ARAI RX7-RR5 Ny hjälm

Klart araifreakarna hävdar att arai är bättre när de degar 8 papp för sina mot de 2 vi andra betalar. Snacka om övertro på en produkt. :)

Jag övertror på mitt huvud som jag tycker är vär mycket mer än 8 papp, hoppas på en ännu dyrare hjälm snart som matchar värdet på mitt liv :tummenupp

Det beror ju på vilken lack du väljer. ;)

Hehe sant, men skämt åsido. Jag tror också att arai är bra, kanske tom bäst? Jag brukar också sätta min tilltro till dyrast = bäst men nu råkar inte mitt huvud passa för arai annars hade jag säkert också haft en sån.

Däremot TROR jag det är ren o skär nonsens att med en arai för 8k på skallen klarar man sig jättemycket bättre än med övriga hjälmar. Jag tror att dagens hjälmstandard, även de "sämsta" hjälmarna inräknade, är så pass hög att det är löjligt att avfärda enskilda hjälmar som livsfarliga. Klart arai är lite bättre, det bör den ju fan vara om den kostar 8k??, men den övertron som verkar råda här är ju helt galen.

Jag har kraschat i erkänt "dåliga" men förvisso dyra hjälmar, vid ett tillfälle hade jag dessutom endast gaffatejp som hakband. :D No problemos. Man slår sig ju typ överallt utom i huvudet så..

För att svara på din fråga - Om man vänder på resonemanget så skulle jag skämmas om jag tvingades kraschade i nån biltemahjälm som alla vet är skitbillig. :gnissla

MEn det måste väl ha väldigt mycket att göra med hur bra hjälmen passar ens huvud hurpass bra den skyddar vid en krasch...? Och lackeringen då såklart... Eller?

Det är möjligt men skulle du helst ha en plastpotta från Laser för 69 pund eller en RX7RR på skallen vid en krasch?

Jag skulle hellre ha en kolfiberpotta i mittenfåren prismässigt med bra testvärden, än en hypad hjälm som bara imponerar i depån.

Ni inser väl hur löjligt detta är? Missuppfitta mig rätt, alla får köpa den hjälm de vill ha MEN kom inte med hittepå om att den är bäst för att den är dyrast och bla bla bla.

Ni inser väl hur löjligt detta är? Missuppfitta mig rätt, alla får köpa den hjälm de vill ha MEN kom inte med hittepå om att den är bäst för att den är dyrast och bla bla bla.
Precis så sluta påstå att en kina hjälm för 69 pund är bättre än en Arai Rx7.

Jag skulle hellre ha en kolfiberpotta i mittenfåren prismässigt med bra testvärden, än en hypad hjälm som bara imponerar i depån.

Vem har påstått att den är bäst för att den är dyrast?:va

Oj nu börjar det flejmas hej vilt :D Till ämnet igen, jag tappade min kruka i backen från ca 1.5 meter höjd ner i ett kakelgolv, inte ett märke på den, dock är frigoliten på insidan lite mjukare på ett ställe samt att hjälmen är tre år gammal. Shoei XR-1000. Hur pass illa är det? Den borde väl tåla en såpass liten smäll eller är det kassera? Isf har jag en RX7a som nästa. Tacksam för svar!

Oj nu börjar det flejmas hej vilt :D Till ämnet igen, jag tappade min kruka i backen från ca 1.5 meter höjd ner i ett kakelgolv, inte ett märke på den, dock är frigoliten på insidan lite mjukare på ett ställe samt att hjälmen är tre år gammal. Shoei XR-1000. Hur pass illa är det? Den borde väl tåla en såpass liten smäll eller är det kassera? Isf har jag en RX7a som nästa. Tacksam för svar!

Var ditt huvud i hjälmen när den föll? Om hjälmen var tom när den träffade golvet finns det ju inget som kan ha komprimerat cellplasten. Fast i vanlig ordning är det du som ska ha den på dig när du kör. Vad tror du? Känner du dig säker med den hjälmen?

Jag hade glatt kört vidare i den.

Var ditt huvud i hjälmen när den föll? Om hjälmen var tom när den träffade golvet finns det ju inget som kan ha komprimerat cellplasten. Fast i vanlig ordning är det du som ska ha den på dig när du kör. Vad tror du? Känner du dig säker med den hjälmen?

Jag hade glatt kört vidare i den.

Nej den föll från en krok på väggen, tja den känns ju säker, bara det att alla är så förbannat oroliga att den ska gå sönder för minsta lilla. Nu undrar jag då, är det så? Vad kommer "ryktet" ifrån?

dom som påstår att de dyrare hjälmarna är bättre får väl lägga fram tester som styrker deras påståenden? Så enkelt är det =)
Bevisa motsatsen.

Fast nu handlade det om Arai RX7RR mot Lazer plasthjälm för 69 pund.

Vem har skrivit att den är bäst för att den är dyrast? För egen del så handlar det om att Araien är överlägset bäst för mitt huvud och den är värd varenda spänn. När jag har min RX7 på huvudet tänker jag inte på att jag har en hjälm och jag tvivlar inte på dess kvalité och säkerhet heller.

Den nya hjälmen ska tydligen kosta 8000 kr som enfärgad. Den har gått med en tusing i pris. Med tanke på att skillnaderna tydligen inte skulle vara stora, mest skit saker, så borde den egentligen kosta lika mycket som innan. Sen så är rx7 en gammal modell, rätta mig om jag har fel, varför då ta en extra tusenlapp när uppdateringen väl kommer?

Hehe ok. Kommer då inte sponsra arai med deras nyaste, får bli en rx7 med fjolårs lack. Lär väl sänka priset med 70% typ lol

Såg den precis hos Fastbikes.. Hur f-n kan man sätta en japs-vinge på en hjälm?! Nån måtta får det väl allt vara? Ne, åker runt med min Sete ett år till om det är så där dom ska se ut.. :galna japaner

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul