen, Anki, Ankan eller ngt liknande kallades hon har jag för mig.

Någon äldre kille som hade sin fräna Audi 100 men luspank för övrigt åkte omkring och gjorde långa handbromslåsningar på bron så hjulen blev kantiga, lura dom i mig iaf.

Ett verk av något slag låg bredvid forsen släppte ut kylvatten som då var varmvatten så vi badade där i varmvatten i forsen, skulle få bölder på fötterna pga föroreningar från verket lura dom i mig.

Fick vara med på fotbollsträning, någon kompis vars far tränade dem om jag minns rätt. Nog ända gången jag spelat fotboll "på riktigt".

Har för mig att det låg en liten lokal crossbana där som jag fick provköra någons maskin litegrann, PW80 eller liknande så blev det lite forumsrelaterat också :tummenupp

I Ånge fick jag gå till tandläkaren med sprängande tandvärk, fick även något spel till Nintendo 8bit som gällde då i samma veva.

Summa sumarum: Ur en 8 årings (eller va jag var) synvinkel så är det bara att flytta upp!

Mjo det är väl deltid/heltid på någon mack som verkar mest rimligt. Eller bara sitta på ICA och mata saker förbi kassan. Vill verkligen upp då jag blev kär i Republiken nu i sommar. :)
Vad som helst bara jag får komma upp och kunna börja ett nytt liv liksom. ;)

Ni som bor där vet säkert redan hur lyckligt lottade ni är. :tummenupp

Det finns snö där och det är skäl nog att flytta upp! Fyfan, jag vill bo i norrland, allra helst i Åre :(

Snö är inte det jag längtar mest efter. Även om riktiga årstider vore fint. :)
Här nere är det bara olika sörjor. Förutom någon vecka under högsommaren. :P
Att kunna sitta vid storsjöns strand, eller vid ett vattenflöde en natt när midnattssolen står högt.. Fy fan. Man kan bli gråtfärdig för mindre. Det är så otroligt vackert och fint på alla vis. <3

Att kunna sitta vid storsjöns strand, eller vid ett vattenflöde en natt när midnattssolen står högt.. Fy fan. Man kan bli gråtfärdig för mindre. Det är så otroligt vackert och fint på alla vis. <3

Jepp, det är NÄSTAN bara fördelar. Nackdelarna är jobbsituationen kanske, men om man bortser från det så finns det bara fördelar.

Där uppe hade jag en av mina bättre sommrar när jag var liten, kom o tänka på det när jag såg crossfilmen från Ånge. Hade sommarstuga i Alby strax utanför Ånge och mycket hände den sommaren...

Dammluckorna i Ringdalsforsen fastnade i öppet läge och så gott som allt vatten försvann, folk plocka kräftor i skogen och fiskar gick att hämta på den torrlagda botten.

En tjej i det äldre gänget råkade ut för en bilolycka på någon genomfartsväg om jag minns rätt och gick på kryckor, tror det blev något allvarligare knas på kroppen, Anki, Ankan eller ngt liknande kallades hon har jag för mig.

Någon äldre kille som hade sin fräna Audi 100 men luspank för övrigt åkte omkring och gjorde långa handbromslåsningar på bron så hjulen blev kantiga, lura dom i mig iaf.

Ett verk av något slag låg bredvid forsen släppte ut kylvatten som då var varmvatten så vi badade där i varmvatten i forsen, skulle få bölder på fötterna pga föroreningar från verket lura dom i mig.

Fick vara med på fotbollsträning, någon kompis vars far tränade dem om jag minns rätt. Nog ända gången jag spelat fotboll "på riktigt".

Har för mig att det låg en liten lokal crossbana där som jag fick provköra någons maskin litegrann, PW80 eller liknande så blev det lite forumsrelaterat också :tummenupp

I Ånge fick jag gå till tandläkaren med sprängande tandvärk, fick även något spel till Nintendo 8bit som gällde då i samma veva.

Summa sumarum: Ur en 8 årings (eller va jag var) synvinkel så är det bara att flytta upp!
Hur gammal är du?
Ankan som gick på kryckor är jag lika gammal som, dock uppväxt i Torpshammar men gick i skola i Ånge.

Ingen midnattssol i Östersund...
Förresten borde kunna söka jobb på lagret på ICA Maxi. Fördelen med ett sånt jobb är att man förmodligen aldrig behöver handla mat.

Ingen midnattssol i Östersund...
Förresten borde kunna söka jobb på lagret på ICA Maxi. Fördelen med ett sånt jobb är att man förmodligen aldrig behöver handla mat.

Jag som blandar ihop saker. Eller.. Men visst är det ljust näästan dygnet runt på sommaren? En kompis som bor några mil utanför Östersund har ljust hos sig iaf. Har jag sett på webcam. :)

Jag som blandar ihop saker. Eller.. Men visst är det ljust näästan dygnet runt på sommaren? En kompis som bor några mil utanför Östersund har ljust hos sig iaf. Har jag sett på webcam. :)
Ljust nästan dygnet runt ja. Sen kan man ta hojen norrut för att se på midnattssol, det var tänkt i år men blir nog nästa år.

Jämtland är sjukt fint. Har haft nöjet att jobba lite där. Ottsjö var sjukt fint sen har jag varit i Laxjö(?) och åkte runt och tittat lite allmänt. Åre är inte fel vilken årstid som helst. Var uppe och kolla på Copperhill nu i maj, skulle bli en fin sommarstuga. Endurosemester i Jämtland står på att göra listan.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg