Arai hjälm,inte bästa kvaliten (har ni andra produkter som inte "hållit måttet"?)

Neutral skrev:
Och låter det illa om plast är det bara en tidsfråga innan det går sönder. Fattar inte hur de kan ha en så dålig visirmekanism. Min har pajat nu efter bara 5-10 visirbyten. Det är ena locket som det small av en bit på. Ska finnas som reservdel tydligen men jag ska försöka reklamera, det är för dåligt som det är på en hjälm för 6000:-. :mad:

Vist låter det lite obehagligt när man byter visir. Jag tar av mitt ganska så ofta för rengöring, dock har inget gått sönder under de sex åren jag haft den, har använt den ganska så mycket.

Jag är riktigt nöjd med min hjälm (Quantum årsmodell -99), Inget har gått sönder och den är hur skön som helst (på mitt huvud), visirmekanismen tycker jag funkar perfekt om man bortser från ljudet..

Last edited:
Har haft min Arai RX7-RR3 i 5 år nu.

Inget har gått sönder men listen i underkant på "öppning" har släppt så den har jag limmat.

Har precis köpt nya kindkuddar (väntetid 3 månader..) så nu sitter hjälmen som pinfärsk igen.

Största problemet är turbulens i hjälmen. Hakspoilern hjälper inte. Skulle behöva nått som täpper igen vid hakan. Silvertejp har det fått blivit ibland när man kört Autobahn i regn och +5.

Har haft min RX7-XX John Kocinski replika i fem år nu, det enda som har gått sönder är hakvisiret man fäller ner. Fast det var mitt eget fel, drog lite för hårt. Annars är den av toppkvalité, har hängt med många mil.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti