ARAI RX-7 CORSAIR storlekar?

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
Jag hade en Astro-R tidigare i medium å den satt tight i början men efter ett tag var den på gränsen till för lös, ska köpa mig en corsair nu och undrar om någon vet om skalet är av olika storlek på small och medium eller om det bara är kuddarna som sitter i som är av olika tjocklek?

Jag köpte Corsair för några månader sedan och köpte large för jag har storlek 59 eller 60 och den kändes bra och tajt (dvs jag såg ut som en hamster som lagrat vinterförrådet i kinderna när jag hade den på mig). Nu när jag kör 150 + så åker den upp så att den inte sitter optimalt... :huvet

Jag har iof gått ner i vikt så det är väl mindre fläsk på kinder mm :hihi ..men jag skulle ta en plågsamt liten storlek om jag köpte en till idag för kuddarna plattar till sig o den ökar i storlek. Du kan ju alltid köpa de större kuddarna och byta ut standardkuddarna men orka...(de är för idioter som jag..som redan köpt fel :tungan )
Hoppas du hittar en som passar

sajk skrev:
2092480 Jag hade en Astro-R tidigare i medium å den satt tight i början men efter ett tag var den på gränsen till för lös, ska köpa mig en corsair nu och undrar om någon vet om skalet är av olika storlek på small och medium eller om det bara är kuddarna som sitter i som är av olika tjocklek?

Menar du innerskalet?
Ytterskalet är av olika storlek mellan small och medium, innerskalet med. Även mellan Medium och Large. Kuddarna är precis som du säger av olika tjocklek med. Inredningen "tror" jag är samma bredd oavsett storlek.

Att hjälmen blir för stor är inget ovanligt, det är därför du ska ha så liten hjälm som det bara går.

Varför tror folk att kindkuddar har något med storleken o göra?

...Hjälmen ska bottna ner på huvudet men sitta satans trångt. Inte för liten. Men trång!

eisbaer skrev:
2093030

Att hjälmen blir för stor är inget ovanligt, det är därför du ska ha så liten hjälm som det bara går.

Precis med fastspännd hjälm ska man inte kunna rubba hjälmen.

Superbee skrev:
2093046 Varför tror folk att kindkuddar har något med storleken o göra?

...Hjälmen ska bottna ner på huvudet men sitta satans trångt. Inte för liten. Men trång!

Den bottnar ner på huvudet men sitter inte lika trångt som den gjorde. Flera polare som alla har samma hjälm OCH säljer hjälmar säger att kindkuddar kan göra skillnad. Alla har ju inte samma fysik/ huvud-eller ansiktsform. Menade att kuddarna blir mindre substansiella efter ett tag..

tack för alla svar, tyvärr innebär dom att jag måste hitta en återförsäljare som har small och medium corsair inne så jag kan prova mig fram, å det är inte det enklaste häromkring. =(

det där med storlekarna och att kindkuddarna gör skillnad, så är det. min medium astro-r fick jag huvudvärk av i början så trång var den, sen efter ett tag satt den inte lika bra när kuddarna packat ihop sig lite.

hoppades på att det bara var kuddarna som var större i en small för jag har kuddarna kvar från min medium å kan byta hur jag vill i så fall...

jag ska se till att den bottnar ordentligt och sitter som ett smäck, äla skit samma om man svimmar av blodförlust till hjärnan låter det som på vissa :3freak

tack nursey, eisbaer och ev1te å alla andra!!

Superbee skrev:

Hur menar du? Kindkuddarna är till för att skapa ett extra tryck där frigoliten inte kommer åt. Så visst har kuddarna med storleken att göra.

Superbee skrev:

Det finns ju komplett inredning att köpa i olika tjocklekar. Det går att "bygga" en hjälm så att den sitter perfekt, om den skulle vara lite fel och en mindre är för liten.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back