Arbeta i Norge?

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Behöver komma i kontakt med någon som har erfarenhet av att flytta till Norge för permanent arbete. Kommer dock behålla en bostad i Sverige. Lite skattetekniska frågor och tips mao!

Pm'a

Tack på förhand!

/Jaokim
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
UrbanTiger skrev:
Idiot... :kocko du kommer ju inte flytta till Norge om du tänker bo kvar i sVerige :3freak

Det kvarstår att se, jag kommer förmodligen vistas i Sverige ett par dagar i månaden ungefär. Dvs. jag kommer ha möjlighet att vara skriven i Sverige, OM nu detta är det bästa alternativet.

Brukar du inleda konversationer såhär? Svara ärligt, så jag kan ignorera dina inlägg isåfall.

/Joakim
 
Last edited:

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
UrbanTiger skrev:
Ehhh...
Du skriver ju att du ska flytta till Norge men tänker bo kvar i Sverige, motsäger sig självt lixom.
Om du tekniskt sett bor i sverige och jobbar i norge är ju en annan sak än att du praktiskt bor i norge, eftersom det inte finns någon anmälningsplikt vid gränsövergångarna.

Du får helt enkelt kolla med skattemyndigheterna vad som gäller för att du inte ska dubbelbeskattas. På pappret följer du det som är fördelaktigast för dig.

Jag skrev att jag kommer behålla en bostad i Sverige. Givetvis kommer jag noga överväga vart jag ska vara skriven, och hur min boendeform exakt kommer vara utformad. Jag skrev "flytta" eftersom jag kommer bo mestadels i Norge, tror jag iaf.

Förresten, jag har en parkeringsplats på gården, innebär det att jag är uteliggare?

/Joakim
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top